• Äppelkaka

Gravida efter IVF i Umeå

Här kan vi som blivit gravida efter IVF i Umeå under  samlas och följas åt  Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-28 10:19
    Ja, slarvfel redan i första meningen, jag radera några ord och glömde ett...Här kan vi samlas i alla fall!

• Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå
  • jennyz

Vi är snart hemma... Det känns mest när jag ligger ner, och när vi hade gått så långt, och nu efter sex timmar i bilen känns det också... hoppas jag kan ordna tid att börja med vattengympan snart, men med eget företag i högsäsong och en fartfylld mammig dotter så är det rätt taijt tyvärr...

• jennyz

Lite nyfiken... Ni som vet könet på erat underverk, vilken hjärtfrekvens har h*n haft?? Kul att se om det verkar stämma med högre frekvens för tjejer...

• turtle01

40 dagar kvar idag!! :)

naturligt gravid efter misslyckad IVF-behandling, första barnet... bf 13:e maj
  • EEJ

När jag väntade min flicka låg hon på 148 slag och över. Dippade ner till 135 en gång men då sov hon förmodligen.

• heli78

Jennyz: Usch så jobbigt det låter! Det är viktigt att du prioriterar dig själv högt nu!
    Vi väntar en kille, om man nu kan vara säker på det. Hjärtljuden har legat på 135-150 oftast mellan 135-145 ungefär. Ofta vaknar han till och sparkar mot apparaten och då går pulsen upp och det dånar i rummet. Ska iväg och lyssna om en stund igen. :)

Tycker tiden går så vansinnigt snabbt nu, under 50 dagar kvar och det går bara fortare och fortare. Efter rul måste tidstakten ha ökat med 500%. ;)

• jennyz

Jo jag vet att jag borde det, MEN alla deklarationer måste ju skickas iväg också, annars går det ju inte, och sambon har ruskigt mycket att göra på jobbet också...
    Om sex veckor åker vi till Turkiet och innan dess måste allt vara klart så jag jobbar på så gott jag kan nu och hoppas kunna gå ner i tid efter resan i alla fall!!

• 3villbli4

Min dotter låg alltid på 145-160. Nu har vi ju bara lyssnat på hjärtljud en gång men den gången låg han på 155.

• heli78

Skickar lite energi till dig Jennyz! Hjärtljuden låg idag på 133. Alla värden är bra för mig och han ligger fortsatt med huvudet neråt, men ännu ej fixerad. :)

• Äppelkaka

Åh vad jag är dålig på att skriva här! Har haft några sega veckor med mycket trötthet, illamående och en intensiv 2,5-åring att ta hand om så orken har inte funnits att engagera mig även fast jag läser allt ni skriver.

Imorgon åker vi till Sundsvall för KUB-test och jag både gruvar mig och längtar på samma gång. Är så himla rädd att något ska vara allvarligt fel eller att det inte ens finns en bebis där inne men samtidigt så längtar jag så klart efter att få en titt på liten. Fast jag märker ju att magen växer, att livmodern blivit större och sedan några dagar tillbaka tror jag att jag känt av plutt några gånger, så sannoplikt bor det någon där

3villbli4: grattis till ett lyckat RUL och en fin vinkade bebbe!

jennyz: intressant det där emd hjärtljuden, måste nästan ta och kolla journalen efter sonen och se hur hans hjärtljud låg. Hoppas att foglossningen lättar snart och att du kan vila mer på er resa Vet hur jävligt det kan vara och jag har tyvärr börjat känna av det själv också.

turtle01: Jag har börjat bli tät i näsan och inte bara nattetid. Var likadant förra gången och då använde jag ingen spray alls. Den här gången tänker jag fortsätta ta Nasonex som jag fått utsskrivet mot allergi och som jag ska ta varje dag. Tror faktiskt att det hjälper lite.

Har säkert missat att kommentera en hel massa men jag hoppas att ni har det bra allihop

• Nezzan

Ohh.. vad spännande med hjärtljuden.. ska till vår BM på måndag och ska kanske passa på och be henne kolla vart vår plutt befinner sig i skalan =)

Turtel01 och Heli78 shit va spännande med nu bara 38 dagar kvar och du Heli med under 50... imorgon har jag 100 dagar kvar - vilket känns magisk men samtidigt så långt bort.. hur gör man för att stå ut när det är så pass nära?.. tips mottages gärna för jag kommer hinna börja klättra på väggarna av längtan tror jag Glad

Jennyz: hoppas resan hem gick bra i tisdags och att din egna säng har fått smärtan att släppa lite!!

Äppelkaka: Tänket på dig extra idag och hoppas KUB-testet har gått braHjärta hoppas energin du känt sista tiden kommer tillbaka i takt med att solen värmer oss mer och mer.

Nu är det äntligen fredag och jag har just fått göra helg från jobbet.. solen skiner.. en efterlängtad sambo kommer äntligen hem från fjälls på söndag och imorgon ska jag få rå om min syster och mina två underbara syskonbarn (den som är cancersjuk och just nu har det kämpigt  med nervpåverkan i benen efter all cytostatika är så otroligt stark och en riktig fighter att han iaf vill/orkar umgåsHjärta) åsså sparkar liten i magen mest hela tiden, vilket får mig att konstant gå omkring med ett leende på läpparna!! Solig

Hoppas ni alla andra oxå får en riktigt fin helg!!!

Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå