• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • Dannii B
    TeddyGirl82 skrev 2013-07-10 05:45:34 följande:
    En vecka övertid gått...känns som 1 år typ. Och att man e dömd att vara gravid för evigt. Idag blir det ut och leta efter en bok som en barnmorska skrivit om att föda...

Oj en vecka redan.. nä TeddyGirl82 nu får du ta och göra ngt så den kommer ut. Börjar ju tappa hoppet om mig själv lite. Har du fått ngt igångsättnings datum?? Bävar för att gå över tid.
  • TeddyGirl82
    Dannii B skrev 2013-07-10 09:08:14 följande:

Oj en vecka redan.. nä TeddyGirl82 nu får du ta och göra ngt så den kommer ut. Börjar ju tappa hoppet om mig själv lite. Har du fått ngt igångsättnings datum?? Bävar för att gå över tid.

Idag provar jag och vila ut den faktiskt...typ. jag har ett datum nästa torsdag när det är 42+0 BM sa att man kan ju gå mer men jag sa nä d e inget och tänka på. Så jag får se vad hon säger imorgon när dom har tid för att sätta igång mig. Jag gillar inte tanken alls på att bli igångsatt då jag e rädd för att det kommer ta ännu längre tid. Man ska inte läsa om andras upplevelser om igångsättning..men ut kommer ju bebisen. Vill bara inte åka fram och tillbaka även om d kan ske om d sätter igång av sig själv
  • MissKaos

Vaknade m tandvärk inatt. Bokade tid hos akuttandvård. SKITDYRT! Blev sjukare under dagen. Bihåleinflamation. Förmodligen trycker det ner på nerverna så det gör ont i tanden. Well, jourc ikväll dårå. 700kr fattigare. Fan
    Kände mig ju ganska ok igår gick tom och tränade (hm.. var iaf där) på gymmet igår. Kunde bajsa efteråt *lycka*
    Nu gnäller sonen. Och jag är helt kaputo

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-07-10 15:46:52 följande:
    Vaknade m tandvärk inatt. Bokade tid hos akuttandvård. SKITDYRT! Blev sjukare under dagen. Bihåleinflamation. Förmodligen trycker det ner på nerverna så det gör ont i tanden. Well, jourc ikväll dårå. 700kr fattigare. Fan
    Kände mig ju ganska ok igår gick tom och tränade (hm.. var iaf där) på gymmet igår. Kunde bajsa efteråt *lycka*
    Nu gnäller sonen. Och jag är helt kaputo

Jösses, det låter ju inget vidare alls. Hoppas du blir av med värken i alla fall. Aldrig kul med tandläkarn men måste man så måste man
  • MissKaos

Tandl gjorde ingen nytta. Bara dyrt! Dr gav rinexin kåvepenin och hostmedicin coccillana. Köp panodil. Sjukskriven. Gör skitont i ansiktet tänderna etc

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Dannii B

Hörrni...ähum..har inte varit med om det dem 2 första graviditeterna men är det normalt att snyta arslet efter varje måltid??? Är inte mycket som stannar kvar känns det som. Får riktiga attacker jag är tacksam om jag ens hinner sätta mig tillrätta innan jag ändrar färg på stolen.. Nån annan??

• MissKaos

Magsjuka eller förlossning på g? När är bf?

Dannii B skrev 2013-07-10 19:53:59 följande:
    Hörrni...ähum..har inte varit med om det dem 2 första graviditeterna men är det normalt att snyta arslet efter varje måltid??? Är inte mycket som stannar kvar känns det som. Får riktiga attacker jag är tacksam om jag ens hinner sätta mig tillrätta innan jag ändrar färg på stolen.. Nån annan??

• solskenstjejen

Idag bakade jag bullar, måste börja fylla på frysen nu tänkte jag. Har även tvättat upp alla bebiskläder. Åh vad man längtar nu!!
    Satte även ihop sängen idag. Imorgon skall jag roa mig med att tvätta sängkläderna och filtar mm. Har även tid hos BM för att mäta magen igen. Hon var ju lite orolig förra veckan att magen växer för fort... Hade 39 i sf mått i v 36+3!

MissKaos: aj aj, bihåleinflammation är inget kul. Lider med dig!

DanniiB: jag har oxå samma problem. Springer på toa jämt känns det som. Kan även vakna mitt i natten med magont och måste göra nr 2. Kan inte komma ihåg att det var såhär med mina andra två. Nu äter jag iofs andra järntabletter (niferix) kanske kan vara de som börjat spöka?

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013