• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • TeddyGirl82

Nån mer än jag som avlider i värmen? Går väl och sitta i solen ett tag men sen dör man.

Håller på och läser om igångsättning...låter inget trevligt. Men ut kommer den ju 

• TeddyGirl82

Försäkingskassan gör mig helt snurrig. Slutade ju gå på havandeskapspenning 21 juni..11 dar innan BF. Bebisen är ju inte ute ännu. Men får ändå ta av dagarna för annars blir det väldigt tajt här hemma...är det bara och ansöka via interner för dom dagarna man vill ha för denna månaden?

• Vilgot o Lillpyret

Ni skrev om samband mellan hur lång tid man krystar och hur mycket man spricker. Jag vet inte exakt hur länge jag krystade men 30 min efter vi blev inskrivna kom han ut så det gick snabbt. Hade krystkänningar ett bra tag innan (det började kännas i bilen in), sedan krystade jag rejält inne på toaletten och när vi väl blev inskrivna och jag hade blivit undersökt och fått lustgasen kunde jag börja krysta igen. Så det var väl ungefär en halvtimme det tog. Jag vet inte hur många stygn jag fick men jag sprack på två ställen, inuti vaginan brast jag och så klyvdes ena inre blygdläppen itu. :/ Det kändes som att barnmorskan sydde i en evighet... Men nu har stygnen börjat falla bort! Så skönt! Vill ha tillbaka min kropp!

• MissKaos
    TeddyGirl82 skrev 2013-07-09 14:48:27 följande:
    Försäkingskassan gör mig helt snurrig. Slutade ju gå på havandeskapspenning 21 juni..11 dar innan BF. Bebisen är ju inte ute ännu. Men får ändå ta av dagarna för annars blir det väldigt tajt här hemma...är det bara och ansöka via interner för dom dagarna man vill ha för denna månaden?
    Du får ju ta föräldraledigt from 14dgr före BF.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-07-09 15:29:35 följande:
    Du får ju ta föräldraledigt from 14dgr före BF.

Hade ja inte en aning om...och  försäkringskassan har inte gett info och jag har inte tänk på d. Sitter i telekö nu. Blir väl en tajt månad nu då när man e så sent ute..
  • MissKaos

Du måste ändå lägga in det nu, dom har en evighetstid för  handläggning oftast. Enklast gör du det på deras hemsida... Eller ja, enkelt är att ta i. Men du gör det där iaf!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-07-09 15:38:31 följande:
    Du måste ändå lägga in det nu, dom har en evighetstid för  handläggning oftast. Enklast gör du det på deras hemsida... Eller ja, enkelt är att ta i. Men du gör det där iaf!

Ja, jag har ansökt. Så nu är d bara och vänta på deras beslut...suck suck suck..
  • Dannii B
    TeddyGirl82 skrev 2013-07-09 14:48:27 följande:

Herregud. .jag ringde imorse för det de försöker förklara på sin hemsida är ju rena grekiskan när det kommer till fp och fan och hans moster. Ska ringa nu för lite cash är ju aldrig fel..
  • TeddyGirl82
    Dannii B skrev 2013-07-09 16:05:57 följande:

Herregud. .jag ringde imorse för det de försöker förklara på sin hemsida är ju rena grekiskan när det kommer till fp och fan och hans moster. Ska ringa nu för lite cash är ju aldrig fel..

Ja, jag förstår inte varför man inte kan få en typ enklast möjligast broshyr typ när man har skickat in moderskapsintyget att såhär funkar d och tänk på det här. Istället ska man läsa deras konstiga uppdelningar av allt. 

Jag visste inte alls att det blev som ett nytt ärende med föräldrapenningen mot havandeskapspenningen...och ny handläggning. Så var tur jag satte mig och skickade in ansökan idag..även om det kommer innebära sen utbetalning. Men man har som tur är sparpengar.   
  • solskenstjejen

Oj, har helt glömt bort att ansöka om fp. Tur att vi har innestående lön på jobbet så att FK (kanske) hinner godkänna min ansökan och betala ut i tid.

Teddygirl: jag tycker oxå värmen är jobbig. Speciellt jobbigt är det att ha fötter stora som en jättefalukorv och fingrar som tjocka prinskorvar. De sticker och domnar i både fötter o fingrar. Har så mycket vätska i kroppen så det är inte klokt. Ser ut som blåsfisk ungefär...

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013