• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-07-15 18:42:56 följande:
    Inga alvedon inga varma bad!!! Nya rön visar att det kan stoppa upp det. Tror det är fl som startar nu.

Bara duschat som alltid nu på kvällen men d fortsätter till och från. så hoppas hoppas. om inte annat kan d ju göra d lättare fram till torsdag kanske..om man bara visste när, var och om man ska göra nån kontroll innan...sega sjukvård men förstår med i och med semester tider och vi är många som ska ha barn i denna månaden
  • MissKaos

Gå en runda runt kvsrteret ell huset! Det ksn göra att det ökar på om det är på g!

TeddyGirl82 skrev 2013-07-15 18:45:11 följande:
    Bara duschat som alltid nu på kvällen men d fortsätter till och från. så hoppas hoppas. om inte annat kan d ju göra d lättare fram till torsdag kanske..om man bara visste när, var och om man ska göra nån kontroll innan...sega sjukvård men förstår med i och med semester tider och vi är många som ska ha barn i denna månaden

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • LillaLoppanT
    MissKaos skrev 2013-07-15 18:42:56 följande:
    Inga alvedon inga varma bad!!! Nya rön visar att det kan stoppa upp det. Tror det är fl som startar nu.
    Vad är det för rön??
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-07-15 19:16:01 följande:
    Gå en runda runt kvsrteret ell huset! Det ksn göra att det ökar på om det är på g!

Hmm la mig precis i sängen och kollar på djursjukhuset. Så nä inte nu. Men e d kvar imorrn blir d ut och vagga lite
  • skaviblifyra
    TeddyGirl82 skrev 2013-07-15 17:32:58 följande:

Måste fråga..är det någon som vet om man gör kontroll innan dom sätter igång en här i Göteborg? Läser att många går överburenhetskontroller men d sa inte min barnmorska nåt om.

har ett förbannat tryck över hela magen idag..hoppas bebisen trycker sig neråt ännu mer nu  

man kommer på kontroll till antenatalenheten vecka 42+0 för beslut om igångsättningssätt.
  • skaviblifyra
    MissKaos skrev 2013-07-15 19:16:01 följande:
    vila istället. så får oxytocinet en chans att flöda. Vila vila vila. :)
  • TeddyGirl82
    skaviblifyra skrev 2013-07-15 19:22:38 följande:
    man kommer på kontroll till antenatalenheten vecka 42+0 för beslut om igångsättningssätt.

Så man kan få gå längre ändå? Jag vägrar. Kommer inte gå därifrån utan att dom sätter igång mig.
  • MissKaos

Inte om det är på g

Då rekomendersr dom just pronensd. Ings powewalks men runrt huset typ

skaviblifyra skrev 2013-07-15 19:23:45 följande:
    vila istället. så får oxytocinet en chans att flöda. Vila vila vila. :)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Du kan nog hitta via googel. Stod om det i vårdförbundets tidning för några nummer sedan.

LillaLoppanT skrev 2013-07-15 19:20:28 följande:
    Vad är det för rön??

• MissKaos

Dom hade flera artiklar om förlossningen etc i flera nummer. Eftersom vi då planerade en knodd till så lusläste jag såklart artiklarna

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013