• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • MissKaos

Perfekt!

Choklad kiwi och aprikoser?

TeddyGirl82 skrev 2013-07-17 15:33:31 följande:
    Haha tur vi vann en massa på Liseberg då ;)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • SusannneL
    TeddyGirl82 skrev 2013-07-17 15:45:23 följande:
    Förbannat trög i magen. Men inte så man e förstoppad. Får prova med kiwi eller nåt
    Usch va jobbigt! 
    De e ja lite nervös för, att man ska skita ner sig under förlossningen. Haha
    De e ju iofs inget konstigt. Kan man få lavemang innan? :P
    Hoppas magen kommer igång! :) ät nåt som du vet du blir nödig av ;P 

Spännande. Måste också in å kolla här hela tiden ;D
  • SusannneL

Var hos bm förut.
    Fyfaaan säger jag bara, +24kg!! :'(
    Trodde aaaaldrig att jag skulle gå upp så mycket.
    Och det känns kan jag säga!
    Knäna börjar ge med sig och konstans värk i fötterna :(
    Hoppas det rinner av mig snabbt!
    Lär väl få kämpa för att få bort en del av kilona.
    Men jag får skylla mig själv :/ de e ju jag som stoppat gott i munnen och rört mig för lite :/

• solskenstjejen

Idag var hela familjen och badade på nya Angered arena. Var första ggn jag var där och blev positivt överraskad. Så nu har jag köpt årskort och tänkte försöka komma i form efter förlossningen :)

TeddyGirl: tänk att du får se din bebis imorgon :) (om inte tidigare) hur många dagar har du gått över tiden nu?
    Med sonen gick jag över 11 dagar och det var såklart rena pesten. Kändes som att tiden stod still. Lycka till imorgon :)

SusanneL: du kan be om lavemang på förlossningen. Det gjorde jag under 1:a förlossningen. Andra gick så fort och jag tror nog det kom lite nr 2 men bm var så diskreta och sa inget om det.

• MissKaos

Jag är med slarvig. Kommer nog stoppa på samma. .

SusannneL skrev 2013-07-17 16:22:24 följande:
    Var hos bm förut.

Fyfaaan säger jag bara, +24kg!! :'(

Trodde aaaaldrig att jag skulle gå upp så mycket.

Och det känns kan jag säga!

Knäna börjar ge med sig och konstans värk i fötterna :(

Hoppas det rinner av mig snabbt!

Lär väl få kämpa för att få bort en del av kilona.

Men jag får skylla mig själv :/ de e ju jag som stoppat gott i munnen och rört mig för lite :/

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • TeddyGirl82
    SusannneL skrev 2013-07-17 16:18:49 följande:
    Usch va jobbigt! 
    De e ja lite nervös för, att man ska skita ner sig under förlossningen. Haha
    De e ju iofs inget konstigt. Kan man få lavemang innan? :P
    Hoppas magen kommer igång! :) ät nåt som du vet du blir nödig av ;P 

Spännande. Måste också in å kolla här hela tiden ;D

har bett om det, i alla fall microlax. Så får väl se. Hoppas bli lite tömd när man dricker morgonkaffet.
    solskenstjejen skrev 2013-07-17 16:31:10 följande:
    Idag var hela familjen och badade på nya Angered arena. Var första ggn jag var där och blev positivt överraskad. Så nu har jag köpt årskort och tänkte försöka komma i form efter förlossningen :)

TeddyGirl: tänk att du får se din bebis imorgon :) (om inte tidigare) hur många dagar har du gått över tiden nu?
    Med sonen gick jag över 11 dagar och det var såklart rena pesten. Kändes som att tiden stod still. Lycka till imorgon :)

SusanneL: du kan be om lavemang på förlossningen. Det gjorde jag under 1:a förlossningen. Andra gick så fort och jag tror nog det kom lite nr 2 men bm var så diskreta och sa inget om det.
    Jag kommer vara i 42+0 imorgon. Så 14 dar över tiden...riktigt segt.
    MissKaos skrev 2013-07-17 16:44:15 följande:
    Jag är med slarvig. Kommer nog stoppa på samma. .

Jag har gått upp 14 sist jag vägde mig...

• MissKaos

Jag har redan gått upp 8-9kg. Autocorrect ville skriva 99...

Bajs är bra. Passa på, bajsa på bm. Hur ofta har man chansen att bajsa på någon? Seriöst så torkar dom bort det när det kommer. Man hinner inte tänka på det.

Vätska js. Jag hade med egen sportflaska till fl. Lättare att dricka ur när man ligger. Hade mef pripps sportdryck ska ha det denna gången med. Kommer nog slänga i gel med i väskan. Använder det på långlopp och om jag springer långt typ 20km el mer på en dag. Så jag är van vid dom och det är snabb energi. Tvingadr bm att mata mig mitt undet fl. Med glass. Det var visst udda...

TeddyGirl82 skrev 2013-07-17 17:03:31 följande:
    har bett om det, i alla fall microlax. Så får väl se. Hoppas bli lite tömd när man dricker morgonkaffet.Jag kommer vara i 42+0 imorgon. Så 14 dar över tiden...riktigt segt.Jag har gått upp 14 sist jag vägde mig...

• TeddyGirl82

Det är rätt overkligt. Om 24 timmar kanske vi ligger och sniffar bebis. Det är sjukt när man tänker på det att vi snart e tre.

Allt fixat säkert för mycket grejer me men det får bli så. Hoppas man somnar utan problrm sen. Förvärkarna känns ännu. Fattar inte att man ska klara av ännu kraftigare

• MissKaos

Kör du min variant vaknar du tidigt imorgon med rejält ont. Kl 15 åker du in. Hittills följer du ju mitt mönster bra..

TeddyGirl82 skrev 2013-07-17 19:06:45 följande:
    Det är rätt overkligt. Om 24 timmar kanske vi ligger och sniffar bebis. Det är sjukt när man tänker på det att vi snart e tre.

Allt fixat säkert för mycket grejer me men det får bli så. Hoppas man somnar utan problrm sen. Förvärkarna känns ännu. Fattar inte att man ska klara av ännu kraftigare

• TeddyGirl82

Bara för jag skrev dom känns kom d en. Och det gör mer ont nu. Men inte i hela magen. Bara nertill och bak i ryggen..puh man säger bara nej nej nej när dom kommer smygandes

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013