• Äppelkaka

Gravida efter IVF i Umeå

Här kan vi som blivit gravida efter IVF i Umeå under  samlas och följas åt  Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-28 10:19
    Ja, slarvfel redan i första meningen, jag radera några ord och glömde ett...Här kan vi samlas i alla fall!

• Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå
  • äralltupptaget

Just nu är jag jätteorolig , dom senaste dagarna har jag fått fruktansvärd värk i nedre delen av magen, som sedan strålar ner till slidan , va fan kan det vara ?

Tränade i måndags och körde några magövningar som jag inte kört på länge, kan det vara det ? Känns inte som mensvärk utan mer som om någon har slagit mig i magen :(

• mammaidamaria

Hej allihopa.

Tänkte bara meddela att i fm fick vi en liten grabb, 3705 gr och 52 cm lång. Känns så härligt! Han var dessutom punktlig på dagen;)

• turtle01
    mammaidamaria skrev 2013-05-23 17:09:59 följande:
    Hej allihopa. Tänkte bara meddela att i fm fick vi en liten grabb, 3705 gr och 52 cm lång. Känns så härligt! Han var dessutom punktlig på dagen;)

Stort grattis! Så roligt!!
    naturligt gravid efter misslyckad IVF-behandling, första barnet... bf 13:e maj
  • drömmer om ett barn
    mammaidamaria: Många grattis till er son, vad roligt att han är här nu! {#emotions_dlg.flower} Har allt gått bra?

äralltupptaget: Har du fortfarande värk i magen? Tänkte om det kanske bara var träningsvärk som nu har gått över. Hoppas på det bästa. 
  • jennyz

Grattis mammaidamaria, hoppas ni mår bra!!!

Äralltupptaget: hur mår du nu, hoppas du mår bättre!! Man ska väl inte träna magen som gravid eller har jag missuppfattat det?

Själv njuter jag nu i värmen, en hel del i skuggan dock... klådan har lugnat sig så det känns bra, och läkarintyg fixat så jag får flyga hem på torsdag... När vi kommit hem ska jag jobba ung fyra veckor, sedan är det semester, får se om det blir mer jobb innan bebis kommer...har dock eget företag så helt ledig blir jag aldrig, när bebis kommer ska sambon vara hemma tors-fredagar så jag kan jobba lite då... När vi kommer hem borde vi få kallelse till nytt UL, skulle göra det i v32 för att se moderkakans placering, om det blir kejsarsnitt eller inte... Har gått in i v29 när vi åker hem... Spännande, då kanske vi kan se kön också, är dock mer och mer fundersam på om det är en kille denna gång!

• äralltupptaget

Ligger just nu med en fet binda i trosan och rödsprängda ögon av 1,5 timmes grinande. Kl 10 i morse sa det bara pang så började jag störtblöda. Jag har fått en tid hos gyn kl 14,40 och hoppas verkligen inte det är missfall , men just nu känns allt kolsvart :( det är knallrött med klumpar i :( dock har jag inte så ont i magen , vilket ger en liten liten gnutta hopp., men det känns för jävligt :(

• EEJ
    äralltupptaget skrev 2013-05-27 11:53:44 följande:
    Ligger just nu med en fet binda i trosan och rödsprängda ögon av 1,5 timmes grinande. Kl 10 i morse sa det bara pang så började jag störtblöda. Jag har fått en tid hos gyn kl 14,40 och hoppas verkligen inte det är missfall , men just nu känns allt kolsvart :( det är knallrött med klumpar i :( dock har jag inte så ont i magen , vilket ger en liten liten gnutta hopp., men det känns för jävligt :(

Usch inge roligt... Hoppas på posititva besked när ud är hos gyn men som du säger så är ju blod aldrig roligt att se och inget man bör se.

Dock finns det många solskenshistorier med tjejer i den här tråden som blödit och bebisen har klamrat sig fast. Jag själv blödde i min förra graviditet så mycket att kk dömde det som ett mf via telefon. Gissa chocken när jag gjorde ett VUL i v 13 och bebisen var kvar. Även den här graviditeten har jag blödig men inte så mycket och det stannade av ganska fort. Nu satte jag in två blastisar så det kan ju iof varit en av dem som åkte ur.

Kramar om och önskar dig stort lycka till idag!! 
  • jennyz

Äralltupptaget: usch, lider med dig men håller tummarna stenhårt att ni fått positiva besked trots allt!!!!!!!!!!

• Nezzan
    mammaidamaria: många grattiskramar till ert lilla mirakel Hjärta hoppas ni alla mår bra!!

Jennyz: hoppas klådan har lagt sig helt och hållet numera och att du kan njuta fullt ut av eran semester och att resan hem på torsdag går bra. Så spännande att ni kanske kan få veta könet nu framöver på ul:et Glad

äralltupptaget: fy fan.. det ska inte kunna bli så där.. förstår att du är orolig x miljarder men hoppas innerligt att det inte är någon fara då du inte haft ont.. hoppas det gick bra idag kl 14:40 och som EEJ berättar.. det finns en hel del solskenshistorier om de som blött men ändå har pyret hållit sig kvar... kram på er Hjärta

Hoppas alla andra i tråden oxå mår bra och njuter av värmen som äntligen kommit!!Solig
Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå