• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • Vilgot o Lillpyret
    EwMa skrev 2013-06-13 12:48:07 följande:
    Trodde du hade fött när du inte varit inne och kommenterat men där ser man. Här är det bra, känner mig dock trött nästan hela tiden. Försöker vila och bebisen rör sig mycket mot revbenen och mer spänt i magen när den rör sig runt. Huvudet är neråt men inte fixerat. 

Nä, ingen bebis här inte! Vaknade av värkar i morse men de avtog, nu har jag bara sammandragningar igen. Hehe, jag var så trött och på dåligt humör i går att min man ställde sig och kokade värkframkallande te. Haha, när han gör det så har det gått långt! Flört
  • EwMa
    Vilgot o Lillpyret skrev 2013-06-14 12:07:16 följande:
    Nä, ingen bebis här inte! Vaknade av värkar i morse men de avtog, nu har jag bara sammandragningar igen. Hehe, jag var så trött och på dåligt humör i går att min man ställde sig och kokade värkframkallande te. Haha, när han gör det så har det gått långt! Flört

Hehe han orkar inte med väntan och ditt humör :P
  • Vilgot o Lillpyret
    EwMa skrev 2013-06-14 12:51:34 följande:

Hehe han orkar inte med väntan och ditt humör :P
    Precis. Flört Och så skulle vi försöka oss på en färdknäpp i går men vi hade en son som tyckte det var en dålig idé. Vi blev störda och fick gå och natta om honom flera gånger, tillslut gav vi upp. Suck! Men i kväll ska det bli av! Det blir till att bege sig in i kärleksnästet DIREKT efter att vi nattat sonen. Vi ska inte hamna framför tv:n först...
  • EwMa
    Vilgot o Lillpyret skrev 2013-06-14 13:21:09 följande:
    Precis. Flört Och så skulle vi försöka oss på en färdknäpp i går men vi hade en son som tyckte det var en dålig idé. Vi blev störda och fick gå och natta om honom flera gånger, tillslut gav vi upp. Suck! Men i kväll ska det bli av! Det blir till att bege sig in i kärleksnästet DIREKT efter att vi nattat sonen. Vi ska inte hamna framför tv:n först...

hehe spännande. vill också få igång mig snart. Bebisen vill inte fixera sig men den kan ju komma för det. Vill inte bli igångsatt då jag hört att det tar längre tid än att kroppen får sköta det själv..bra man e hundvakt nu så man kommer ut på promenader, sen blir det storstädning och även försöka fixa i trädgården och hoppas d kör igång av sånt..
  • WeeBee

Massera dina bröstvårtor oxå...det ska tydligen oxå frisätta oxytocin...som kan sätta igång förlossning.

• EwMa
    WeeBee skrev 2013-06-14 19:08:55 följande:
    Massera dina bröstvårtor oxå...det ska tydligen oxå frisätta oxytocin...som kan sätta igång förlossning.

hmm där ser man hihi, många tips..alla säger att färdknäppen e d man ska prova sist..
  • SusannneL

Nu skrev jag från appen igen! Glömde!

Tack tjejer och ha det så gott här hemma,lycka till med färdknäppen ;)

• EwMa

Åh vad tiden går låååååångsamt. Orkar inte vara denna nerstämda väntande gravida kossan mer. Visst många som säger att man blir isolerad när man ammar och kommer hem med den lill* men tror inte man kommer bli det. Hoppas kunna må så pass bra så man orkar göra saker mer. Och fruktansvärt trött på att vara ensam på dagarna..

Idag blir det storstädning av hela lgh. Ska försöka vara aktiv här hemma med det jag kan hitta på. Vet inte om vi kan få till en träff eller om vi ska vänta tills vi som är kvar i tråden fött barn och träffas då istället med dom små?

• Dannii B
    EwMa skrev 2013-06-17 06:55:01 följande:
    Åh vad tiden går låååååångsamt. Orkar inte vara denna nerstämda väntande gravida kossan mer. Visst många som säger att man blir isolerad när man ammar och kommer hem med den lill* men tror inte man kommer bli det. Hoppas kunna må så pass bra så man orkar göra saker mer. Och fruktansvärt trött på att vara ensam på dagarna.. Idag blir det storstädning av hela lgh. Ska försöka vara aktiv här hemma med det jag kan hitta på. Vet inte om vi kan få till en träff eller om vi ska vänta tills vi som är kvar i tråden fött barn och träffas då istället med dom små?  

Vet hur du känner dig. Har en förkylning som tar musten ur mig totalt. Huset ser ut som....faen helt enkelt. Skulle behöva tvätta en del bebis grejer men orken hänger inte riktigt med. Får se hur mkt jag orkar ta itu med idag. Verkar som om en träff efter att man kläckt är mer aktuell för min del Nu ska kidsen till dagis och bara klä dem är ju en utmaning
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013