• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • SusannneL
    EwMa skrev 2013-06-10 17:58:27 följande:
    Skit i vikten nu. Det kommer gå bort sen. Bebis e 3500 kg. Moderkakan 700g. Sen livmodern väger med allt vatten i och sen försvinner d när man ammar har jag hört. Så det kommer gå jättebra att bli av med det sen

Försökte tänka så innan besöket hos bm igår. Det är väl mitt dåliga samvete för jag vet att jag unnat mig lite för mycket gott & rört mig minimalt :/
  • EwMa
    SusannneL skrev 2013-06-11 07:55:57 följande:

Försökte tänka så innan besöket hos bm igår. Det är väl mitt dåliga samvete för jag vet att jag unnat mig lite för mycket gott & rört mig minimalt :/

Gör ju jag med. Så strunt i d
  • Dannii B
    EwMa skrev 2013-06-11 08:19:25 följande:
    Gör ju jag med. Så strunt i d

Jahaha ja me...är lika bred som kort nu men jag SKITER helhjärtat i det nu. Får helt enkelt lägga manken till sen och träna bort hela 3 graviditeter
  • EwMa
    Dannii B skrev 2013-06-11 14:13:36 följande:

Jahaha ja me...är lika bred som kort nu men jag SKITER helhjärtat i det nu. Får helt enkelt lägga manken till sen och träna bort hela 3 graviditeter

Ja, då har vi lite och kämpa med allihopa...bra vi är fler som kan stötta varandra då :P
  • WeeBee

Jag har redan införskaffat cykel-/löpvagn å anmält mig till Göteborgsvarvet nästa år...så visst ska formen fixas till igen efter det här

Idag har jag dock varit väldigt glad å stolt över hur jag ser ut! Magen är ju jättefin nu!

Äntligen kan jag känna mig sådär fin som jag alltid tänkt att jag skulle göra den dagen jag fick det stora privilegiet att få vara gravid!

I början kände jag mig bara illamående å trött, sen tjock...men nu känner jag mig GRAVID Gravid å fin!

Tänkte aldrig att det var så kort tid man såg riktigt gravid ut. Började få lite gravidmage i v 21-22, men det är ju först efter v 30 som det känts att det varit helt uppenbart å nu i v 35 som det känns riktigt fint!

Hehe...hoppas bara att den känslan håller i sig!

• EwMa
    WeeBee skrev 2013-06-11 23:44:48 följande:
    Jag har redan införskaffat cykel-/löpvagn å anmält mig till Göteborgsvarvet nästa år...så visst ska formen fixas till igen efter det här

Idag har jag dock varit väldigt glad å stolt över hur jag ser ut! Magen är ju jättefin nu!

Äntligen kan jag känna mig sådär fin som jag alltid tänkt att jag skulle göra den dagen jag fick det stora privilegiet att få vara gravid!

I början kände jag mig bara illamående å trött, sen tjock...men nu känner jag mig GRAVID Gravid å fin!

Tänkte aldrig att det var så kort tid man såg riktigt gravid ut. Började få lite gravidmage i v 21-22, men det är ju först efter v 30 som det känts att det varit helt uppenbart å nu i v 35 som det känns riktigt fint!

Hehe...hoppas bara att den känslan håller i sig!
    Oj d var ett bra mål. Kommer gå galant

Känner samma med magen, till och från i alla fall. Mest stor dock hihi ändå säger alla att jag e liten 
  • EwMa

Börjar bli svårare och svårare och komma på saker och få dagarna att gå...vad gör ni på dagarna?

• EwMa

Har bäddat spjälsängen...och nu funderar jag på det här med kudde eller ej i sängen. Vi köpte en nere i Ullared, den lite tjockare, sen har vi en tunnare i vagnen...men jag tycker den verkar lite hög kudden till sängen. Ska man byta dom kanske eller köra helt utan kudde i sängen i början? Har ju läst lite att det är viktigt att huvudet varieras i olika lägen i början för att huvudet ska få "rätt" form så att säga...ni som har barn sen innan hur har ni gjort?

• WeeBee

Jag jobbar hela dagarna så för mig är det inga problem att fylla min tid. Jobbar 3 veckor till. Sen semester i 3 veckor å sen förhoppningsvis bebis

• SusannneL
    EwMa skrev 2013-06-12 09:10:22 följande:
    Har bäddat spjälsängen...och nu funderar jag på det här med kudde eller ej i sängen. Vi köpte en nere i Ullared, den lite tjockare, sen har vi en tunnare i vagnen...men jag tycker den verkar lite hög kudden till sängen. Ska man byta dom kanske eller köra helt utan kudde i sängen i början? Har ju läst lite att det är viktigt att huvudet varieras i olika lägen i början för att huvudet ska få "rätt" form så att säga...ni som har barn sen innan hur har ni gjort?

När vi var på föräldra utb så sa dom att de ska va en ganska så tjock kudde å att man lägger bebisen lite uppe på med ryggen oxå lixom.. Om du förstår hur jag menar :)

Själv har jag inte köpt nån kudde än.. :/
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013