• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • LillaLoppanT

Niferex är inte snälla mot magen. Kan mycket väl vara dom som krånglar. Jag upplever mindre problem med dureferon.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • TeddyGirl82
    solskenstjejen skrev 2013-07-10 21:16:58 följande:
    Idag bakade jag bullar, måste börja fylla på frysen nu tänkte jag. Har även tvättat upp alla bebiskläder. Åh vad man längtar nu!!
    Satte även ihop sängen idag. Imorgon skall jag roa mig med att tvätta sängkläderna och filtar mm. Har även tid hos BM för att mäta magen igen. Hon var ju lite orolig förra veckan att magen växer för fort... Hade 39 i sf mått i v 36+3!

MissKaos: aj aj, bihåleinflammation är inget kul. Lider med dig!

DanniiB: jag har oxå samma problem. Springer på toa jämt känns det som. Kan även vakna mitt i natten med magont och måste göra nr 2. Kan inte komma ihåg att det var såhär med mina andra två. Nu äter jag iofs andra järntabletter (niferix) kanske kan vara de som börjat spöka?

hehe härligt. Har med bakat lite så man har hemma..men har ju en massa choklad och bjuda på med :P men baka e så roligt men d jag brinner för mest kan man inte direkt baka nu, tårtor och cupcakes.

Besiktning av bebis idag igen.  
  • TeddyGirl82
    Gravid  BF - LISTA  Gravid :
    * TeddyGirl82 - 31 år, Torslanda, första barnet 3/7 
    * September2009 - 32 år, Mölndal, andra barnet 17/7
    * LillaLoppanT - 33 år, Mölnlycke, andra barnet, 20/7
    * WeeBee - 33 år, Frölunda, första barnet, 20/7
    * Dannii B - 31 år, Mölndal, tredje barnet 23/7
    * SusannneL- 25år, Angered, första barnet 7/8
    * MoonFlight- 29 år , Skepplanda, fjärde barnet 17/8
    * Chickie- 33 år, nära Kviberg, andra barnet 21/9
    * MissKaos - Kviberg, andra barnet 7/12  

BabyFöddaBaby: * Vilgot och Lillpyret-  24 år, Brunnsbo, andra barnet född 23/
    6

Börjar närma sig BF för många av er nu. Spännande 
  • solskenstjejen

Solskenstjejen 29år, Angered, tredje barnet-5/8

Någon som sitter vid en dator som vill lägga till mig på listan?

• TeddyGirl82
    Gravid BF- LISTAGravid

* TeddyGirl82 - 31 år, Torslanda, första barnet 3/7 
    * September2009 - 32 år, Mölndal, andra barnet 17/7
    * LillaLoppanT - 33 år, Mölnlycke, andra barnet, 20/7
    * WeeBee - 33 år, Frölunda, första barnet, 20/7
    * Dannii B - 31 år, Mölndal, tredje barnet 23/7
    * solskenstjejen- 29 år, Angered, tredje barnet 5/8
    * SusannneL- 25år, Angered, första barnet 7/8
     * MoonFlight- 29 år , Skepplanda, fjärde barnet 17/8
    * Chickie- 33 år, nära Kviberg, andra barnet 21/9
    * MissKaos - Kviberg, andra barnet 7/12  

BabyFöddaBaby: * Vilgot och Lillpyret-  24 år, Brunnsbo, andra barnet född 23/
    6
  • WeeBee

När ni ändå snackat lite skit här så kan jag stämma in.
    Jag får oxå ont i magen när det är dags för nr2. Känns som värkar, men det är bara tarmtömningsdags. Sen kan det vara svårt att tömma oxå...kan ta skitlång tid. Antar att det är trångt i dom regionerna.

Jag tar inga järntabletter å kan inte säga att jag är förstoppad heller...för ibland går det snabbt å lätt oxå.
    Bara tänkt på att det gör ont i magen...

