• Svenskflicka

Halalslakt

Vad tycker ni om den här islamiska lagen?

Den här hemsidan menar att det är den mest humana metoden att slakta djur, är det sant?

islam.se/halsa/halalslakt/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-24 10:02
    tyras.se/

Här kan ni läsa om vad som kan hända om man kritiserar islam.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Halalslakt
  • Svenskflicka
    Svenskflicka skrev 2013-02-28 23:16:33 följande:
    och en liten fråga???? Hur kan du veta hur slakten Egentligen går "rätt" till? Är du med och ser på att kosan till dina börjare blir rätt slaktad, jag menar på det humana sätt som du menar?? Hur kan du annars veta att allt går till enligt koranen. 
    #burgare skall det givetvis vara.
  • Dr Love
    Svenskflicka skrev 2013-02-28 23:14:18 följande:
    För att Sverige är ett sekulariserat land. När det dras ner på "kristna" traditioner så tycker jag att det är lustigt att man utför det i religionens namn. Gillar det helt enkelt inte.
    Okej, då förstår jag vart din åsikt grundar sig. Tänk bara på att din åsikt i sådana fall är grundad på en känsla och därmed kanske inte är lämpad att ha som bas för politiska reformer och samhällelig förändring.
    Sverige är förvisso ett sekulariserat land men många religiösa seder är fortfarande allmännt accepterade och utförs i stor utsträckning. Dop, vigsel, begravningsceremonier etc. Enda anledningen till att du uppfattar denna kulturyttring som olustig är antagligen att den känns främmande.

Nu går jag och lägger mig.
    Godnatt! 
  • Dr Love
    Svenskflicka skrev 2013-02-28 23:16:33 följande:
    och en liten fråga???? Hur kan du veta hur slakten Egentligen går "rätt" till? Är du med och ser på att kosan till dina börjare blir rätt slaktad, jag menar på det humana sätt som du menar?? Hur kan du annars veta att allt går till enligt koranen. 
    Jag vet att den går till på rätt sätt eftersom vi har en hög grad av kontrollinstanser i Sverige som kontrollerar att systemet inte fallerar. Denna kontroll är givetvis inte 100-procentig men man kan ju inte vara med personligen överallt. Huruvida slakten stämmer överens med koranen intresserar inte mig personligen, det är upp till muslimer i vilken grad de kan lita på slaktarna.
  • SvenskMuslim

Okej, kan inte citera via iPhonen men svarar på TS i lägg #206 ;) Alltså, snälla du, SLUTA använd mig som nån sorts exempel i dina hattrådar på det här forumet!! Jag var aldrig väääldigt kristen, jag blev våldtagen som 13-åring och under MÅNGA otroligt tuffa år så fann jag trygghet i kyrkans verksamhet med ungdomarna och personalen där. Så, då har vi avklarat det. Jag träffade min man, ja, konverterade, ja. Men han hade aldrig föreslagit det eller nåt! Det är mitt beslut, enbart! Och alhamdulillah

Alhamdulillah för allt <3
  • SvenskMuslim

men va sjutton?!?! Provar igen.. Här kommer hela, från början.. Okej, kan inte citera via iPhonen men svarar på TS i lägg #206 ;) Alltså, snälla du, SLUTA använd mig som nån sorts exempel i dina hattrådar på det här forumet!! Jag var aldrig väääldigt kristen, jag blev våldtagen som 13-åring och under MÅNGA otroligt tuffa år så fann jag trygghet i kyrkans verksamhet med ungdomarna och personalen där. Så, då har vi avklarat det. Jag träffade min man, ja, konverterade, ja. Men han hade aldrig föreslagit det eller nåt! Det är mitt beslut, enbart! Och alhamdulillah (tack gode Gud) det är det bästa beslut jag tagit i mitt liv! Det har gjort mig såå lycklig, inte för att du bryr dig säkert. Men du ska inte komma här och antyda att min man (du känner ju honom... SKÄMS på dig!) förtrycker mig på något vis. Du ska heller inte komm och antyda att jag är nån sorts mähä som inte kan tänka själv, för DET är förtryckande! För övrigt så tackar jag dig för att du pressar in så mkt sånt här strunt på FL som du bara kan hinna med, det gör mig bara ännu mer övertygad om att jag gjorde rätt i att säga nej tack till att ha dig i mitt liv. Och vi är inte familj, inte du och jag, familj beter sig inte så som du har gjort och gör. Och notera nu att jag skriver DU inte ni! Du kan även sluta säga saker som att vi ska åka tillbaka, för jag är född och uppvuxen i Sverige av svenskfödda släktingar så långt bak jag kan se. Och ang halalslakt, ja tack! Ang djurplågeri, nej tack!

