• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • MissKaos
    TeddyGirl82 skrev 2013-07-17 08:05:20 följande:

hehe d går långsamt för mig i alla fall. försöker aktivera mig lite och inte tänka, flyr in i filmer och min bok. Ska äta lyxfrulle med färskt bröd och god frukt och så snart.

Imorgon ska vi allt ha våran bebis hos oss hur d än går..hoppas bara den inte är för stor :P 

Min kom ju ut fine *peppar* Och jag började som du ganska precis fast på BF+16.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • TeddyGirl82
    SusannneL skrev 2013-07-17 08:36:26 följande:
    Förstår det. Jag räknar med att gå över tiden..
    Men man blir säkert mer otålig när dagen D är här iaf! :9

Känns som de gått fort senaste veckorna. Vill nästan bromsa :/
    Men det är nog för jag funderar så mycket över hur förlossningen ska bli.
    Helst så vill jag inte ha större mage nu, känns som den exploderat å blivit jätte stor sen förra veckan! :O
    Ska till bm sen. Ska bli intressant o se Hur stor den blivit sen sist! Måste hänt en hel del.

Gu så kul! Hoppas på bebis nångång imorgon då alltså ;) spännande!!
    Var du & din man stora när ni kom? :)
    Jag och min var ganska lika stora har jag för mig.
    Men med denna magen jag har nu så känns det som att det kommer komma ut en jätte! :P haha!
    Såg ett foto på min mamma igår när jag kom ut. Hujeda mig,ajj!! Det är tur att man får nåt fint för det :D

Synd att du inte bor kvar i Rannebergen. Då kunde vi fått tiden att gå tillsammans :P
    Nu tänkte jag putsa fönster! :/ 
    Igår kväll/natt fick jag för mig att rensa avloppet under badkaret. Hahah!

Ha en bra da! :)

Så kände jag med, men samtidigt så har jag fått höra att jag e liten för att ha gått så långt. Men magen har följt kurvan precis i mitten som den ska. Alltid lika spännande och gå till barnmorskan och besikta sig. Funderar också på hur förlossningen skulle bli. Är läbbigt men samtidigt kan man inte vara på ett mer säkert ställe..är nog värre och vara hemma...

Jag var 51 cm lång och vägde 3500 tror jag. Mannen vet jag inte...hans gener finns ju inte med i bebisen...donerad sperma som gjort vi får bebis :P

hehe ja vi hade kunnat gått runt området..men får ta igen me fikor och sånt sen när många bebisar e ute och så.

Nu ringde dom från Östra, kl 8 imorgon blir det och skriva in sig. Får härda ut med min lilla värk idag, värre blir d imorgon så bara vila vila vila idag        
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-07-17 08:49:12 följande:

Min kom ju ut fine *peppar* Och jag började som du ganska precis fast på BF+16.

hehe jo ut kommer den ju. och e d en stor bebis så e d. får väl se om kaffestudien stämmer. har jag druckit hela graviditeten förutom i början när jag mådde illa..men mycket mindre än innan..

så nu e d mycket vila idag så man orkar med morgondagen.  
  • MissKaos

Jag vägde 2500

Min son 4190

TeddyGirl82 skrev 2013-07-17 09:37:44 följande:
    hehe jo ut kommer den ju. och e d en stor bebis så e d. får väl se om kaffestudien stämmer. har jag druckit hela graviditeten förutom i början när jag mådde illa..men mycket mindre än innan..

så nu e d mycket vila idag så man orkar med morgondagen.  

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-07-17 10:12:01 följande:
    Jag vägde 2500
    Min son 4190

d var lite skillnad..

funderar på om man ska ta me mannen ut och äta idag..  
  • MissKaos

Gör det!kolhydrat och energiladd. Och trevligt tidsfördriv.

Måste ju in här och kolla hela tiden nu!

TeddyGirl82 skrev 2013-07-17 11:00:35 följande:
    d var lite skillnad..

funderar på om man ska ta me mannen ut och äta idag..  

• TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-07-17 11:50:14 följande:
    Gör det!kolhydrat och energiladd. Och trevligt tidsfördriv.

Måste ju in här och kolla hela tiden nu!

Funderar på vad man ska ha me sig för att få mer energi imorgon under tiden man väntar på att d brakar igång rejält. För då antar jag man bara blir törstig..
  • MissKaos

Choklad. Brukar jag ladda med före löpning över 2h.

TeddyGirl82 skrev 2013-07-17 11:58:23 följande:
    Funderar på vad man ska ha me sig för att få mer energi imorgon under tiden man väntar på att d brakar igång rejält. För då antar jag man bara blir törstig..

• TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-07-17 15:10:25 följande:
    Choklad. Brukar jag ladda med före löpning över 2h.

Haha tur vi vann en massa på Liseberg då ;)
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013