• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • Vilgot o Lillpyret
    EwMa skrev 2013-06-18 05:56:56 följande:

Jösses, förstår det är frustrerande och åka fram och tillbaka hela tiden. Man blir ju inte direkt lugnare heller...och sen att personalen är som den är blir ju inte bättre...

Kan ingenting om detta, men hoppas inte det blir samma för mig. Jag skulle bli helt knäckt. Men du ser i alla fall målet, här händer ingenting...suck.
    Hoppas den är fixerad imorgon när det är dags för besiktning igen.

Ja, mycket. Var verkligen helt gråtfärdig då vi blev hemskickade i helgen. Det tär så mycket på en! Men snart är det över!

Det vore skönt om allt kunde vara lugnt fram till det planerade snittet men så är det inte riktigt. Eftersom han ligger vääldigt långt ned, är helt fixerad, livmodertappen är påverkad, har en massa blodblandade flytningar som förmodligen är delar av slemproppen och så en massa förvärkar, sammandragningar och mensvärk och på det ett eventuellt vattenläckage så förmodar jag att jag inte kommer kunna hålla mig helt lugn i 8 dagar till. Men håll tummarna!

Det är jätteskönt att målet finns där men det gör det även för dig! Snart har vi båda små bebisar i famnen. Glad 

Var uppe på BB och åt frukost då vi var inne i helgen och då såg vi flera nyfödda. Man glömmer bort hur små de är... I går sa barnmorskan "Det är en liten söt en. Hur mycket vägde storebror?" så han är nog en liten kille. Men det har min BM sagt tidigare också, och Vilgot var liten, så det väntar jag mig. Åh, det ska bli så härligt att få träffa honom! Att få se vad det är för en liten människa som legat där inne i alla månader.
  • EwMa
    Vilgot o Lillpyret skrev 2013-06-18 11:42:56 följande:
    Ja, mycket. Var verkligen helt gråtfärdig då vi blev hemskickade i helgen. Det tär så mycket på en! Men snart är det över!

Det vore skönt om allt kunde vara lugnt fram till det planerade snittet men så är det inte riktigt. Eftersom han ligger vääldigt långt ned, är helt fixerad, livmodertappen är påverkad, har en massa blodblandade flytningar som förmodligen är delar av slemproppen och så en massa förvärkar, sammandragningar och mensvärk och på det ett eventuellt vattenläckage så förmodar jag att jag inte kommer kunna hålla mig helt lugn i 8 dagar till. Men håll tummarna!

Det är jätteskönt att målet finns där men det gör det även för dig! Snart har vi båda små bebisar i famnen. Glad 

Var uppe på BB och åt frukost då vi var inne i helgen och då såg vi flera nyfödda. Man glömmer bort hur små de är... I går sa barnmorskan "Det är en liten söt en. Hur mycket vägde storebror?" så han är nog en liten kille. Men det har min BM sagt tidigare också, och Vilgot var liten, så det väntar jag mig. Åh, det ska bli så härligt att få träffa honom! Att få se vad det är för en liten människa som legat där inne i alla månader.

Känns så långt bort ändå...känner inget alls ännu mer än att man är trött...håller på¨med lite trädgårdsarbete..med många pauser :P
  • Dannii B
    EwMa skrev 2013-06-18 12:28:27 följande:
    Känns så långt bort ändå...känner inget alls ännu mer än att man är trött...håller på¨med lite trädgårdsarbete..med många pauser :P

Åhhh nu är det nära.... kan nästan känna doften av bebis..
  • Vilgot o Lillpyret
    EwMa skrev 2013-06-18 12:28:27 följande:

Hehe, ta det lugnt och passa på att vila också! Om allra, allra högst fem veckor är bebisen hos dig. Eftersom du inte känner någonting så sätter det antagligen igång pang! bom! sedan. Spännande! Jag har hört att det kan vara ärftligt hur länge man bär på sina barn. När fick din mamma dig och eventuella syskon?
  • LillaLoppanT

BM-besök dig.... 
    Min bebis ligger tydligen åt fel håll!
    Jag var helt säker på att den låg med huvudet ner...
    Nån här som har erfarenhet av detta? Har ni gjort vändningsförsök osv?

Jag har ett vändningsförsök inbokat på tisdag, men eftersom min förra förlossning var rent fruktansvärd, så ser jag detta lite som en utväg. att strunta i vändningsförsöket och få ett planerat snitt. Jag vet varken ut eller in just nu... 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • EwMa
    Dannii B skrev 2013-06-19 10:31:46 följande:

Åhhh nu är det nära.... kan nästan känna doften av bebis..