• Miss Blue
    SvenskMuslim skrev 2013-03-01 01:16:54 följande:
    Okej, kan inte citera via iPhonen men svarar på TS i lägg #206 ;) Alltså, snälla du, SLUTA använd mig som nån sorts exempel i dina hattrådar på det här forumet!! Jag var aldrig väääldigt kristen, jag blev våldtagen som 13-åring och under MÅNGA otroligt tuffa år så fann jag trygghet i kyrkans verksamhet med ungdomarna och personalen där. Så, då har vi avklarat det. Jag träffade min man, ja, konverterade, ja. Men han hade aldrig föreslagit det eller nåt! Det är mitt beslut, enbart! Och alhamdulillah
    Vem är du?
  • SvenskMuslim

Jag är "familjemedlemmen"som hon skriver om som koncerterat. Sanningen är att vi är inte släkt (hon lever ihop med en av mina familjemedlemmar dock) men hon använder mig som exempel i alla sina trådar. Det finns ett gäng anonyma.. Tröttsamt! För jag har då inte bett om att bli nån sorts exempel..

• Svenskflicka
    SvenskMuslim skrev 2013-03-01 01:25:56 följande:
    men va sjutton?!?! Provar igen.. Här kommer hela, från början.. Okej, kan inte citera via iPhonen men svarar på TS i lägg #206 ;) Alltså, snälla du, SLUTA använd mig som nån sorts exempel i dina hattrådar på det här forumet!! Jag var aldrig väääldigt kristen, jag blev våldtagen som 13-åring och under MÅNGA otroligt tuffa år så fann jag trygghet i kyrkans verksamhet med ungdomarna och personalen där. Så, då har vi avklarat det. Jag träffade min man, ja, konverterade, ja. Men han hade aldrig föreslagit det eller nåt! Det är mitt beslut, enbart! Och alhamdulillah (tack gode Gud) det är det bästa beslut jag tagit i mitt liv! Det har gjort mig såå lycklig, inte för att du bryr dig säkert. Men du ska inte komma här och antyda att min man (du känner ju honom... SKÄMS på dig!) förtrycker mig på något vis. Du ska heller inte komm och antyda att jag är nån sorts mähä som inte kan tänka själv, för DET är förtryckande! För övrigt så tackar jag dig för att du pressar in så mkt sånt här strunt på FL som du bara kan hinna med, det gör mig bara ännu mer övertygad om att jag gjorde rätt i att säga nej tack till att ha dig i mitt liv. Och vi är inte familj, inte du och jag, familj beter sig inte så som du har gjort och gör. Och notera nu att jag skriver DU inte ni! Du kan även sluta säga saker som att vi ska åka tillbaka, för jag är född och uppvuxen i Sverige av svenskfödda släktingar så långt bak jag kan se. Och ang halalslakt, ja tack! Ang djurplågeri, nej tack!
    Ja, hej på dig oxå, 
    För det första detta är ingen hattråd. När ska du lära dig att kritik och skepticism inte är HAT. 
    Och har jag antytt att D förtrycker dig på något sätt? Det har jag INTE gjort. Jag har nämnt dig en gång, i syftet att jag tyckte det var lustigt att konvertera, för JA jag tycker det är lustigt, ( inget personligt eller nedtryckande).
    Jag har inte heller sagt att du inte kan tänka själv eller något i den stilen, allt du skriver här är bara något du antar....
    OCh vaddå "inte din familj", lilla vän Jag är förlovad med din bror, och hur mycket du än ogillar det så är jag här för att stanna, våra barn ditt barns kusiner etc. Vad har jag gjort mer än att rösta på SD, det är DU som dömer ut mig, jag har ALDRIG dömt ut dig. 

Känner en stor omogenhet från din sida då du väljer vänner/familj från politisk tillhörighet. Skulle du göra det hela tiden skulle du tillslut bli väldigt ensam.
  • ummabdilleh
    Svenskflicka skrev 2013-02-28 22:41:51 följande:
    För att den sker i religionens namn, jag anser inte att man skall göra det. 

varfor skrev du da inte en trad om kosher slakt om du inte har nat personligt emot islam?
Svar på tråden Halalslakt