• Äppelkaka

Gravida efter IVF i Umeå

Här kan vi som blivit gravida efter IVF i Umeå under  samlas och följas åt  Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-28 10:19
    Ja, slarvfel redan i första meningen, jag radera några ord och glömde ett...Här kan vi samlas i alla fall!

• Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå
  • Nezzan
    Turtle01: Haha - precis samma sak brukar vi skoja om - att vi kan "jobba i skift" då vi kompletterar varandra så bra Flört
  • Petto 83

<3 Enligt Dr Ida så såg allt "jätte fint ut" och lilla räkan mätte hela 17 mm Kan säga att Solen skiner i dag hihi Fick även veta att efter ett fint vul den här tiden minskar missfalls procenten en del, ca 90% att det går hela tiden ut :) Frågade då min bm sa att det inte spelade någon roll utan att det var bara en lyckträff typ, då jag var gravid med sonen.

Men nu är vi gravid och väntar ett till litet mirakel och lyckan är enorm :D

• Petto 83

Hoppsan var inte mycket som kom med ha ha

<3 slå :) Enligt Dr Ida så såg allt "jätte fint ut" och lilla räkan mätte hela 17 mm Kan säga att Solen skiner i dag hihi Fick även veta att efter ett fint vul den här tiden minskar missfalls procenten en del, ca 90% att det går hela tiden ut :) Frågade då min bm sa att det inte spelade någon roll utan att det var bara en lyckträff typ, då jag var gravid med sonen.

• Petto 83

Enligt Dr Ida så såg allt "jätte fint ut" och lilla räkan mätte hela 17 mm Kan säga att Solen skiner i dag hihi Fick även veta att efter ett fint vul den här tiden minskar missfalls procenten en del, ca 90% att det går hela tiden ut :) Frågade då min bm sa att det inte spelade någon roll utan att det var bara en lyckträff typ, då jag var gravid med sonen. Är i dag i vecka 7+5 :)

• turtle01
    Petto 83 skrev 2013-03-27 11:45:45 följande:
    Pust.... Å så härligt det var att få se det pyttelilla <3 slå :) Kan säga att Solen skiner idag haha Allt såg "jätte fint ut" enligt Dr Ida och lilla räkan mätte hela 17 mm Shit, är mycket känslor nu :)
    Grattis, det var roliga nyheter!! 
    naturligt gravid efter misslyckad IVF-behandling, första barnet... bf 13:e maj
  • Petto 83

Om jag förstått det rätt jobbar Ida och Jenny som 1 person då Jenny inte är helt klar med sin utbildning, Jenny är tydligen i Falun tro jag det var och då jobbar Ida.

Nezzan skrev 2013-03-27 12:12:08 följande:
    Petto83: *ler*.. så där underbara inlägg kan vi läsa flera gånger om!! GRATTIS till den lilla underbara i magen  Vilken vecka är du i nu?

Och att Dr Ida är tillbaka!!  - henne gillade jag en hel del men såg aldrig till henne under hösten 2012 - kul =)

• turtle01

Jag har kanske också positiva nyheter... läste i tidningen KommunalArbetaren att det kommit ett nytt domslut i frågan om Gravidpenning. Att det inte bara ska vara de tunga lyften som ska fokuseras, utan även om det är mycket stå och gå under arbetsdagen! 

http://ka.se/index.cfm?c=105635  

-Läs detta, tror ni jag vågar hoppas lite mer på överklagan nu?  

naturligt gravid efter misslyckad IVF-behandling, första barnet... bf 13:e maj
  • drömmer om ett barn
    Petto 83: Grattis till ett lyckat VUL! {#emotions_dlg.flower} Så underbart att höra att allt såg bra ut! Skrattande

turtle01: Hoppas att du får ett positivt besked snart angående din överklagan. Man kan verkligen inte tro att det är år 2013.. det känns som att vi lever på stenåldern med det beslut som du fick! Skrikandes

Nezzan: Ja, vi får verkligen vara tacksamma över att vi bor i ett land där sjukvården inte är en klassfråga. Dina anhöriga får tack och lov all hjälp dom behöver och vi kan bara hoppas att allt ordnar sig till det bästa.

Hur känns ischias? Jag har haft problem några gånger på sistone att jag inte tar mig upp ur sängen, kan inte lyfta rumpdelen så att säga. Ont som tusan gör det.. och då får jag rulla ur sängen istället. Kände av denna smärta på gårdagens promenad också men det gick över efter en liten stund.

Äppelkaka: Grattis till vecka 12! Solig Nu är den känsligaste tiden över.. skönt!

Freja150: Hur går det för tvillingarna, är dom livliga? Glad
  • jennyz

Petto83: grattis till lyckat VUL!!! Ja snart är du också förbi magiska gränsen 12 veckor, så nu ska det absolut gå hela vägen!!!

Jag känner också något i en nerv i rumpan har ofta svårt att ta mig upp utan att det gör ont, det strålar lite nedåt...

Annars känner jag pyret varje dag nu, några ggr, lika underbart varje gång, mest aktiv tiden nu och framåt kvällen, så var dottern också, mest när jag skulle sova och det höll i sig efter hon fötts också..

• Nezzan
    Petto83: Jaha, de har ett sånt upplägg.. har ju som sett att hennes bild är kvar på hemsidan.

Turtle01: Den där domen är strålande!! Den kommer ju även från högst instans så den är ju prejudicerade, vilket innebär att alla andra domstolar under är skyldig att följa den domen! Om du behöver yttra dig igen kring din överklagan så ska du helt klart hänvisa till den =)

Drömmer: ja, tänk att vi slipper välja behandling A som kostar så el behandling B som kostar så ... såväl min 11-åriga systerson och sambons mamma får ju redan all tänkbar hjälp - men vi väntar tyvärr fortfarande på besked kring min kusins hjärntumör... och den väntan är tärnade. Min kusin har tre underbara barn, varav den minsta är blott 7 månader... så inget annat alternativ finns - än att det ska gå braHjärta

Jag har ont precis som du beskriver.. det började i v 10-12, men då bara svagt och utan att det direkt begränsade mig. Men för någon dag sedan så  har det börjat göra mer ont.. ibland vid gång men framför allt när man ska ändra ställning i sängen eller ta sig upp. Vi får hoppas på att det inte blir värre än så här för oss =)

Jennyz: Låter som om du oxå tyvärr kan joina ischias-foglossnings-klubben =/ mysigt dock att du redan nu kan känna plutten någon gång per dag - sånt väger ju upp det mesta =)
Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå