• Äppelkaka

Gravida efter IVF i Umeå

Här kan vi som blivit gravida efter IVF i Umeå under  samlas och följas åt  Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-28 10:19
    Ja, slarvfel redan i första meningen, jag radera några ord och glömde ett...Här kan vi samlas i alla fall!

• Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå
  • turtle01

Nezzan: jag upplevde att min foglossning blev bättre runt v.15-18, särskilt när det gällde att vända sig i sängen. Tipset är ju att ha en lite större kudde vid knäna. Nu däremot är foglossningen tillbaka med besked. Beror väl mest på kottens tyngd, hon väger väl drygt 2 kilo vid det här laget... Jennyz: bebis är väl mer aktivt när vi tar det lugnt, när vi går runt så vaggas de. Så hålligånget blir väl oftast när vi vilar el sitter still! Håller med, det är mysigt! Min blir dock stilla när nån vill känna på utsidan. En liten blyger tror jag!

naturligt gravid efter misslyckad IVF-behandling, första barnet... bf 13:e maj
  • Freja150

ALLA: Åh, det händer så mycket i tråden och jag är så glad för oss alla =) Jag läser allt men efter jobbet är jag helt slut så all energi jag har kvar går åt till att plocka lite hemma sen är det vila som gäller. Har försökt motionera och hålla igång men nu har jag fått ganska mycket sammandragningar och eftersom vi väntar två funderar vi ju så klart om allt är Ok, ska till BM på torsdag så då får vi se vad hon säger om sammandragningarna. Fogarna besvärar mig mer och mer och jag funderar allvarligt på hur jag ska orka jobba tre (!) månader till, trots att jag har ett kontorsjobb... Men det är just sittandet som är jobbigt.
     Jag kan inte direkt säga att tvillingarna är livliga, även om jag nu börjar känna av dom lite då och då, om än fortfarande väldigt diffust - dock så underbar känsla! Efter RUL:et vet jag nu hur dom ligger och det är lätt att säga om det är '1:an' eller '2:an' som bökar där inne =)

Glad påsk önskar jag er alla!  

• turtle01

Nån fler som besväras av nästäppa nattetid? Jag har stora besvär av det nu... är det någon som fått prova rinexin? Frågade bm om det sist, men hon visste inte om det var ok o kunde inte hitta info om det på fass. Koksaltlösning hjälper inte alls och nasoferm ska man ju helst bara ta i 10 dagar. ..

• jennyz

Jag hade ruskiga problem med nästäppa med första barnet, tog alldeles för mycket nässpray i slutet, var tvungen för att få sova...nu kommer det och går, jag försöker klara mig utan, jag använder en nässköljare och koksalt mest, i vissa fall nässpray, hoppas det löser sig för dig!!

Jag är i fjällen, och har just nu väldigt ont i rygg/rumpan!!! Tog en långpromenad igår med mamma och dottern i barnvagn, tänkte passa på att röra mig nu när jag har tid, men ångrar mig nu, knappt jag tar mig ur sängen!!! Sängen är ju såklart inte lika skön som hemma heller, och bilresan hit på 6 timmar var ingen hit... Hur ska detta gå, jag är ju bara halvvägs!!! Jag tycker också stillasittandet på jobbet är jobbigt för kroppen men räknar inte med att få beviljat något ledigt innan BF...

I övrigt är det skönt att vara ledig..glad påsk till er alla!!'

• turtle01

Jennyz: har du provat foglossningsbälte eller tens? Jobbigt att ha så ont i ryggen redan halvvägs...

• jennyz

Nej jag har inte provat än, men lär behöva... Nu känns det bättre när jag varit uppe ett tag tack o lov!! Jag ska börja med vattengympa efter påsk, det hjälpte förra graviditeten, men då hade jag inte så här jobbigt innan...

• 3villbli4

Nu på morgonen har vi varit på rul. Var en välskapt och väldigt aktiv liten pojke där inne. Hjärta Min känsla att det var en tjej stämde inte den här gången, men lika glada är vi oavsett. Lyckan är verkligen obeskrivlig.

Hon förklarade även att i vårt landsting flyttar de BF oavsett IVF eller inte. Så vi fick nu 24/8 istället. Men en dag hit eller dit gör ju knappast någon skillnad. :) 
  • 3villbli4
    {#emotions_dlg.flower}Bf-lista

*Heli78, första barnet, bf 22/5
    *
    Mammaidamaria, andra barnet, bf 23/5 
    *Nezzan, första barnet, bf 15/7
    *Jennyz, andra barnet, bf 19/8 
    *
    3villbli4, andra barnet, bf 24/8 
    *Äppelkaka, andra barnet, bf 12/10 
    *drömmer om ett barn, första barnet, bf 29/10
    *
    Petto83, andra barnet, bf 8/11
  • jennyz

Grattis till lyckat RUL och fin bild med liten vinkning!!!

Själv är jag halvvägs, igår... Helt fantastisk!!! Men längtar nu hem till min sköna säng hemma, lite skillnad från stugan... men resan är dryg på typ sex timmars...

• Nezzan
    3villbli4: men så underbart söt liten vink-bild =) Grattis till lyckat RUL - visst känns det som att man flyger därifrån på de lättaste steg någonsin? Kunde inte sluta le och ville inte heller stoppa undan korten vi fick,  utan gick och höll upp dem som värsta sprätthönan Flört

Turlte01 Usch för att foglossningen är tillbaka =(. Jag kör oxå med kudde mellan benen nattetid och besväras mest av foglossningen när jag ligger ner - håller jag igång så känns den inte alls *knas*

Apropå detta med rörelser så gör våran samma som din - blir heeelt stilla när någon ska känna.. varför gör de så? =) Tyvärr så har jag inget bra tips mot nästäppa.. hoppas du kan få nått som hjälper!!

Jennyz: Men så trist att få så ont när ni är borta på semester =/ hoppas du har kunnat njuta lite i påsk iaf - är ni kvar hela denna vecka oxå? Vattengympa låter riktigt härligt - hoppas det hjälper för dig även denna gång!

Jag har oxå ett kontorsjobb och det känns lite väl häftigt att jobba fram till BF.. men kan du ta ut någon semester innan? Isf tipsar jag om hur jag tänker göra... Jag tar ut 1 v sem innan BF och innan dess tar jag ut 1 dags sem / v i  4 veckor, på onsdagar. Då behöver jag bara jobba två dagar, kan vila på onsdagen och sedan jobba två till innan helgen kommer. 

Hoppas alla haft en bra och fin påsk.. och ni som fortfarande är lediga - njuuuuut lite åt mig som är tillbaka på jobbet Flört
Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå