-
-
Funderar på en Me&I träff i november.
Skulle ni vara intresserade?
Vilgot o Lillpyret skrev 2013-10-02 12:37:35 följande:Hej! Det blir ingen träff på fredag. Känner mig lite småkrasslig så får kurera mig i stället. Det var tur att ingen kunde komma. :)TRIST!!
Jag har så ont i nedanför skulderbalden, i ryggmusklerna. Känns som om jag går sönder. Funderar på om det är inflamerat eller ngt. Kan ju inte ta en värtabl med antiinflamatorisk verkan heller AJ!! Medlidande, eller förslag på bot, någon? Har massage inbokat Nästa fredag. Önskar det vore imorgon! Ska gå till gymmet imorgon och se om det hjölper att värma upp lite träna musklerna försiktigt och stretcha dom!
-
Grattis, Snultan! Vad härligt
..hoppas på foto sen när du kommer hem!
Snultan skrev 2013-10-03 17:22:26 följande:
Åh aj. Jag har samma eller just i skuldran mot axeln. Gör så galet ont. Mycket ondare än snittet haha :-P jag väntar på nån starkare smärtlindring nu, man ligger ju trots allt på sjukhus
sen blir det att boka tid för en massage!Jag har nog ont efter att ha suttit så mkt still pga sdr tror jag! Har värtabl hemma som jag inte vill ta, har för fogloss men är tveksam till opiater under sista trimestern..
Tycker det känns ner i "det heliga" lite när bebis rör runt i magen. SKa be BM känna efter hur han ligger nästa gång.. Sist ville hon inte pga mina sdr med tillhörande grym träningsvärk. Men nu är det bättre och jag vill veta vad han pysslar med därinne!
-
Åhhh.. sötnos..
Snultan skrev 2013-10-05 11:32:26 följande:Lille Matheus :)
-
Så synd, jag har en bokad grej sedan länge! Nästa vecka kommer min mamma -bla ullared! Ska hinnas med- veckan efter äntligen ombygge och efter det har jag inte så mkt planerat. Vattengympa och måste in till jobbet med mina nycklar typ. Håller på med tradera auktioner. Hoppas lägga upp så dom går ut till månadsskiftet. Det blir mao mer tid för träffar för mig snart! Vill gärna. Börjar känna mig som en eremit.
September2009 skrev 2013-10-07 23:23:21 följande:Hoppas ni har det bra med era bebbar. Har ni kommit ut på några mysiga höstprommenader, eller haft nåt annat skoj för er? Vore väl rätt trevligt att ses nån dag för en barnvagnsprommis?
Är det inga fler som har lust att ses på torsdag? Alla är varmt välkomna, även ni som inte kunnat komma tidigare. Även om man får ett visst utbyte här på nätet så är det roligare att träffas irl kan jag tycka.
Ha det bra!
-
*lol*
Egentid!!
Isak har börjst vskna på nätterna nu? En natt drömde hsn att jultomten blev jagad av rtt monster. . Tomten hade alla paket. .vä
Sover rätt kassy här. Liv i magen och kissnödig. .
LillaLoppanT skrev 2013-10-09 08:19:56 följande:Mitt största problem med sömnen är inte bebisen, utan nig själv. Som i natt tex. Freja somnade strax efter 20. Vaknade för mat först vid 05.15. Sen sov hon till typ 07.30. Men JAG mitt jäkla pucko ja mig inte förrän 01.
-
Vi har burit in utemöbler idag. Känns i bakfogen. Höll på massor igår med. Aj.
Massa måsten nu. Trist men men.
Trött misstänkrr ngt i kroppen soben gick ochkröp ubdrr rn filt på em och somnade. Kul nu kan han inte sova. Olikt honom! Hoppas det inte är ngn sjuka på g bara.
Magont inatt och på morgonen. Ajaj..
Går in i v33 imorgon. Längtar efter bebis men undrar hir allt ska bli klart?
-
Kram!
TeddyGirl82 skrev 2013-10-12 20:45:35 följande:Jag tittar in då och då men känns som man inte har nåt och skriva. Har velat vara med på träffarna men när det sen närmar sig så vill jag inte. Kan vara för jag har mycket nu. Har drabbats av förlossningsdepression. Men på väg ut ur den snart hoppas jag.
Plus mycket med Tilde. Hon äter lite känner jag. Inte vägt henne på 2v. Får bli när det är dags för vaccin om 2v. Hon äter ordentligt 150ml två mål. Sen e d 70-100 dom andra. Men ska prova och sänka mängden så får hon äta oftare istället på dagarna om hon inteär nöjd. Och semestern med hela nätters sömn är över och bytt mot nätter då hon gnäller för hon vill ha nappen.
Ska även prova en babysleep kudde mot platthet på huvvet. Så man kan variera hur hon sover. Skadar inte och testa. Så det är mycket nu. Men hoppas d ger sig snart så jag kan va me på träffar jag med.
-
Tror alla ungar har en skrikstund på kvällen. Förprogrammerade..Snultan skrev 2013-10-13 10:45:02 följande:Inte kul med depression teddygirl, hoppas den går över snart!!
Min son verkar ha sina skrik timmar på kvällarna. Vet inte riktigt vad de är.. om de är magont eller bara att han inte kommer till ro. Kan de ha nåt att göra med att han sover hela dagarna så han blir typ övertrött på kvällen? Eller är de bara sån period nu kanske..
På tisdag blir det bvc, ska bli kul o se vad han väger. Vill att han ska växa i sina kläder :-P även dom minsta är för stora. Lilla plutt!
Gulligt att han är så liten. Passar inte ens strl 50?
Hittade min gammla journal från förra fl. Isak vägde 4190 när han föddes. På storken 3660.. Snacka om viktminskning! Då fick jag på honom strl 50 iaf ett tag.
Jag vill med ha min bebis nu! NU!! NUUUU!!! Vill såklart inte den ska komma ut nu, prematurt men ja ni fattar... HUr ser han ut? Vem är han lik? Passar namnet vi har tänkt? Blir storebror glad eller mest bara avis? Vill han amma, eller bara äta flaskkäk? Hur låter han? Och doften. Bebislukten. Nu vet, mitt på huvudet. Där dom luktar mest. Isak luktade vanilj sa min man -så länge jag ammade honom tydligen. Undrar om denna med gör det? -
Får du hjälp med depressionen? Viktigtcatt den bryts så snabbt som möjligt. Då minskas risken för återfall. Har du fått råd om vad du kab göra själv? Tex måttlug motion vila etc? Får du samtalsstöd och medicin?
TeddyGirl82 skrev 2013-10-14 07:05:36 följande:Nä det är inte kul. Denna känns svår och komma ur. Otillräcklig och allt.
Skriktimma har vår dotter med, fast den börjar bli mindre nu. I början trodde jag att d var typ kolik eller nåt. Men när det börjar ge sig lite så släppte jag den tanken.
vaccineringsdags nästa vecka...lite nervös för det för jag hatar nålar. Tur mannen är med, men jag får väl hålla henne så hon inte ser det som att det är pappa som utsätter henne för det.
Laddat med Alvedon supp ifall det behövs efteråt i alla fall.