• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • EwMa
    September2009 skrev 2013-06-21 10:22:37 följande:
    Hej alla mammor, här kommer jag inklampandes. Tog sovmorgon från det vanliga morgonbestyret med treåringen i huset, en dag i veckan är min men brukar ändå ha svårt för att ligga så här länge men idag behövde jag det verkligen. Sova länge på morgonen går inte alls med en sparkande bebis i magen men gårdagen var lång och slitsam så jag unnar mig lite mobilsurf så får maken ta hand om hemmet ;) Hängde en tid i en annan tråd för blivande mammor men tråden dog ut och jag har inte haft tid eller ork att tänka så mycket på livet efter arbete och nedkomst men nu börjar det göra sig gällande och det vore roligt att träffa lite fler mammor och bebisar framöver när vardagen inte är så hektisk längre utan mest cirkulerar kring bebislivet. Tänkte att nu borde det väl finnas nån mer tråd för blivande mammor i gbg-området än den jag var med i tidigare. Har skummat några sidor tillbaka och några ser ut att vara aktiva i alla fall. En av er känner jag dessutom sen tidigare det var roligt att se hehe. Så är det ok med er andra hänger jag gärna på! Marie var namnet och har bf 17/7. Bor i Mölndal. Trevlig midsommar!

Välkommen! Alltid kul med fler även om man inte behöver vara överaktiv. Var också med i en annan tråd. Men där var man falsk och inte ute efter att träffa andra mammor bara för man inte kommenterade alla inlägg eller var med på alla träffar. Så jag lämnade den för det fick mig att må dåligt och inte kunna vara mig själv. Det tycker jag allt att alalla här får. Nu e midsommarfirandet över. Ont i ryggen och kroppen för man varit igång hela tiden. Kan ju inte promenera nåt alls utan att man får ont i ena skinkan. Men ingen annanstans i kroppen..suck nu vill jag den kommer!!!
  • September2009

Är det uppe i Pxbo du bor? Har varit förbi där några gånger, ser så mysigt ut :) Rätt mysigt där vi bor i Östra Balltorp också, flyttade från lägenhet i Partille när vår pojk behövde eget rum för ett par år sen, var inte så bekant med området alls men när en bekant skulle sälja kunde vi inte motstå och vi har inte ångrat det!

EwMa, förstår precis, själv har jag tagit det jättelungt, var i jonsered en kort stund så pojken skulle få lite roligt men jisses vad fuktigt, när det började regna åkte vi till Partille och här har det varit fredagsmys med tacos hehe så mycket för traditionsenligt midsommarfirande ;)

Jag passade på att "storhandla" på Coop igår efter jobbet när jag slutade tidigt, sen prommenad med pojken som ville cykla till affären på sin nya cykel. Gick och la mig på kvällen med hemsk ryggvärk ajajaj..

• MissKaos

Hej! Hoppar in i tråden med bf 7/12.

Hej Loppan. Kul att vi får smått så nöra i tiden igen!

LillaLoppanT skrev 2013-06-19 11:33:57 följande:
    BM-besök dig.... 

Min bebis ligger tydligen åt fel håll!

Jag var helt säker på att den låg med huvudet ner...

Nån här som har erfarenhet av detta? Har ni gjort vändningsförsök osv?

Jag har ett vändningsförsök inbokat på tisdag, men eftersom min förra förlossning var rent fruktansvärd, så ser jag detta lite som en utväg. att strunta i vändningsförsöket och få ett planerat snitt. Jag vet varken ut eller in just nu... 

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • EwMa
    September2009 skrev 2013-06-21 21:34:26 följande:
    Är det uppe i Pxbo du bor? Har varit förbi där några gånger, ser så mysigt ut :) Rätt mysigt där vi bor i Östra Balltorp också, flyttade från lägenhet i Partille när vår pojk behövde eget rum för ett par år sen, var inte så bekant med området alls men när en bekant skulle sälja kunde vi inte motstå och vi har inte ångrat det! EwMa, förstår precis, själv har jag tagit det jättelungt, var i jonsered en kort stund så pojken skulle få lite roligt men jisses vad fuktigt, när det började regna åkte vi till Partille och här har det varit fredagsmys med tacos hehe så mycket för traditionsenligt midsommarfirande ;) Jag passade på att "storhandla" på Coop igår efter jobbet när jag slutade tidigt, sen prommenad med pojken som ville cykla till affären på sin nya cykel. Gick och la mig på kvällen med hemsk ryggvärk ajajaj..

