• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • LillaLoppanT
    MissKaos skrev 2013-07-09 15:29:35 följande:
    Du får ju ta föräldraledigt from 14dgr före BF.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Det där stämmer inte. Man får lov att ta FP redan så tidigt som 60 dagar innan BF, om man vill.
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • TeddyGirl82
    solskenstjejen skrev 2013-07-09 20:09:45 följande:
    Oj, har helt glömt bort att ansöka om fp. Tur att vi har innestående lön på jobbet så att FK (kanske) hinner godkänna min ansökan och betala ut i tid.

Teddygirl: jag tycker oxå värmen är jobbig. Speciellt jobbigt är det att ha fötter stora som en jättefalukorv och fingrar som tjocka prinskorvar. De sticker och domnar i både fötter o fingrar. Har så mycket vätska i kroppen så det är inte klokt. Ser ut som blåsfisk ungefär...

Ja d e inget som man som förstföderska har nån kunskap om alls.

Är glad jag inte svullnat..och inte mycket vätska. Så hoppas d inte bara svullnar nu
  • LillaLoppanT
    MissKaos skrev 2013-07-09 15:29:35 följande:
    Du får ju ta föräldraledigt from 14dgr före BF.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Det stämmer inte. Man kan ta ut FP redan så tidigt som 60 dagar innan BF. Sen vill man ju kanske inte slösa bort dagarna så tidigt iofs :)
  • LillaLoppanT

Men vafan!! Det jag försöker säga är att man får liv att ta FP redan 60 dagar innan BF, om man vill. Fast det vill man ju oftast inte.

• MissKaos

Jag tänker baklänges idag.

LillaLoppanT skrev 2013-07-09 20:35:40 följande:
    Det stämmer inte. Man kan ta ut FP redan så tidigt som 60 dagar innan BF. Sen vill man ju kanske inte slösa bort dagarna så tidigt iofs :)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • LillaLoppanT

Mina fingrar är som korvar idag... känns jätteskumt...

• sri

Man har rätt att ansöka om o ta ut föräldrapenning i 60 dagar innan bf, men det vill man väl helst slippa

TeddyGirl82 skrev 2013-07-09 15:34:33 följande:
    Hade ja inte en aning om...och  försäkringskassan har inte gett info och jag har inte tänk på d. Sitter i telekö nu. Blir väl en tajt månad nu då när man e så sent ute..

• TeddyGirl82

En vecka övertid gått...känns som 1 år typ. Och att man e dömd att vara gravid för evigt. Idag blir det ut och leta efter en bok som en barnmorska skrivit om att föda...

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013