• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • SusannneL

Imorse när jag var uppe å kissa hade jag jätte ont "där nere". Kunde först inte ens sätta mig på toastolen. Kan de bli så om man är väldigt kissnödig?
    Har börjat nojja mig för förlossningen nu. Nästan lite panik känsla :/

• TeddyGirl82
    SusannneL skrev 2013-07-16 07:52:11 följande:
    Imorse när jag var uppe å kissa hade jag jätte ont "där nere". Kunde först inte ens sätta mig på toastolen. Kan de bli så om man är väldigt kissnödig?

Usch d lät inget vidare...

Ja nojjig över förlossningen är väl ingen hemlighet att man e. Jag vill verkligen veta vad som händer på torsdag. Jag får panik härhemma. Ska ut och gå nu så man skingrartankarna och inte känner efter av menssmärtan
  • TeddyGirl82

Kan det vara förvärkar jag har? Detta molande är inte hela tiden utan det kommer och går med några minuters mellanrum och ökar i krafthet. Och sen bubblar d nertill..

• MissKaos

Låter som att förlossningen jåller på att starta. Är det regelbundet? Googla värktajmer där kan du testa regelbundenhet med isak började mina med lååångt mellan och oregelbundet 10min 6 15..

TeddyGirl82 skrev 2013-07-16 10:34:10 följande:
    Kan det vara förvärkar jag har? Detta molande är inte hela tiden utan det kommer och går med några minuters mellanrum och ökar i krafthet. Och sen bubblar d nertill..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-07-16 12:42:29 följande:
    Låter som att förlossningen jåller på att starta. Är det regelbundet? Googla värktajmer där kan du testa regelbundenhet med isak började mina med lååångt mellan och oregelbundet 10min 6 15..

Nja inte så regelbundet. Ibland mer kraftigt sådet känns som man behöver skita och sen bara vanliga mensvärken. Är inte outhärdligt liksom. När jag var ute och gick runt området blev magen helt spänd. Jag vågar inte hoppas på nåt alls. Och sjukhuset har inte ringt ännu heller. Har dom inte ringt imortn vid lunch får jag ringa själv..vart man nu ringer vet jag inte
  • MissKaos

Låter otrevligt! Jag hade kollat m bm. Om inte annat än för att veta om det är ok el inte

SusannneL skrev 2013-07-16 07:52:11 följande:

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • TeddyGirl82

Känns som jag måste på toa hela tiden. Men kan fan inte få ut nr 2. Det är lite läbbigt detta när man inte vet vad man ska känna.

• MissKaos

Packat bb väskan?

Har du mer värkar än? Hur tätt?

TeddyGirl82 skrev 2013-07-16 14:13:02 följande:
    Känns som jag måste på toa hela tiden. Men kan fan inte få ut nr 2. Det är lite läbbigt detta när man inte vet vad man ska känna.

• TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-07-16 15:30:31 följande:
    Packat bb väskan? Har du mer värkar än? Hur tätt?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Väskan e färdig sen länge. Nä d kommer och går efter jag bytt ställning från liggande till sittande. Men dom finns där. Kommer väldigt oregelbundet och långt emellan.men d e skönt faktiskt och känna nåt så jag e nog mer avslappnad nu än när man inte känner nåt. Dricker mycket och försöker äta medans man vilar med. Så hoppas d tar fart nu. Säkert på torsdag morgon haha
  • MissKaos

Jag höll på sådär ca 1dygn innan det tog fart

TeddyGirl82 skrev 2013-07-16 15:36:24 följande:
    Väskan e färdig sen länge. Nä d kommer och går efter jag bytt ställning från liggande till sittande. Men dom finns där. Kommer väldigt oregelbundet och långt emellan.men d e skönt faktiskt och känna nåt så jag e nog mer avslappnad nu än när man inte känner nåt. Dricker mycket och försöker äta medans man vilar med. Så hoppas d tar fart nu. Säkert på torsdag morgon haha

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013