Hehe verkar ändå som d e många som tatt d lugnt denna midsommarn eller så e d för man gör d själv. Ja dessa krämpor hoppas jac ger sig snart. Vill ha tillbaka rätten till min kropp.
    MissKaos skrev 2013-06-21 21:46:31 följande:
    Hej! Hoppar in i tråden med bf 7/12. Hej Loppan. Kul att vi får smått så nöra i tiden igen!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Välkommen! Glöm inte skriva in er i BF tråden ;)
  • LillaLoppanT

Nämen hej Semptember 2009 och Misskaos... Er känner jag ju båda två :)
    Kul att ni hittat hit. Jag är också ganska ny här... så nu har vi invaderat tråden :) 

Dannii B skrev 2013-06-21 16:06:30 följande:
    JaAAA vad kul med en till... VÄLKOMMEN SEPTEMBER 2009 Var i Mölndal bor du.. bor oxå i Mölndal. ..Kikås typ..
    Då bor vi också ganska nära varandra :) Jag bor i Mölnlycke.
    Vilgot o Lillpyret skrev 2013-06-20 11:50:41 följande:

Min Vilgot satt i säte och vi tackade nej till vändningsförsöket på grund av de risker som finns. Vi tänkte som så att det finns ju en anledning till att han sitter som han gör. Och det gjorde det, sedan visade det sig att han var fixerad. Ett vändningsförsök hade inte gett annat än oro, smärta och en enormt påfrestande upplevelse för Vilgot. Det hade bara stressat honom. Så jag är glad över att vi tackade nej. Vill man verkligen föda vaginalt så tycker jag att man ska ge det ett försök, men det är inte alltid det lyckas och många bebisar vänder sig tydligen igen efteråt.
    Jag är absolut inte så att jag verkligen vill föda vaginalt. Hade en jobbig förlossning sist, och har denna gång gått på Aurora-samtal för att undvika att det blir likadant denna gången. Hade bestämt mig för att iaf försöka föda vaginalt, men har ett förlossningskontrakt så att jag har rätt att avbryta förlossningen och få ett snitt istället. Men då blir det ju ett akut snitt, och om bebisen nu ligger åt fel håll, så är ju faktiskt planerat snitt att föredra. Jag kommer i vilket fall som helst inte att föda i säte, det är fullkomligt uteslutet :)

Jag har ju ställt in mig på att försöka föda vaginalt, men lite känns det ju faktiskt som att detta är min "utväg", att slippa gå igenom det jag gjorde sist.

Min plan nu är att iaf åka till vändningsförsöket, se vad dom har att säga. Jag har läst på lite, det verkar som att för en del så går det att vända med bara en puff, men för många är det riktigt obehagligt. Så går det lätt att vända, så är det väl meningen då. Men blir vändningsförsöket för jobbigt, så kommer jag att avbryta.
    Och jag tänker defenitivt inte göra flera försök, som en del gör.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • LillaLoppanT
    Vilgot o Lillpyret skrev 2013-06-20 16:56:20 följande:
    Har precis fått min snittdag ändrad, på måndag kommer han ut till oss! Är nervös och glad nu! Bara 4 dagar kvar!
    Åhh, vad spännande!
    Och vad skönt att du snart har din bebis! 
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • WeeBee

TeddyGirl - Vad har du råkat ut för? Oavsett så är du gillad här...vilket nick du än använder. Hoppas du slipper jobbigheter framöver.

• TeddyGirl82
    WeeBee skrev 2013-06-22 11:54:07 följande:
    TeddyGirl - Vad har du råkat ut för? Oavsett så är du gillad här...vilket nick du än använder. Hoppas du slipper jobbigheter framöver.

Skriver inte det här. Låter d vara bara..jag e här i alla fall hehe. Vill ju inte tappa tråden liksom
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013