Nämen hej Semptember 2009 och Misskaos... Er känner jag ju båda två :)
Kul att ni hittat hit. Jag är också ganska ny här... så nu har vi invaderat tråden :)
Dannii B skrev 2013-06-21 16:06:30 följande:
JaAAA vad kul med en till... VÄLKOMMEN SEPTEMBER 2009 Var i Mölndal bor du.. bor oxå i Mölndal. ..Kikås typ..
Då bor vi också ganska nära varandra :) Jag bor i Mölnlycke.
Vilgot o Lillpyret skrev 2013-06-20 11:50:41 följande:
Min Vilgot satt i säte och vi tackade nej till vändningsförsöket på grund av de risker som finns. Vi tänkte som så att det finns ju en anledning till att han sitter som han gör. Och det gjorde det, sedan visade det sig att han var fixerad. Ett vändningsförsök hade inte gett annat än oro, smärta och en enormt påfrestande upplevelse för Vilgot. Det hade bara stressat honom. Så jag är glad över att vi tackade nej. Vill man verkligen föda vaginalt så tycker jag att man ska ge det ett försök, men det är inte alltid det lyckas och många bebisar vänder sig tydligen igen efteråt.
Jag är absolut inte så att jag verkligen vill föda vaginalt. Hade en jobbig förlossning sist, och har denna gång gått på Aurora-samtal för att undvika att det blir likadant denna gången. Hade bestämt mig för att iaf försöka föda vaginalt, men har ett förlossningskontrakt så att jag har rätt att avbryta förlossningen och få ett snitt istället. Men då blir det ju ett akut snitt, och om bebisen nu ligger åt fel håll, så är ju faktiskt planerat snitt att föredra. Jag kommer i vilket fall som helst inte att föda i säte, det är fullkomligt uteslutet :)
Jag har ju ställt in mig på att försöka föda vaginalt, men lite känns det ju faktiskt som att detta är min "utväg", att slippa gå igenom det jag gjorde sist.
Min plan nu är att iaf åka till vändningsförsöket, se vad dom har att säga. Jag har läst på lite, det verkar som att för en del så går det att vända med bara en puff, men för många är det riktigt obehagligt. Så går det lätt att vända, så är det väl meningen då. Men blir vändningsförsöket för jobbigt, så kommer jag att avbryta.
Och jag tänker defenitivt inte göra flera försök, som en del gör.