Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Gravid i Göteborg 2013

TeddyGirl82 skrev 2013-12-06 19:50:21 följande:
    Hon ska få svar nästa vecka. Och ja d e mycket som dom kan göra nu

LÅng väntan.
    Minns hur det var när svärmor fick sin cancer, vi var bortresta hon var på sjukhus det var bara kaos. Och jag hormonbehandlades dessutom för att bli gravid. Hon fick aggressiv behandling och lever diag, men har nu kronisk cancer. Åh andra sidan är hon gammal nu och har levt över fem år med sin cancer! Nu ar den kommit tbx men dom håller den i skack och det är jsu stor skillnad på att hinna uppleva två barnbarn till som hon jukommer hinna tack vara behandlingarna!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Ego gnäll:
    Ont i ljumskarna. Och trött. Och bf imorgon, INGA tecken på ngn bebis. KOM UT! Är skittrött på att vara gravid och vill få ut ungen NU inte riskera sjukhuset på julen..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Prata med bvc. Även män kan drabbas av postpartum depression.

Bf är här. Ger upp. ingen bebis i sikte

Snultan skrev 2013-12-07 06:50:14 följande:
    Hoppas bebis kommer snart Misskaos och hoppas de går bra med din mamma teddy!!

Här är det bra. Händer saker hela tiden på utvecklingsfronten så spännande!

Har dock ett litet "bekymmer".. min kära sambo har såå dåligt tålamod. Har aldrig sett den sidan av honom tidigare.. går runt och är irriterad och blir irriterad på bebis så fort han skriker, gnäller, kräks osv.. o då är det ändå inte han som tar hand om honom så mycket som jag gör. Jag förstår inte hur man kan gå runt och bli såå irriterad på en liten bebis och detta gör mig väldigt trött! Ibland får jag lust att slänga ut honom och ta hand om bebis själv^^ skämt åsido alltså.. vad gör man? Jag vet att min sambo blir trött på sig själv oxå att han går runt o blir irriterad på småsaker..

• MissKaos

Värt ett försök!

Snultan skrev 2013-12-08 13:42:46 följande:
    Dumt att ge upp Misskaos. Snaaaart!

Jag funderade på det. Dock tror jag inte de är nåt sånt. Gan har bara dålig temp. Men kanske man kan få lite råd iaf...

På fl igår pga blödning. Obehagligt! Allt verkade ok dom hittade inte var det kom iftån. Ingen fl på g, bakåtriktad tapp.
  • MissKaos

Var på T-Ul i tisdags. Allt såg bra ut! Svårt att vuktupsskatta bebisen pga att den inte ligger stilla. Men fostervatten ngt i underkant så ny mätning på måndag igen. Viktuppskattn gav 3600gr vilket ju får tas med en nypa salt då. INgen tärd bebis och ingen gigant iaf! Fick en hinnsvepning. Var öppen 1,5-2cm och mognande tapp om 2cm samt medialt riktad. Idag släppte lite av slemproppen. På BF+5. Börjar på ngt vis ge upp att bebisen ska komma ut öht

• MissKaos

Hoppas du får bra besked!

Vi har varit på lucia firande på fsk. Mysigt! Hade lite sdr igår men inget mer. Bf+6 idag. Och ja jag avskyr att folk tjatar. Typ lönner du något osv osv.

TeddyGirl82 skrev 2013-12-13 05:45:49 följande:
    Ut kommer den men jag vet hur segt det känns och bara gå och vänta. Det är olidligt, och tyvärr var jag ju en av dom men alla frågar ju kommer den inte snart och hoppar till så fort man ringer typ till andra folk. I alla fall var det så för mig.

Bara hänga i tyvärr..vill bebis komma ut så vill den det. Igångsättning är så segt dock. Håller mina tummar att idag kan vara en turdag istället för fredag den 13:e som otursdag. Är ju idag vi ska få besked om min mamma med... :S

• MissKaos

Vilken sort? Större möjligheter till beh framgång ju mer aggressiv cancern är.

Kram!

TeddyGirl82 skrev 2013-12-13 20:02:07 följande:
    Ja jag vet precis känslan.

Beskedet var inget bra. Den e elak och går inte operera bort. Så blir cellgifter då den spridit sig. E för jävligt!

• MissKaos

Otrevligt! Men viljen sorts cancer är det? Spridning måste inte vara så illa som det låter. Det kan vara en aggressiv typ som därmed är lättare att behandla. Hoppas det är så för er.

Äldre tål ofta kemo bättre än yngre.

TeddyGirl82 skrev 2013-12-14 06:53:46 följande:
    Det finns fläckar på lungorna, sen även på levern och bukspottskörteln...så jag hoppas cellgifterna ger det en kamp och att hon tål medicinen bra. Är tungt nu men man måste vara stark för hennes skull med.

• MissKaos
    TeddyGirl82 skrev 2013-12-15 14:18:45 följande:

Jag vet inte vad det är för typ. Men den sprider sig. Men hoppas den biter på det så hon är kvar några år till...

Ja verkligen!
    Min svärmor hade en 1kg tung tumör i ryggen med spridning till magsäck, lever hjärna etc. Hon lever idag (drygt sex år senare) och får nu behandling igen. Inte så aggressiv beh nu som då men nu är hon gammal.

Det dom säger är att när cancern delar sig fort så kan cellgifterna fungerera bättre eftersom dom "går till anfall" när cellerna delar sig. Minns den där tiden när man inget visste det var bara en stor röra alltihop.

Själv deppar jag av andra skäl! Som inte är så allvarliga. Bf+8 idag. imorgon T-iul igen. Har en massa s-dr på kvällarna som suger i -har haft sedan veckor tbx av och till. Vill verklgein få ut bebisen nnu och inget kan man göra. Ska be om ny hinnsvepning imorgon! Fick en i tisdags och fick några få sdr och "mensvärk" efteråt och efter ca 36h började slemproppen släppa. Tror det sista har kommit ut nu -hur mkt kan det var av den? Vet ju hur status var då så en koll kan ju ge lite hopp iaf. På BF+8 med Isak gick det inte göra hinnsvep, jag hade då 2cm hård omogen tapp, framåtriktad helt sluten. Vet att den iaf var öppen 1,5-2cm  ca 2cm lång och mognande samt medialt riktad i tisdags. Hoppas ngt har hänt!
  • MissKaos

Ringer till sjukhuset, ber att få info ang igångsätt. När ska man komma etc. Kl 8. Fast är det högt tryck så väntar dom till kl 12. Jaha.. Kul. Och går det få be om vilket sjukhus? Nej. Beror på. Ringer ni på lördag eller fredag? Den som lovade dig att ringa får ju göra det? Vad i h-te min BM har skickat en remiss om igångsättning, ska HON ringa från MVC då?? Sen frågar jag om det finns ngn chans att få en ny hinnevepning, med hopp om att det drar igång det. Ring Antenanthal. Ok, ringer dit (får ett nummer som går till fel ställe hamnar i en op sal) Ringer upp via vxl. Sekr säger till mig att hno kan ju inte boka ngt sådant. Nej, det fattar ju jag med. HOn vill jag ska ringa till förlossningen. Som sa till mig ringa till Anthenantal. Tillsist läggger hon en lapp till ngn BM som väl säger ett surt NEJ då om dom nu ringer.
    Fan, orkar verkligen inte.. Vad är detta?  och VARFÖR detta GÅR ju planera, men nej. INte en enda jävla minut tidigare lixom.. Varför vill dom ha en på BB över jul i onödan?

Känns lite som om tråden har dött? Vad gör alla? Bf+12 idag.

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013