Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Gravid i Göteborg 2013

En son på 4, 5år.

Mår nu rätt bra! Fogarna har varit jobbigt men känns hanterbart nu. sists trimestern blrjar i helgen så frågs mig om en månad..

Du?

Snultan skrev 2013-09-06 10:37:03 följande:
    Okej då finns de några gravida kvar då

Har alla barn sedan innan oxå?

Hur mår ni såhär på sluttampen?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Inatt sjönk magen. Minns inte alls att den gjorde det med Isak, inte så drastiskt iaf! ganska skönt på ett vis för den känns mindre och lättare. Knepigt dock att det känns som om den åkt längre ner under dagen.
    Kände nu att magen plötsligt sitter mycket lägre.  Japp säger MrK den har sjunkit.  Syns kanske inte på fotot...  Går in i sista trimestern idag! Och började känna mig oförklarligt pigg sista dagarna.
    Går nu i helgen in i v28!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
  • MissKaos

Den nedre bilden är från v 25.

Var tvungen att jämföra..

• MissKaos
    TeddyGirl82 skrev 2013-09-09 11:18:40 följande:
    Hur kan man säga att en bebis är slank när hon följer sin viktkurva?

Tanklöst, gissar jag. Eller så ska det var ane komplimang.. Eller så ligger hon i nerekant på normalkurvan och föjljer sin kurva fint. Eller så hade BVC tanten (antar det var hon) haft besök av en rundare bebis innan? Eller..
  • MissKaos

Reapå duns. Tag 3 bet för 2. Fanns lite heldressar och pyjamaser kvar. 3 pyjamas alt heldressar330 kr *brr*

• MissKaos
    Dannii B skrev 2013-09-10 11:11:27 följande:

I feel u... är såå less på att gå i myskläder och gravid leggings. 10 kilos viktnedgång på 7 veckor...men resten då?? Banta eller gå på nån extrem diet går ju inte när man ammar. Hade lätt kunnat flaskmata för att bli av med vikten men det känns lite ego. Jag ger det 2 mån till sen rundar jag av med smakportioner och ersättning. ALLT har ju satt sig på rumpan och låren...gaaaah gnäll gnäll gnäll. Nån som börjat AKTIVT promenera. Jaf gjorde det nån v eller 2 efter förlossningen. Men så fort det blir ojämn mark så vaknar prinsessan på ärten och då ska det tjutas så öronen blöder på en. Nu 7 v gammal så är det oförändrat, känner mig som en fånge. .napp finns inte på kartan längre. Huah...va fan har man gett sig in i. Jag får hoppas att detta vänder snart. Blir knäpp annars. Näe..inte gnälla det kunde varit värre..

Med sonen gick jag på mamma-bebis träning på SATS: Skitbra! Friskis verkar ha ngt liknande. Började nog när han var kanske 3 månader? Sen lämnade jag honom i barnpassningen (till folks förskräckelse) medans jag duschade i fred... Efter ett tag lämpade jag in honom där och gick på klasser med. Sen bokade jag in 1-2kv/vecka när jag började träna bodybalance. Det var bra det drog in magen snabbt! Maken såg det nästan från pass till pass..
    Kilona tog skitlångtid. Men magen åkte in iaf.
    Nu längtar jag ut och springa. HOPPAS få ordning på min gammla fotskitskada och vikt/Träning efter nyår så jag kan springa halvmaran på GbgMarathon nästa år ( i oktober ungen ska ut dec i år!)
  • MissKaos
    TeddyGirl82 skrev 2013-09-12 07:04:30 följande:
    Nån här som gått babysim?

Jups.
  • MissKaos

Det är ju inte alls samma sak. Vi gick med aquabarn. Rätt mysigt men min kille gillade inte att dyka det jobbar dom mkt med. Eg är ju målet att dom om dom trillarci vatynet ska vända och simma tbx till kanten. Man blir rätt trött av det så börja med en sak se vad ni orkar. Jsg hick på på mamma bsby träning på sats det var brs. Kul för bebis svettigt för mig..

TeddyGirl82 skrev 2013-09-12 09:02:40 följande:
    Är d bättre än babymassage? Lr ska man kombinera dom?

• MissKaos

Lite avis på er som snart ska föda. Samtidigt är det himmla mysigt att vsra gravid.

Intim fråga.. jag tycker det känns så konstigt idom privata delarna när jag på toa. Känns som aty det trycker lite neråt när jag lisskissar el bsjsar. Som om jag skulle krysta ut ngt ur musen med typ. Jag vet att ibte det kommer ut bebisar så lätt men det känns konstigt. . Känner ngn igen detta?

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013