Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Gravid i Göteborg 2013

Det är bra! Jag tycker ibland vc slarvar med behandling. Men det är lätt att säga nör man jobbar i öppenvården vi har ju andra resurser. Psykolog är bra! Bryter det inte så be om medicin det är kemisk hjälp men kan räta upp situationen ganska snabbt. Motion är en av de bästa medicinerns mot måttliga depressioner. Så även ljus! Sömn är ju med viktigt men svårt när det man har barn. Så bra av dig att ta tag i det och att du pratar om det öppet. Depressioner är tunga men behandlingsbara och övergående. Du kommer bli frisk igen.

TeddyGirl82 skrev 2013-10-14 12:36:04 följande:
    Jag går hos psykologen på bvc. Sen pratat med mannen om hur han får hjälpa till. Ute och går mycket och skingrar tankarna och försöker vara social. För d hjälper mig

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Och ett hormonkaos utan dess like!

Ja en enorm omställning. Jag tyckte det var jobbugast när isak gick ner så mkt det var hemskt och sen sov han med många uppvaknanden länge. Jobba och inte gå sova är pissigt..

TeddyGirl82 skrev 2013-10-14 13:00:32 följande:
    Ja d har jag gett mig sjutton på. Bara mycket på en gång. E en omställning i livet som jag inte var med på

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Snultan skrev 2013-10-14 17:40:28 följande:
    Ja, de verkar ju onekligen vanligt :)

Haha nä knappt! Vissa bodys sitter OK.. 44 sitter helt klart bäst, dock så köpte jag ett par newbie byxor i strl 44 som är lite stora kring magen. Känns verkligen hopplöst när man skall välja kläder till honom nu :P Svårast med byxor och ytterkläder.. stooooort! :P 

NameIt har smala kläder... Minns sen Isak var bebis. Jättesmala. Ett tag kunde han inte ha deras grejer pga det.  
    Newbie ser rätt stora ut i midjan, har ett par byxor i strl 50 från dom.
    Lindex är ju rätt små med?
  • MissKaos

Eller försöka aktivt ha focus på annat. Hon går ju upp som hon ska. Då får hon i sig! Många oroar sig för maten heeeeela tiden. Min morsa gör det än och jag är snart 40...

Vet att det är svårt mrn friska bsrn i Sverige svälter inte

TeddyGirl82 skrev 2013-10-15 07:34:52 följande:
    Och det med maten är en ständig fråga man har i huvudet. Längtar så tills man kan börja med annat. men d tar ju sin lilla tid det med.

• MissKaos

Trött! Hjälp vad trött jag är idag. Kollar på tv och fattar inte hur jag ska ta mig ur soffan...

V 33 länge kvar. Måste ta mig ut och röra lite på mig. Ikväll kommer mamma imorgon bm sonen ska vara ledig han tror bm kan ta ut bebisen. Försöker förklara att vi bara får lyssna på hjärtat. Sen ska vi luncha på rullbandet.

Torsdag ullared yey!

Kläder ja.. jag har köpt massor i små strl.. ffa 56!

• MissKaos

Jisses! Jag vägrar ärva så vad jobbigt. Kommer få tbx lite son har varit utlånat men säljer av efter sonen. Har inte plats!

TeddyGirl82 skrev 2013-10-15 12:15:24 följande:
    Har också stora kläder, men 56 har man kommit förbi. Hon är så slank. Fått ärva från min brors dotter från storlek 62 upp till 94. Vet kanppt vart man ska göra av allt.

• MissKaos

Stor fördel amning! Man vet inte vad barnet äter.

Loppan jag minns hur ont det där gjorde i brösten. Och hur detbkunde läcka!

• MissKaos

Har en fixerad bebis redan nu 32+3. Bra socker 4, 6 och sf mått mitt på kurvan. Son och min mor var med. Kul! Vi shoppade lite och mamma köpte en bebis present. .isak fick en bok och en ny badanka. Mamma köpte sig örhänge ploppar och jag fick ny nässpray. .

• MissKaos

Minns du min son?

/spy i bhn och på skorna och däremellan. .

Dom äter så slår överfyllnadsskyddet till..

Ullared. Utsliten.

LillaLoppanT skrev 2013-10-17 16:11:57 följande:
    Att det händer enstaka gånger är ingen fara. Kan vara luft i magen, som gör att det blir galet, eller att man lixom råkar trycka ihop bebisen i fel tillfälle, eller vad som helst.

Me om kaskadkräkningarna plötsligt blir väldigt vanliga, då bör man nog kolla upp det.

Så jag tror inte du behöver oroa dig :)

• MissKaos

Nej..men två på en dag kom det ju lätt. Blä.han inte skriva klart igår. Min kusins dpyfdde såfär extremt. Dom kan kolla på bvc m extra vikt och så det inte är ngt mer än glupskhet. Tror dom vägde henne xtra

LillaLoppanT skrev 2013-10-17 23:19:03 följande:
    Minns du min son? Han spydde jämt!

Men snyltan snackade ju om extrema kaskadkräkningar... dom hade väl inte våra barn jämt, hoppas jag  

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013