• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • Vilgot o Lillpyret
    LillaLoppanT skrev 2013-06-19 11:33:57 följande:
    BM-besök dig....  Min bebis ligger tydligen åt fel håll! Jag var helt säker på att den låg med huvudet ner... Nån här som har erfarenhet av detta? Har ni gjort vändningsförsök osv? Jag har ett vändningsförsök inbokat på tisdag, men eftersom min förra förlossning var rent fruktansvärd, så ser jag detta lite som en utväg. att strunta i vändningsförsöket och få ett planerat snitt. Jag vet varken ut eller in just nu... 
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Min Vilgot satt i säte och vi tackade nej till vändningsförsöket på grund av de risker som finns. Vi tänkte som så att det finns ju en anledning till att han sitter som han gör. Och det gjorde det, sedan visade det sig att han var fixerad. Ett vändningsförsök hade inte gett annat än oro, smärta och en enormt påfrestande upplevelse för Vilgot. Det hade bara stressat honom. Så jag är glad över att vi tackade nej. Vill man verkligen föda vaginalt så tycker jag att man ska ge det ett försök, men det är inte alltid det lyckas och många bebisar vänder sig tydligen igen efteråt.
  • Vilgot o Lillpyret

Vaknade i morse av att jag hade extrem mensvärk (i nedre delen av magen, sträckte sig ut på sidorna mot ryggen) och att mer av slemproppen lossnade. Tog ett par Alvedon och hade riskudde mot magen men det hjälpte inte ett dugg. Efter någon timme började jag klocka värkarna. De kom var 4-5 minut och höll i sig i en minut. Låg så i sängen i tre timmar och tillslut lugnade det ner sig. Puh! Blir tokig på detta... Nu är vi två timmar hemifrån också så det är svårt att veta när man borde åka... Blir helt slut!

• EwMa
    Vilgot o Lillpyret skrev 2013-06-20 12:02:54 följande:
    Vaknade i morse av att jag hade extrem mensvärk (i nedre delen av magen, sträckte sig ut på sidorna mot ryggen) och att mer av slemproppen lossnade. Tog ett par Alvedon och hade riskudde mot magen men det hjälpte inte ett dugg. Efter någon timme började jag klocka värkarna. De kom var 4-5 minut och höll i sig i en minut. Låg så i sängen i tre timmar och tillslut lugnade det ner sig. Puh! Blir tokig på detta... Nu är vi två timmar hemifrån också så det är svårt att veta när man borde åka... Blir helt slut!

Jösses jag hade blivit jätte frustrerad av att ha det så. Att det avtar så. Men hoppas den håller sig inne nu då när ni är borta.

Själv har jag bara den där jobbiga känslan man nästan glömt bort när man skulle ha mensen och man typ bara väntade på att det skulle börja blöda..molnande värken. Den e obehaglig nu när den är tillbaka när man glömt den lite. Och sen mer lättirreterad än vanligt och en hemsk halsbränna...mer än så är det inte.  
  • WeeBee

Herrejisses! Slog mig just att jag har en bebis i magen å att jag snart har en bebis i famnen...helt galet!
    Jag vet inte hur min hjärna funkar gällande detta...jag vet ju att jag är gravid...jag både ser å känner att det är något i min mage...men jag fattar nog inte...blev helt överrumplad av tanken på bebisen i famnen för en stund sedan...helt galet!

• EwMa
    WeeBee skrev 2013-06-20 14:24:23 följande:
    Herrejisses! Slog mig just att jag har en bebis i magen å att jag snart har en bebis i famnen...helt galet! Jag vet inte hur min hjärna funkar gällande detta...jag vet ju att jag är gravid...jag både ser å känner att det är något i min mage...men jag fattar nog inte...blev helt överrumplad av tanken på bebisen i famnen för en stund sedan...helt galet!

Hehe vad sött. D blir ännu mer verkligt sen när du har semester och bara är.
  • EwMa
    Vilgot o Lillpyret skrev 2013-06-20 16:56:20 följande:
    Har precis fått min snittdag ändrad, på måndag kommer han ut till oss! Är nervös och glad nu! Bara 4 dagar kvar!

Oj spännande. Njut nu av helgen även om d går upp och ner med värkar och sånt
  • September2009

Hej alla mammor, här kommer jag inklampandes. Tog sovmorgon från det vanliga morgonbestyret med treåringen i huset, en dag i veckan är min men brukar ändå ha svårt för att ligga så här länge men idag behövde jag det verkligen. Sova länge på morgonen går inte alls med en sparkande bebis i magen men gårdagen var lång och slitsam så jag unnar mig lite mobilsurf så får maken ta hand om hemmet ;)

Hängde en tid i en annan tråd för blivande mammor men tråden dog ut och jag har inte haft tid eller ork att tänka så mycket på livet efter arbete och nedkomst men nu börjar det göra sig gällande och det vore roligt att träffa lite fler mammor och bebisar framöver när vardagen inte är så hektisk längre utan mest cirkulerar kring bebislivet. Tänkte att nu borde det väl finnas nån mer tråd för blivande mammor i gbg-området än den jag var med i tidigare. Har skummat några sidor tillbaka och några ser ut att vara aktiva i alla fall. En av er känner jag dessutom sen tidigare det var roligt att se hehe. Så är det ok med er andra hänger jag gärna på! Marie var namnet och har bf 17/7. Bor i Mölndal. Trevlig midsommar!

• Dannii B

JaAAA vad kul med en till... VÄLKOMMEN SEPTEMBER 2009 Var i Mölndal bor du.. bor oxå i Mölndal. ..Kikås typ..

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013