• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-07-11 12:59:13 följande:
    Inget järn i frukt dock. Blodpudding kött kyckling etc. Möjligen boostar du upptaget m c-vit.. skönt att slippa! Blusaft+niferex här.

Det var mest att ja skrev vad man ändrat under graviditeten...
  • SusannneL

Jag har inte heller behövt järn tabletter. Känns skönt när man hör andra som får det jobbigt med magen..

• solskenstjejen

Har varit hos BM nu. Hon mätte magen till 44!!! Så på 6 dagar har magen vuxit 5 cm. Nu gick min kurva spikrakt upp, fick nästan inte plats på pappret. BM skulle faxa en remiss till Östra så skall jag dit inom en vecka på kontroll. Hon tror att jag har för mycket fostervatten. Hon sa att jag inte borde oroa mig men det är klart att det är svårt att tänka på annat just nu.

Någon som har erfarenhet av för mkt fostervatten?

• MissKaos

Jag skiter cement. Om jag skiter alls.

SusannneL skrev 2013-07-11 13:17:34 följande:
    Jag har inte heller behövt järn tabletter. Känns skönt när man hör andra som får det jobbigt med magen..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • WeeBee

Jag har oxå haft toppenvärden hela vägen. Men jag äter alltid bra å tränar mycket så det är inte så förvånande. Mina järndepåer var tydligen väldigt bra vid mätningen i början av graviditeten.
    Hade 115 i blodvärde vid ett tillfälle i mitten av graviditeten...men sen stack det upp igen å sedan dess har det legat mellan 121-130.

Tyvärr har jag inte varit lika sugen på min vanliga nyttiga mat under graviditeten...så det har blivit betydligt mer snabbmat, glass å godsaker än vad jag vanligtvis äter...men jag har låtit det vara så...trots att jag aldrig trott innan att jag skulle släppa på det så. Har varit toksugen på allt möjligt sött efter att illamåendet släppte i v 15. Å iom att jag inte gått upp så farligt i vikt så har jag inte brytt mig om att hejda mig.
    Ligger på 11 kg plus idag...å har bara en vecka kvar till BF...så det känns okej. Trodde att jag skulle gå upp över 20 kg...men det blev inte så.

Har haft en väldigt lätt å välmående graviditet. Mått bättre än någonsin (efter v 15)
    Känner mig inte ens trött på det nu...mår fortfarande oförskämt bra å kan fortfarande göra nästan allt jag vanligtvis gör.
    Idag har jag exempelvis både cyklat å gymtränat. Så det mesta är som vanligt...fast med en boll på magen

• TeddyGirl82
    WeeBee skrev 2013-07-12 01:15:49 följande:
    Jag har oxå haft toppenvärden hela vägen. Men jag äter alltid bra å tränar mycket så det är inte så förvånande. Mina järndepåer var tydligen väldigt bra vid mätningen i början av graviditeten.

Hade 115 i blodvärde vid ett tillfälle i mitten av graviditeten...men sen stack det upp igen å sedan dess har det legat mellan 121-130.

Tyvärr har jag inte varit lika sugen på min vanliga nyttiga mat under graviditeten...så det har blivit betydligt mer snabbmat, glass å godsaker än vad jag vanligtvis äter...men jag har låtit det vara så...trots att jag aldrig trott innan att jag skulle släppa på det så. Har varit toksugen på allt möjligt sött efter att illamåendet släppte i v 15. Å iom att jag inte gått upp så farligt i vikt så har jag inte brytt mig om att hejda mig.

Ligger på 11 kg plus idag...å har bara en vecka kvar till BF...så det känns okej. Trodde att jag skulle gå upp över 20 kg...men det blev inte så.

Har haft en väldigt lätt å välmående graviditet. Mått bättre än någonsin (efter v 15)

Känner mig inte ens trött på det nu...mår fortfarande oförskämt bra å kan fortfarande göra nästan allt jag vanligtvis gör.

Idag har jag exempelvis både cyklat å gymtränat. Så det mesta är som vanligt...fast med en boll på magen

Låter hur bra som helst. Jag tappade orken att träna efter jul när jag fick då ont i ryggen att jag inte kunde gå. Men d e bara och ta denlånga vägen tillbaka sen. Spännande att ni är så många som närmar sig bf. Vi kanske ses på bb vem vet hihi
  • WeeBee

Inga foton i studio, men vi har en egen systemkamera som vi fotat med. Tog bilderna i förra veckan. Sen har jag ju fotat magen hela vägen genom graviditeten...med mobilkameran.

Ska ta lite mer bilder idag...man vet ju aldrig när det är för sent

• WeeBee

Vore skitkul om man hamnade på förlossningen å BB samtidigt juh!

Jag har en vecka kvar nu...eller max tre veckor...hehe...som sagt, man vet aldrig

• TeddyGirl82
    SusannneL skrev 2013-07-12 11:32:41 följande:
    Har någon av er tagit gravid foton?

Nä inga foton i studio. Ångrar man lite nu men får ta igen det sen när den lille är ute. Även om man har egen systemkamera så lyckas jag nog inte så.bra som dom gör i studio.
    WeeBee skrev 2013-07-12 13:10:20 följande:
    Vore skitkul om man hamnade på förlossningen å BB samtidigt juh!

Jag har en vecka kvar nu...eller max tre veckor...hehe...som sagt, man vet aldrig

Hehe vi får väl se. Jag e på nåt av bbna på torsdag i alla fall ;)
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013