Vilgot o Lillpyret skrev 2013-06-13 11:50:04 följande:
Hej alla!
Hur mås det?
Jag är trött på att vara gravid. Har sammandragningar, mensvärk, extremt tryck nedåt (nu riktar han in sig på rumpan i stället...), många toabesök per dag med nr. 2. För 1,5 vecka sedan var jag ju inne på förlossningen och stoppade värkarna, då trodde personalen att det skulle handla om dagar innan det drog igång igen. Så har det verkligen inte blivit... Jag önskar att det inte hade dragit igång då, då hade det inte känts som att jag går på övertid. Är ju bara i vecka 38 men det känns som att bebisen skulle ha varit ute för snart två veckor sedan.
Jag var på bröllop i helgen och jag klarade att åka både tåg och bil. Efter det har jag varit ute på många raska promenader. I går drack jag basilika/kanel-te men det gav verkligen inte någon effekt. Promenaderna resulterar endast i rejäl foglossning. Hela förra veckan var min man hemma eftersom vi inte visste om det skulle sätta igång. Jag hade blivit tillsagd att jag skulle vara hemma och vila för att inte starta något. Denna vecka är han åter på jobbet igen, det händer ju ändå ingenting.

Nu håller jag mig ju heller inte lugn, som sagt, skulle det sätta igång nu så är det ingen fara på taket. Bebisen är ju fullgången.
Vi är så gott som redo. Har inte packat BB-väskan än men har skrivit en lista så om det skulle starta så kan vi snabbt packa den. Har inte tagit ned vagnarna från vinden än men min man ska snart ta tag i det. Måste även ta ner babyskyddet. Men det är ju ingen brådska. Behöver vi åka in och vi inte hinner få med oss något så kan mannen alltid åka och hämta det senare. Jag vill mest få ned vagnarna så att jag kan bädda om och gå och längta.
Ursäkta för detta klagoinlägg!
Trodde du hade fött när du inte varit inne och kommenterat men där ser man. Här är det bra, känner mig dock trött nästan hela tiden. Försöker vila och bebisen rör sig mycket mot revbenen och mer spänt i magen när den rör sig runt. Huvudet är neråt men inte fixerat.