• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • MissKaos
    TeddyGirl82 skrev 2013-07-16 20:05:04 följande:

Sicken söt kula. Du e ju i stadiet man sakna lite när allt var hyfsat bra och man njöt av allt.Hehe måla naglarna på tårna tycker jag e svårt innan ändå.

Ringde koordinatorn nu. Var lugn hon lät och hon lät så possetiv till allt jag känner. Börjat känna efter när det trycker på mer, känbs dock bara i nedre delen av magen. Hon sa d bara e och avvakta men blir d olidligt får man ringa igen och se vart man ska åka. Mannen som ville jag skulle ringa. Han ber mig öven ha koll när d blir kraftigare. Han vill inte vänta för mycket heller.
    http://www.varktimer.se/

Anväde jag när sonen skulle ut. Jag ville ha lite kontroll du vet *s* så det var skönt att sitta och banka på enter och se hur långa värkarna var.

Tack Fick ju höra att jag har för stor mage i veckan, får på jobbet noll kommentarer av kollegorna. Endast våra patienter som ibland undrar hur jag mår etc. På ett vis skönt på ett vis trist.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Dannii B skrev 2013-07-16 20:10:21 följande:

Spännande. .. detta låter helt skevt men jag hoppas du får ondare så det blir dags att åka in. High Chaparral imorgon med kidsen. Ska odla nerver av stål.. har sen jag blev gravid väldigt kort stubin och ryter till utan förvarning. Är det normalt? ? Hoppas detta försvinner med moderkakan..
    Hoppas det är normalt.
    Annars kanske vi kan gå i gruppterapi? Borde vara ett billigare alternativ?

det hjälper lite på mitt humör med glass med kakdeg i Drömmer MEN min karl hade vågat öppna och äta upp säkert halva burken Demon
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-07-16 20:13:00 följande:
    www.varktimer.se/

Anväde jag när sonen skulle ut. Jag ville ha lite kontroll du vet *s* så det var skönt att sitta och banka på enter och se hur långa värkarna var.

Tack Fick ju höra att jag har för stor mage i veckan, får på jobbet noll kommentarer av kollegorna. Endast våra patienter som ibland undrar hur jag mår etc. På ett vis skönt på ett vis trist.

Äh alla tror man har rätt och säga så till en gravid har jag märkt. Förstår inte varför.
  • MissKaos
    TeddyGirl82 skrev 2013-07-16 20:36:10 följande:

Äh alla tror man har rätt och säga så till en gravid har jag märkt. Förstår inte varför.
    ...fick även höra att det syntes att jag har gått upp en hel del. Från gång till gång som man ses så växer jag. Grannen. Vi ses ju hyggligt ofta. *självdör* Ska nog klaga på att jag har så dålig aptit nästa gång vi ses, oroar mig för att tappa vikt Död eftersom ajg är så mager. Stackars mig!
    Undrar vad responesen hade blivit? *elak*
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-07-16 20:39:29 följande:
    ...fick även höra att det syntes att jag har gått upp en hel del. Från gång till gång som man ses så växer jag. Grannen. Vi ses ju hyggligt ofta. *självdör* Ska nog klaga på att jag har så dålig aptit nästa gång vi ses, oroar mig för att tappa vikt  eftersom ajg är så mager. Stackars mig!

Undrar vad responesen hade blivit? *elak*

Äh strunt i vad andra säger. Man fixar d sen när d e över. Mycket lättare än många andra. Så kan dom stå där sen och äta upp d dom sagt.
  • MissKaos
    TeddyGirl82 skrev 2013-07-16 20:54:10 följande:

Äh strunt i vad andra säger. Man fixar d sen när d e över. Mycket lättare än många andra. Så kan dom stå där sen och äta upp d dom sagt.

Med hormner i svall vill jag ge igen Demon NUUUU!
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-07-16 20:55:49 följande:
    Med hormner i svall vill jag ge igen  NUUUU!

Hehe bara gör det ;)
  • MissKaos

Läggdax strax. Försökt mota övertrött 4åring isäng. Går sådär. Men han var ju så go och han ska inte upp imorgon...

Snart är penicillinet skut för mig. Börjar få neonfärgat snor igen och ont i näsan. Vill verkligen inte bli sjukbigrn.ser framemot semester! Lovat sonen badtur på lördag och fre kommer mina föräldrar (bor inte i gbg).

Sen vill jag grilla. Och Liseberg kul att kolla in sonens lycka där borås djurpark. Och picnic har han beställt. Kanske på galaxen.

TeddyGirl82 skrev 2013-07-16 21:04:58 följande:
    Hehe bara gör det ;)

• MissKaos

Läggdax strax. Försökt mota övertrött 4åring isäng. Går sådär. Men han var ju så go och han ska inte upp imorgon...

Snart är penicillinet skut för mig. Börjar få neonfärgat snor igen och ont i näsan. Vill verkligen inte bli sjukbigrn.ser framemot semester! Lovat sonen badtur på lördag och fre kommer mina föräldrar (bor inte i gbg).

Sen vill jag grilla. Och Liseberg kul att kolla in sonens lycka där borås djurpark. Och picnic har han beställt. Kanske på galaxen.

TeddyGirl82 skrev 2013-07-16 21:04:58 följande:
    Hehe bara gör det ;)

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013