• Svenskflicka

Halalslakt

Vad tycker ni om den här islamiska lagen?

Den här hemsidan menar att det är den mest humana metoden att slakta djur, är det sant?

islam.se/halsa/halalslakt/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-24 10:02
    tyras.se/

Här kan ni läsa om vad som kan hända om man kritiserar islam.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Halalslakt
  • Svenskflicka
    ettheltannatliv skrev 2013-02-28 21:31:23 följande:
    ........................
    Ser det som att du inte vet vad du skall säga. 
  • OLilly

TS. Vad är syftet med tråden?

Either appear as you are or be as you appear - Mevlana
  • ettheltannatliv

ja du "svenskflicka". du får se det precis som du vill. Jag ids inte argumentera mer. goafton på dig och alla andra i tråden. 

• Svenskflicka
    OLilly skrev 2013-02-28 21:51:43 följande:
    TS. Vad är syftet med tråden?
    Jag ville först lägga fram hur humant halalslakt är, och sedan hur folk reagerar när man är kritisk till islam. Något problem på den fronten eller? 
  • Svenskflicka
    ettheltannatliv skrev 2013-02-28 21:52:28 följande:
    ja du "svenskflicka". du får se det precis som du vill. Jag ids inte argumentera mer. goafton på dig och alla andra i tråden. 
    Du kommer att möta många fler som vågar argumentera för det som inte får talas om. Nattis på dig också.
  • OLilly
    Svenskflicka skrev 2013-02-28 21:54:06 följande:
    Jag ville först lägga fram hur humant halalslakt är, och sedan hur folk reagerar när man är kritisk till islam. Något problem på den fronten eller? 
    Jag ställde en fråga. Du behöver inte vara arrogant!!!!

Försökte du verkligen framställa hur human hala-slakten är? Då har jag alldeles missförstått dig! 
  • OLilly

*halal

• Svenskflicka
    OLilly skrev 2013-02-28 21:56:25 följande:
    Jag ställde en fråga. Du behöver inte vara arrogant!!!!

Försökte du verkligen framställa hur human hala-slakten är? Då har jag alldeles missförstått dig! 
    Okej, felformulerat från min sida. Jag ville ifrågasätta hur human slakten verkligen är. Nu är det rätt.
  • Dr Love
    Svenskflicka skrev 2013-02-28 21:54:06 följande:
    Svaren som kommit fram än så länge är:
    1. Halalslakt är humant om det utförs med bedövning.
    2. Är man kritisk till Islam reagerar muslimer starkt, precis som att Tupac anhängare reagerar starkt när han kritiseras. Inga konstigheter.
  • Svenskflicka
    Dr Love skrev 2013-02-28 22:04:49 följande:
    Svaren som kommit fram än så länge är:
    1. Halalslakt är humant om det utförs med bedövning.
    2. Är man kritisk till Islam reagerar muslimer starkt, precis som att Tupac anhängare reagerar starkt när han kritiseras. Inga konstigheter.
    Men vem bestämmer om det är humant då? Jag anser inte att någon slakt är human. Men precis som jag och många/alla andra SD anhängare får ta personliga påhopp om både det ena och det andra så får väl de lära sig att deras religion precis som allt annat kritiseras. Det är så det ser ut. 
Svar på tråden Halalslakt