• Äppelkaka

Gravida efter IVF i Umeå

Här kan vi som blivit gravida efter IVF i Umeå under  samlas och följas åt  Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-28 10:19
    Ja, slarvfel redan i första meningen, jag radera några ord och glömde ett...Här kan vi samlas i alla fall!

• Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå
  • äralltupptaget

hej igen. Tack allihopa.. usch jag är helt slut efter dagens bravader..

Vi for till läkaren som undersökte mig, först en "vanlig" gyn undersökning, och sedan med ett ultraljud, och lilla pyret satt kvar med ett bultande hjärta Hjärta Åh vilken lättnad. MEN!!! Hon sa att som det ser ut just nu i denna stund så tyder inget till missfall men kroppen KAN stöta bort det så man ska alltid kontrollera det när man börjar blöda.
    Hon förklarade massa orsaker till vad som kunde ha hänt, men jag var helt slut i kroppen av all oro som sedan vändes till glädje att se hjärtat klappa... så allt hon sa for genom skallen, men något om slemmhinnor och massa blod i livmoderna .. ja jag lyssnade men det fastnade inte ..
    Så, jag är fortfarande gravid, men ska höra av mig så fort jag börjar blöda igen..
    Efter några timmar, typ 2-3 så avtog det rätt mycket , så nu är det bara lite blod som kommer vilket känns skönt, och inga klumpar... och inget ont i magen..
    Jag kanske klarade det denna gången och hoppas att det aldrig händer igen, fy fan vad hemskt...
    Det var som att jag kissade på mig, fast med blod...

• jennyz

Vad skönt!!!! Det var ung det som de sa när jag var på koll efter nyår, men går nu in i v29, så jag hoppas det går lika bra för er, du har ett pyre som vill stanna i dig!!!! Många kramar!!!

• heli78

Äralltupptaget: Så skönt! Hoppas du slipper fler blödningar nu. Jag vet hur de tär.

• drömmer om ett barn
    äralltupptaget: Usch då, vilken skrämmande upplevelse.. förstår att du blev livrädd och befarade det värsta! Rynkar på näsan Så skönt att allt såg bra ut med plutten och att hjärtat slog för fullt! Hjärta Nu håller vi tummarna att resten av graviditeten fortlöper utan problem. Kram
  • äralltupptaget

tack allihopa!

Redan på måndag ska jag på en till koll, den vanliga kollen, skönt att ha en tid inbokad så man får följa upp allt :)
    Har varit många turer med magont och nu sist blödningen.. det tar som fan på kroppen, men jag hoppas att den lilla rackaren där inne är lika envis som mig och håller sig fast !!! :):)

• Hela85

äralltupptaget - vad skönt att den lille fortfarande fanns kvar där inne :) Håller tummarna det ser bra ut på måndag! Måndag den 10 juni har jag fått tid för VUL och börjar redan bli nervös.

Har inte haft minsta droppe blod ännu men har ont till och från. Antar det kan vara växtverk men tycker det är så svårt att veta vilket gör mig orolig. Ofta på nätterna brukar det göra lite ont ett tag och sen sluta. Bör jag oroa mig för det eller tycker ni det låter normalt?   

• jennyz

Hela85: jag tycker att det låter normalt, det är säkert växtvärk, spännande dag om en dryg vecka, men jag vet hur dryg väntan det är!!!

• Nezzan

äralltupptaget: så underbart att liten fanns kvar Hjärta vilken kämpe!! Men förstår att du är nervös inför måndagen.. men det kommer gå bra, liten har ju redan bevisat att den har kämpaanda i sig Glad

Hela85: Det var precis så som jag hade det i början, mensvärk.. framför allt på kvällen och natten och jag minns att jag oxå undrade om allt stod rätt till. Men jag sitter här "rund och go"  om magen i v 34 numera.. så det låter som att det är precis som det ska Glad

• drömmer om ett barn
    äralltupptaget: Går det bra för dig? Inga fler blödningar eller magont hoppas jag. Skönt att du fått tid för VUL på måndag så dom kan följa upp att allt ser fortsatt bra ut.

Hela85: Jag har fått tid för RUL den 10/6 så då har vi bägge två den dagen att se fram emot! Solig Jag hade väldigt mycket molvärk i början av graviditeten. Vaknade flera gånger mitt i natten av att det gjorde jätteont och trodde då att mensen var på väg, men morgonen efter hade värken försvunnit. Detta är vanligt och inget att oroa sig för.. Glad Mår du bra annars?

jennyz och Nezzan: Är allt bra med er och dom små i magen?
  • jennyz

Ja tack det känns rätt bra... Har gått in i v29 nu, sparkar rätt mycket, har börjat få en hel del sammandragningar - känns lite tidigt att få så starka sammandragningar, ska höra vad BM säger på tisdag... Borde få tid för nästa UL snart också, hade inte fått någon nu när vi kom hem, hade hoppats på set, skulle ju göras i v32, så det är ju inte så länge kvar... Längtar såklart...

Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå