• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • LillaLoppanT
    TeddyGirl82 skrev 2013-07-14 06:38:59 följande:
    Vaknar och bryter ihop totalt. E livrädd för torsdag, att det ska ta massa tid, att det inte ska bli av, att det ska hända massa saker, att bebisen inte får näring från moderkakan för det kan hända..jag vill inte va med mer. därför tar jag en liten paus tills bebisen förhoppningsvis är ute..jag orkar inte mer just nu. och känner jag bara e tjatiig just nu..men ja kommer tillbaka..hoppas jag

KRAM! Hoppas bebisen kommer snart!
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • September2009

Nej höga klackar, träning på gym osv har inte varit möjligt på några månader den här gången. Weebee sånt var lättare tycker jag första graviditeten då bäckenbottenmusklerna var starkare, nu är de så svaga, varit dålig på knipövningarna efter jag fick sonen tyvärr, bära omkring på en tio kg tung mage blir ju så mycket tyngre nu :(

Mina järnvärden har legat lite högre den här gången, började äta kött i december efter många år som delvis vegetarian, tagit en niferex varje natt, äter mycket fibrer så har varit rätt ok i magen ändå.

Var inte långt från Öckerö i fredags, närmare bestämt i Torslanda och några timmar på stranden i Sandvik.

Om min bebis är punktlig på onsdag kanske vi ses på bb Teddygirl82, hoppas verkligen på det!

• TeddyGirl82

Vi får väl se...hoppas inte på nåt längre...mår jättekonstigt nu efter man gråtit hela morgonen och kan inte sluta..jävla hormoner...

• MissKaos
    TeddyGirl82 skrev 2013-07-14 11:05:34 följande:
    Vi får väl se...hoppas inte på nåt längre...mår jättekonstigt nu efter man gråtit hela morgonen och kan inte sluta..jävla hormoner...
    Jag var sådan innan förlossningen med. Stod och bara grät i köket dagen innan förlossninge. NU ie fterhand undrar jag om det var hormnerna som drog igång inför fl? Det är skitjobbigt att gå  över. Skriv av dig om du tycker det hjälper.
    JAg fick nångon märklig idé att om att jag skulle vara gravid för alltid eller att just det du skriver ovan skulle hända. INGET av det inträffade dock och dom har bra koll.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Mindre rörelse i magen. Oroande.. bm i veckan.
    Fick just höra av grannen att det syns att jagvhar gått upp mkt i vikt. Inte precis det man vill höra. Och att magen är stor för v 20. Inte komplimanger precis. Hatar att bli tjock behöver inte påminnas. Fick dessutom höra av en gubbe på stranden igår att jag har ätit för mkt choklad. Höll på att svara och du har svalt en apa men höll tyst (gubben var hårig som en ryamatta förutom dryg som en apa)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-07-14 11:19:25 följande:
    Jag var sådan innan förlossningen med. Stod och bara grät i köket dagen innan förlossninge. NU ie fterhand undrar jag om det var hormnerna som drog igång inför fl? Det är skitjobbigt att gå  över. Skriv av dig om du tycker det hjälper.

JAg fick nångon märklig idé att om att jag skulle vara gravid för alltid eller att just det du skriver ovan skulle hända. INGET av det inträffade dock och dom har bra koll.

Jo jag har hört d e många som brutit ihop innan förlossning men vågar inte tro nåt.

Mannen försöker lugna mig men går inte. Sovit av utmattning nu. Jag orkar inget mer.
  • Dannii B
    TeddyGirl82 skrev 2013-07-14 11:40:55 följande:
    Jo jag har hört d e många som brutit ihop innan förlossning men vågar inte tro nåt. Mannen försöker lugna mig men går inte. Sovit av utmattning nu. Jag orkar inget mer.

Vila upp dig du och återkom när du känner att du orkar. Alla får vi våra bryt ibland. Som gravid så har man frikort till en massa konstigheter. . Kram
  • TeddyGirl82
    Dannii B skrev 2013-07-14 13:39:12 följande:

Vila upp dig du och återkom när du känner att du orkar. Alla får vi våra bryt ibland. Som gravid så har man frikort till en massa konstigheter. . Kram

Jo jag vet...men kan inte släppa tråden heller hehe. Pappa var här och trösta mig lite förut för mannen fick lite panik av att han inte kunde trösta mig..
  • Dannii B
    TeddyGirl82 skrev 2013-07-14 16:27:13 följande:
    Jo jag vet...men kan inte släppa tråden heller hehe. Pappa var här och trösta mig lite förut för mannen fick lite panik av att han inte kunde trösta mig..

Skönt att far din kunde rycka in. Våra män har det nog inte så lätt alla ggr när vi får våra dalar och toppar. Känn efter själv hur mkt du pallar.. detta kommer vara som bortblåst sen när bebisen är ute. Förstår att väntan är mindfucking. Är jävligt less jag också. ... är inställd på att gå över tiden. Torsdag kommer gå fint. ..sen är det väl på Östra du ska föda?? No worries.. det löser sig. Kräääm på'raj
  • September2009

Det är extremt svårt att föreställa sig det nya livet och alla nya känslor som bebis kommer föra med sig, tycker själv det är jättesvårt trots att jag varit med förut. Det gör all väntan lite mer uthärdlig nu ändå tycker jag eftersom jag vet hur himla mycket det är värt att vänta på. Sen är det så klart tidvis nästan outhärdligt rent fysiskt, det kan man inte prata bort, jag ska väl inte snacka alls förrän jag själv sitter i samma båt :/

Nån gång i förmiddags hade jag mer sammandragningar och molvärkar än vanligt men sen upptäckte jag att min lilla knasboll helt plötsligt har vänt sig och har inte längre ryggen åt höger som han legat i några veckor. Förra gången han vände sig så hade jag ont på samma sätt så det måste vara orsaken. Är det vanligt med sån rotation utan anledning eller kan det vara tecken på att det börjar närma sig, nu när det bara är några dagar kvar till bf? nån som har nån erfarenhet av det?

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013