Inte överdrivet långt kvar för dig heller, och du som fött barn 2 gånger tidigare borde ju kunna få tidigare med eller?  :P
    LillaLoppanT skrev 2013-06-19 11:33:57 följande:
    BM-besök dig.... 
    Min bebis ligger tydligen åt fel håll!
    Jag var helt säker på att den låg med huvudet ner...
    Nån här som har erfarenhet av detta? Har ni gjort vändningsförsök osv?

Jag har ett vändningsförsök inbokat på tisdag, men eftersom min förra förlossning var rent fruktansvärd, så ser jag detta lite som en utväg. att strunta i vändningsförsöket och få ett planerat snitt. Jag vet varken ut eller in just nu... 
    Hmm, hört att d kan vara riktigt jobbigt, att dom hänger på magen...
    Vilgot o Lillpyret skrev 2013-06-19 10:34:45 följande:
    Hehe, ta det lugnt och passa på att vila också! Om allra, allra högst fem veckor är bebisen hos dig. Eftersom du inte känner någonting så sätter det antagligen igång pang! bom! sedan. Spännande! Jag har hört att det kan vara ärftligt hur länge man bär på sina barn. När fick din mamma dig och eventuella syskon?

Hehe detta eviga vilande man hör om..försöker. Idag var det barnmorskan igen. Allt såg bra ut, huvudet tyckte hon känns ruckbart ännu men det ligger neråt. Ja jag har med hört att d e ärftligt och då kommer jag gå över tiden för både jag och brosan var sena.

• WeeBee

Verkar som att jag är en av få som inte känner att jag har bråttom till förlossning...för min del får bebis gärna stanna kvar ett tag till. Har precis en månad kvar till BF nu å mår fortfarande väldigt bra.

Var hos BM i morse...bebis ligger med huvudet nedåt...nästan helt fixerad...men kanske inte riktigt oruckbar än.

Min BM trodde att det var bebis tryck med huvudet neråt som orsakade min "mensvärk". Iom att jag inte känner tydliga sammandragningar i samband med smärtan så trodde hon inte att det var förvärkar.
    Jag vet inte...huvudsaken är att det inte är farligt...smärtan står jag ut med!

31 dagar kvar...bara 31 dagar kvar...shit va tiden har gått fort ändå...det trodde jag inte i början, när det kändes som att tiden sniglade sig fram.

Bara 7 arbetsdagar kvar oxå...sen ska jag bara njuta av att få vara ledig å gravid! Å som sagt jag hoppas att bebis stannar kvar till BF så att jag får lite ledig egentid innan hon kommer.

• EwMa
    WeeBee skrev 2013-06-19 12:53:10 följande:
    Verkar som att jag är en av få som inte känner att jag har bråttom till förlossning...för min del får bebis gärna stanna kvar ett tag till. Har precis en månad kvar till BF nu å mår fortfarande väldigt bra.

Var hos BM i morse...bebis ligger med huvudet nedåt...nästan helt fixerad...men kanske inte riktigt oruckbar än.

Min BM trodde att det var bebis tryck med huvudet neråt som orsakade min "mensvärk". Iom att jag inte känner tydliga sammandragningar i samband med smärtan så trodde hon inte att det var förvärkar.
    Jag vet inte...huvudsaken är att det inte är farligt...smärtan står jag ut med!

31 dagar kvar...bara 31 dagar kvar...shit va tiden har gått fort ändå...det trodde jag inte i början, när det kändes som att tiden sniglade sig fram.

Bara 7 arbetsdagar kvar oxå...sen ska jag bara njuta av att få vara ledig å gravid! Å som sagt jag hoppas att bebis stannar kvar till BF så att jag får lite ledig egentid innan hon kommer.

hehe d e bra att en av oss inte har bråttom. Det är väl bara för man e så nära nu.Målsnöret syns liksom på backen. Men njuter ändå av tiden precis som du skriver
  • WeeBee

Nä...bara bråttom till semestern nu...ska bli så skönt att slippa jobba...å dessutom att inte gå tillbaka i jobb förrän om flera månader.
    Jag har inte varit ledig från jobb längre än 3-4 veckor sedan sommaren mellan första å andra året i gymnasiet...alltså typ 16 år.

Blir ju kanske inte direkt ledig nu heller...men arbetsbefriad i alla fall
  • EwMa
    WeeBee skrev 2013-06-19 23:18:42 följande:

Nä...bara bråttom till semestern nu...ska bli så skönt att slippa jobba...å dessutom att inte gå tillbaka i jobb förrän om flera månader.
    Jag har inte varit ledig från jobb längre än 3-4 veckor sedan sommaren mellan första å andra året i gymnasiet...alltså typ 16 år.

Blir ju kanske inte direkt ledig nu heller...men arbetsbefriad i alla fall

Då förstår jag att du längtar.
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013