• Dannii B
    WeeBee skrev 2013-07-11 10:15:42 följande:
    När ni ändå snackat lite skit här så kan jag stämma in. Jag får oxå ont i magen när det är dags för nr2. Känns som värkar, men det är bara tarmtömningsdags. Sen kan det vara svårt att tömma oxå...kan ta skitlång tid. Antar att det är trångt i dom regionerna. Jag tar inga järntabletter å kan inte säga att jag är förstoppad heller...för ibland går det snabbt å lätt oxå. Bara tänkt på att det gör ont i magen...

INGA JÄRNTABLETTER???!!! Hur gör du?? Jag har i princip sen jag blev gravid käkat Niferex... fick tilloch med dubbla dosen för jag hade helt usla värden. Känns som om man torkat röven till oigenkännlighet. Nu är det åt andra hållet. Var finns balansen?? Shit the same (höhöhö) Jag hoppas ju på att denna frekventa tarmrensning är ett tecken på att nu snart är det dags. Idag ska jag ut och spendera pengar jag inte har. Får se hur det går. Måste inhandla omlottsbodys till bebben. Fick nån psykos efter min sons födsel att jag mer eller mindre gjorde mig av med alla baby kläderna. Så oerhört begåvat. .jag vet, var övertygad om att jag var klar med barnafödande. Men detta blir mitt absolut sista. ... man ska ju njuta av sina barn oxå. Nu är det mest: NEJ , KOM HIT, PASSA DIG, OSV... Nåja. .ha det så gott idag ladys. .
  • TeddyGirl82
    Dannii B skrev 2013-07-11 11:06:32 följande:

INGA JÄRNTABLETTER???!!! Hur gör du?? Jag har i princip sen jag blev gravid käkat Niferex... fick tilloch med dubbla dosen för jag hade helt usla värden. Känns som om man torkat röven till oigenkännlighet. Nu är det åt andra hållet. Var finns balansen?? Shit the same (höhöhö) Jag hoppas ju på att denna frekventa tarmrensning är ett tecken på att nu snart är det dags. Idag ska jag ut och spendera pengar jag inte har. Får se hur det går. Måste inhandla omlottsbodys till bebben. Fick nån psykos efter min sons födsel att jag mer eller mindre gjorde mig av med alla baby kläderna. Så oerhört begåvat. .jag vet, var övertygad om att jag var klar med barnafödande. Men detta blir mitt absolut sista. ... man ska ju njuta av sina barn oxå. Nu är det mest: NEJ , KOM HIT, PASSA DIG, OSV... Nåja. .ha det så gott idag ladys. .

Jag har inte heller ätit järntabletter, mina värden är så bra dom kan vara. bara ätit som vanligt och extra mycket frukt typ. 

Tog en promenad till barnmorskan, det är bara 20 min men man blir ju andfådd för minsta lilla. Allt såg bra ut. Bokat igångsättning nu till den 18:e. Får se vart man hamnar när dom ringer...håller mina tummar och tår att lilla pyret vill ut innan dess. Nu blir det lunch.

I helgen om bebisen inte kommit ut blir det ut till Öckerö och sola lite och bara vara..bada tror jag inte blir aktuellt :P   
  • MissKaos

Inget järn i frukt dock. Blodpudding kött kyckling etc. Möjligen boostar du upptaget m c-vit.. skönt att slippa! Blusaft+niferex här.

TeddyGirl82 skrev 2013-07-11 11:41:40 följande:
    Jag har inte heller ätit järntabletter, mina värden är så bra dom kan vara. bara ätit som vanligt och extra mycket frukt typ. 

Tog en promenad till barnmorskan, det är bara 20 min men man blir ju andfådd för minsta lilla. Allt såg bra ut. Bokat igångsättning nu till den 18:e. Får se vart man hamnar när dom ringer...håller mina tummar och tår att lilla pyret vill ut innan dess. Nu blir det lunch.

I helgen om bebisen inte kommit ut blir det ut till Öckerö och sola lite och bara vara..bada tror jag inte blir aktuellt :P   

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013