• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • MissKaos

Bra tänkt. Det blåser ju storm ute hemskt att cykla hem idag. Motvind. Genomsvettig.

TeddyGirl82 skrev 2013-07-15 19:21:25 följande:
    Hmm la mig precis i sängen och kollar på djursjukhuset. Så nä inte nu. Men e d kvar imorrn blir d ut och vagga lite

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-07-15 19:39:35 följande:
    Bra tänkt. Det blåser ju storm ute hemskt att cykla hem idag. Motvind. Genomsvettig.

Ja kan tänka mig d hehe. Blåser inte lite.

Suck..jag vill inte vänta ännu mer på att få bebis..då kommer jag bryta ihop!!
  • MissKaos

Om du går ut antingen blåser den ut ellet vill stanna i värmen. ..

Min bm sa att det är max bf+14

Så jag inte ska oroa mig att gå så länge som sist.

TeddyGirl82 skrev 2013-07-15 19:43:14 följande:
    Ja kan tänka mig d hehe. Blåser inte lite.

Suck..jag vill inte vänta ännu mer på att få bebis..då kommer jag bryta ihop!!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-07-15 19:49:09 följande:
    Om du går ut antingen blåser den ut ellet vill stanna i värmen. ..

Min bm sa att det är max bf+14

Så jag inte ska oroa mig att gå så länge som sist.

Ok jag hoppas d. T o m mi frisör sa låt dom inte skicka hem dig. Hon fick gå 3 veckor och även nästan 4 veckor innan nåt hände. Sverige är för dåliga med igångsättning sa hon. D e max 9 dar i vissa andra länder. Då ska jag verkligen inte ge mig utan att bli igångsatt. Om d så innebär dom får snitta mig.
  • LillaLoppanT
    TeddyGirl82 skrev 2013-07-15 19:52:05 följande:

Ok jag hoppas d. T o m mi frisör sa låt dom inte skicka hem dig. Hon fick gå 3 veckor och även nästan 4 veckor innan nåt hände. Sverige är för dåliga med igångsättning sa hon. D e max 9 dar i vissa andra länder. Då ska jag verkligen inte ge mig utan att bli igångsatt. Om d så innebär dom får snitta mig.
    När jag födde sonen, så var tre veckor max man fick gå över i Göteborg. (Det var två veckor i många andra landsting).
    Nu är detta ändrat, så man får gå till max 42+0. 
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • TeddyGirl82
    LillaLoppanT skrev 2013-07-15 20:45:44 följande:
    När jag födde sonen, så var tre veckor max man fick gå över i Göteborg. (Det var två veckor i många andra landsting).

Nu är detta ändrat, så man får gå till max 42+0. 

Bra för jag vill inte gå mer. Brorsonen e född me igångsättning 3 veckor över. Och d e 6 år sen. Då blev jag lugn igen hihi
  • LillaLoppanT
    TeddyGirl82 skrev 2013-07-15 20:59:03 följande:

Bra för jag vill inte gå mer. Brorsonen e född me igångsättning 3 veckor över. Och d e 6 år sen. Då blev jag lugn igen hihi
    Nu kom jag på att jag iofs fått den informationen från Varberg. Att 42+0 är max... Men jag tror att det är samma i Göteborg... Annars åk till varberg :)

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • skaviblifyra

göteborg erbjuder igågsättning 42+0 men man får gå längre. inget tvång. är man rejält omogen väljer vissa att vänta längre för att slippa flera dygns igångsättning.

• skaviblifyra
    MissKaos skrev 2013-07-15 19:32:46 följande:
    Inte om det är på g

Då rekomendersr dom just pronensd. Ings powewalks men runrt huset typ

precis å försvinner det när du vilar är det inte igång på rikigt. så mam kan testa å vila först
  • TeddyGirl82
    skaviblifyra skrev 2013-07-16 01:17:28 följande:
    göteborg erbjuder igågsättning 42+0 men man får gå längre. inget tvång. är man rejält omogen väljer vissa att vänta längre för att slippa flera dygns igångsättning.

Jo jag vet d e valfritt. Men inte en chans. Och flera dygn kan dom inte låta en gå. Då får dom göra kejsarsnitt.

Molande värken e kvar. Tycker den e kraftigare nu på morgonen. Trycket känner jag inte. Så hoppas d innebär man börjar bli mogen nu.
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013