• Äppelkaka

Gravida efter IVF i Umeå

Här kan vi som blivit gravida efter IVF i Umeå under  samlas och följas åt  Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-28 10:19
    Ja, slarvfel redan i första meningen, jag radera några ord och glömde ett...Här kan vi samlas i alla fall!

• Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå
  • turtle01

Nezzan: jag jobbar på ett gruppboende inom begåvningshandikapp, socialtjänsten. Är osäker om någon fått igenom hp ansökan tidigare eftersom alla kollegor har såpass stora barn/ungdomar nu. Kan fråga hon som jobbat där längst... Ja jag trodde ju oxå lite i min enfald att det inte skulle bli några stora problem med ansökan... Har ju skrivit en helsida om mina arbetsuppgifter o försökt ta upp så mycket som möjligt. Jag håller med dig, mina arb uppgifter påminner ju mycket om hemtjänstpersonalens... Hur mår du annars?

naturligt gravid efter misslyckad IVF-behandling, första barnet... bf 13:e maj
  • Nezzan
    Jennyz: Så skönt med lite ledighet framöver och ännu bättre att få bli ompysslad {#emotions_dlg.flower}

Turtle01: Tycker oxå att allt som tillhör vården borde räknas som samma jobb/arbetsuppgifter. Hur är de boende på gruppen - finns det tex risk för hot och våld ska du helt klart ha med det oxå i din ansökan. Har någon medboende fallrisk (som kan innebär lyft för din del) och jobbar ni helt själv på gruppen vissa stunder? Har du fått intyg från din arbetsgivare att de inte kan omplacera dig den sista tiden?

Du får ursäkta alla frågor - men jag är en "sån dära" som själv jobbar inom "myndighetsutövning-branchen" och skriver  utredningar/fattar beslut och ibland får bemöta andras överklagningar genom att skriva yttringar på dem (jobbar dock inte åt FK utan kommunalt Skrattande)

Hittade en tråd som du kanske kan ha hjälp av oxå www.minbebis.com/forum/vardarbete-havandeskapspenning-26196.html

Själv så mår jag riktigt bra, börjar känna mig lite tyngre i kroppen så klart Glad och har en liten släng av foglossning som visar sig som ischias i rumpan och lite ryggvärk... men mest av allt är jag så så lycklig och välsignad så den glädjen tar som över ondheten och tröttheten. Sambon har förmiddag och har just åkt iväg till jobbet och här sitter jag morgonpigg å glad i hågen - redo för en underbar tisdag som innebär v 25 för vår del

Ha en fin tisdag allesammans!!
  • mammaidamaria

Hej allihop!

Hur ser det ut för er, hur länge har det tagit innan de börjar ärendet sgi efter ni har skickat in moderskapsintyget? Jag ringde fk eftersom jag inte hört något, är ca 10 v sedan jag skickade in intyget men de ha tydligen inte fått de så nu är jag på ruta ett. Skickade in igår men med deras fart hinner det säkert inte bli färdigt till bf:( 8 v kvar.

• jennyz

Jag har för mig att det gick rätt snabbt, två veckor kanske... Hoppas de skyndar på!!

• Äppelkaka

Skönt att höra att det ändå vänder med tröttheten Förra gången blev jag visserligen tröttare och tröttare ju större jag blev men det var på ett annat sätt än en här trötteheten. Känner mig nästan drogad.

Min vimsiga bm skickade inte med något moderskapsintyg så jag får väl fråga om det nästa gång, alt ringa dit och be henne ordna det.

Nezzan: Det var värst vad du var morgonpigg! Nog för att jag har börjat vakna alldeles för tidigt men du ligger snäppet före Glad

Snart påsk, solen skiner och jag är i v 12 nu. livet är rätt bra ändå Solig

• Freja150

Äppelkaka: jag är i v 20 och har inte fått ngt moderskapsintyg. När brukar dom ge ut det? Jag ska till BM nästa vecka.

• 3villbli4

Här brukar man få moderskapsintyget av bm efter rul. Vi ska ringa och boka bm besök efter rul och på det besöket skulle vi få det.

• turtle01

Nezzan: ingen uttalad hot o våldrisk i nuläget, tack vare fungerande medicinering hos en av brukarna. Ingen fallrisk heller. Jobbar mycket själv trots vissa arbetstider samtidigt med andra kollegor. Men då har de andra åtaganden med andra boenden. Jag har tagit upp ämnet omplacering med min chef, hon tyckte inte det var nåt att rekommendera. Vi är som sagt eg klassade som en 'lätt' arbetsplats, dvs inga rullstolar eller jobb med taklyftar, tunga lyft etc. Har jobbat med sånt tidigare o blev omplacerad till nuv. arbetsplats då jag fick nackbesvär... Fråga på du, det är helt ok från min sida! Har som sagt beskrivit en massa om mina arbetspass i ansökan och nu i överklagan tryckt än mer på hur långa passen är samt att de gånger vi jobbar två så är den kollegan upptagen på annat håll med annan brukare. Beskrev även hur mycket de långa passen frestar på min kropp, att jag inte hinner återhämta mig mellan passen när jag jobbar heltid.

naturligt gravid efter misslyckad IVF-behandling, första barnet... bf 13:e maj
  • Nezzan

Mammaidamaria: Jag fick mitt intyg i v 19+6, just efter rul:et och skickade in det direkt. Då tog det bara ca tvp veckor innan vi fick hem papper på hur vi skulle rapportera in månadslön mm. Trist att ditt inte verkar ha kommit fram =/ hoppas du har en kopia hemma som du kan skicka in omedelbart

Äppelakaka: *ler*.. jo, jag är som en morgonmänniska - men så här vid kl 21 tappar jag takten rejält ;) Så underbart att v 12 nu är här och ännu bättre - snart är den förbi och ytterligare en milstolpe är passerad för dig och liten i magen

Freja150: Du får säkerligen ditt intyg nu då du besöker din bm nästa gång... annars får du snällt påminna henne om att du vill ha världens finaste intyg =)

Turtle01: Okej.. klassificeringen om att det är en "lätt arbetsplats" lär ju inte vara till fördel... hoppas din överklagan gör susen dock!! Du har möjligtvis inte införskaffat ett läkarintyg och ett intyg från arb-givaren om ej möjlig omplacering, som du kan bifoga överklagan?

Petto83: Visst var det dags för vul imorgon? Tänk.. imorgon får ni då se plutten - vilken oslagbart underbar känlsa det ärHjärta

Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå