• Svenskflicka

Halalslakt

Vad tycker ni om den här islamiska lagen?

Den här hemsidan menar att det är den mest humana metoden att slakta djur, är det sant?

islam.se/halsa/halalslakt/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-24 10:02
    tyras.se/

Här kan ni läsa om vad som kan hända om man kritiserar islam.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Halalslakt
  • Svenskflicka
    ummabdilleh skrev 2013-03-01 07:06:57 följande:

varfor skrev du da inte en trad om kosher slakt om du inte har nat personligt emot islam?
    Jag är kritisk emot Islam, det har jag sagt. Men jag är inte hatisk. That´s the difference. 
  • ummabdilleh
    JanaLiiN skrev 2013-02-28 19:30:56 följande:
    I vilka sammanhang? I en köttfabrik eller ute i gräset?

har sett det ute alla gangerna , det var vi sjalva som slaktade lamm.)
  • ummabdilleh
    Svenskflicka skrev 2013-02-28 23:14:18 följande:
    För att Sverige är ett sekulariserat land. När det dras ner på "kristna" traditioner så tycker jag att det är lustigt att man utför det i religionens namn. Gillar det helt enkelt inte.

sverige har inte alls dragit ner pa kristnas traditioner, utan gett rattigheter for andra religioner att ocksa ha sina traditioner..vad ar det for fel med det?
  • ummabdilleh
    Svenskflicka skrev 2013-03-01 07:07:57 följande:
    Jag är kritisk emot Islam, det har jag sagt. Men jag är inte hatisk. That´s the difference. 

jag tycker du verkar valdigt hatisk, och det tror jag inte att jag ar den enda har som tycker eftersom du blir kritiserad av halva traden minst!
  • SvenskMuslim

Haha jadu jag tänker inte diskutera med dig, det du skriver i ditt svar (ang åsikter och vad du antytt) är inte sant. Enligt min tro ska man inte slösa sin tid, vilket jag vet sen länge att det är att diskutera med dig. Jag ville bara att dom andra som läser tråden ska se andra sidan av myntet. Fast det tror jag iofs dom redan verkar ha gjort, folk ser liksom igenom dig utan problem.

Jag vet sanningen, både om dig och islam så nu lämnar jag tråden! Peace out!

• tvetalan

Det var TS mening att denna tråden skulle locka andra SD anhängare och att dei skulle sitta och basha muslimer. Hon visste redan hur halalslakt går till (hon skrev det några inlägg upp), att bedövning ges men hon ville främst frambringa hur muslimer (ja hon drar ofta alla över samma kam här i tråden) reagerar när islam kritiseras.

Svenskmuslim : jag tycker synd om dig som har en sån person i din omgivning. Hoppas allt löser sig och att du får leva ett precis som du vill. Kram!

• VojneVojne

Skaffa kunskap om islam så slipper du bli irriterat på saker som inte stämmer med islams lära...man kan inte kritisera något om man inte har kunskap om det eller använda fördomar som "kunskap"...

• ettheltannatliv
    tvetalan skrev 2013-03-01 07:25:36 följande:
    Det var TS mening att denna tråden skulle locka andra SD anhängare och att dei skulle sitta och basha muslimer. Hon visste redan hur halalslakt går till (hon skrev det några inlägg upp), att bedövning ges men hon ville främst frambringa hur muslimer (ja hon drar ofta alla över samma kam här i tråden) reagerar när islam kritiseras.

Svenskmuslim : jag tycker synd om dig som har en sån person i din omgivning. Hoppas allt löser sig och att du får leva ett precis som du vill. Kram!
  • Dr Love

Två saker är mycket obehagliga med SD som SD-anhängare tenderar att glömma.

1. Det var inte särskilt länge sedan som SD stod med ena foten i nazist-/rasistträsket. Sedan dess har man städat upp i partiet men behållt politiken. Man har polerat ytan till men grunden är fortfarande lika rutten. Hade det inte varit för Jimmie Åkesson som är både karismatisk och en begåvad debattör hade partiet fortfarande kämpat för att komma in i riksdagen. När er ekonomisk-politiske talesperson visar sig vara en uppenbar rasist inser man att partiet inte har särskilt många begåvade människor att välja som representanter.

2. Man menar att det inte räcker att det står svensk i passet. Svenskhet är något som tydligen kan definieras och om man anammar ett visst beteende, en kultur eller en tro så anser SD att man är osvensk. Det här är subjektivt så det bara skriker om det. Svensk kultur utvecklas hela tiden och har så gjort i alla tider. Vill man ta bort kulturella uttryck som redan integrerats med den svenska? Nej, man vill konservera samhället såsom man själv är van vid att ha det för att man är rädd för förändring.

• Kofot
    Svenskflicka skrev 2013-02-28 18:36:40 följande:
    Jahaaa, så ingen ska tvinga dig att äta icke halalslaktat kött, men det är OK att tvinga skolungdomar som inte tillhör din religion att äta halalslaktat??? 

Fast alltså. Jag förstår inte riktigt vad du är så upprörd över?

Tidigare så var det att djuren inte bedövades- men det gör dom ju. Så vad är problemet?
    Då skulle jag vara betydligt mera upprörd över att skolorna serverar kyckling. Det är ett billigare kött och används med all säkerhet oftare i skolmaten än eventuellt halalslaktat kött.

Svar på tråden Halalslakt