• Äppelkaka

Gravida efter IVF i Umeå

Här kan vi som blivit gravida efter IVF i Umeå under  samlas och följas åt  Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-28 10:19
    Ja, slarvfel redan i första meningen, jag radera några ord och glömde ett...Här kan vi samlas i alla fall!

• Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå
  • äralltupptaget

Jag har småblött hela veckan :( mestadels brunrött så inget " färskt " blod , till idag på lunchen , då kom det ett " anfall " igen. Eftersom jag har en tid på måndag så ringde jag inte dit nu , är det missfall så kan dom ändå inget göra ... Men jag är ändå vid gott mod och intalar mig själv att den lilla håller sig kvar :) har ett missfall i bagaget , och det känns verkligen inte som nu , har inte ont eller kräkts ..

• jennyz

Ja när man gått 12 fulla veckor så säger de att riskerna minskar mycket... Samtidigt så har man kommit förbi ett stort riskmoment när man ser att hjärtat slår, så det steget har ni ju kommit över redan... Sedan utvecklas fostret i olika stadier som är mer eller mindre riskfyllda, men efter v 12 så har fostret klarat de största utvecklingsstadierna vad jag förstår... Hoppas verkligen ni får en lugn helg utan blödningar...och att ni än en gång får se pyrets hjärta på måndag!! Bra tecken att du inte har ont, det kan ju vara blod kvar som skulle ut, så var det för mig, men jag fick mitt utspritt under längre tid båda graviditeterna, lika jobbigt även om de säger att de kan hända just för att man inte vet säkert... lider med er, men hoppas och tror att pyret kämpar sig kvar, det verkar vara en kämpe!!

• äralltupptaget

Jennyz - tack :) jag tror att så länge jag inte har ont under blödning så håller lillen sig kvar . När jag hade missfall så hade jag så fruktansvärt ont att jag inte kunde sitta, ligga stå , hade i stort sett panik av smärtan , hujja :(

Längtar till på måndag och vul så man förhoppningsvis får se hjärtat slå igen :)

Har en bekant som blödde till och från under hela graviditeten men bejbisen föddes pigg och glad :)

• jennyz

Snart måndag nu, äralltupptaget, förstår att du längtar!!

Själv får jag knappt sova nu! Det är ju såååå varmt!! Och foglossningarna är långt ifrån bra, jag vaknar ung varje timme fram till tre, sedan får jag sova ung tre timmar till dottern vaknar, inatt var jag vaken mellan 2-4!! Hittar ingen skön ställning att sova i... längtar till BM på tisdag, kanske kan få några råd, i övrigt njuter jag av att vara gravid, tycker det är världens underbaraste tid när jag kan ligga och bara titta på hur magen rör sig...vill inte att det ska ta slut...
    Känns otroligt om jag skulle orka jobba heltid resten av tiden dock, men sjukskriven lär jag ju inte bli med mitt kontorsjobb.

• Nezzan
    Drömmer om ett barn: Tack , jag och liten mår bara bra, vecka 35 på tisdag.. börjar bli lite nervös nuTyst Går just nu på antibiotika efter att i över 14 dagar försökt stäva en bihåleinflammation på egen hand med koksaltlösning,.. gick som inge bra men nu börjar värken i käken släppa och jag kan äta igen.. *lycka*Glad Hur går det själv då? Kan förstå att ni längtar till den 10/6 tills ni får se eran plutt igenHjärta

Jennyz: Usch att du får så lite sömn Rynkar på näsan... kan du få någon stunds ro under dagarna istället... eller är det full fart? Jag sover bäst om jag ligger på vänster sida med en rätt så stor avlång kudde mellan benen och som jag kan krama om (kudden är ca 140 cm lång)  har du provat det? Jag har oxå ett kontorsjobb så det är till att jobba på. Jag har dock tänkt att ta ut semester 1 vecka före BF och innan dess har jag nu tagit ut  1 dags-semester varje 5-dagarsvecka om är kvar, på just onsdagar, så jag bara behöver jobba två dagar åt gången - kanske ngt liknande upplägg kan fungera för dig? Håller oxå med dig om att det är helt underbart att ligga och titt och känna på magen och rörelserna - vet inte heller hur jag ska klara mig utan det framöver

Äralltupptaget: tänker extra mkt på er, vet hur nervöst det är... men jag ser fram emot när du efter besöket skriver här igen om det lilla hjärtat som slår så fintHjärta
  • jennyz

På dagarna jobbar man ju... när det är helg är det full fart med dottern...
    Grejen är att jag har eget företag, jag behövs på jobbet innan jag ska kunna vara lite mammaledig, om jag ska vara borta från jobbet måste mina anställda jobba mer och det känns inte som att ekonomin fixar det, jag vill ju inte gå ner i lön för att försämra min SGI, har inte intjänad semester då jag äger bolaget...så det är väl bara att bita ihop ett tag till, om en månad stänger förskolan så då ska jag ha semester, delvis i alla fall hela juli, vissa jobb måste jag ändå göra när sambon gått på semester så han kan vara med dottern...
    Jag sover med en kudde mellan knäna och täcket ihopvirat under magen, helt ok en stund, men när man ska vända sig-vilket projekt!! Då vaknar jag och får ont i fogarna... värst är det nu när det också är så varmt, sambon ska fixa lite luftkonditionering till sovrummet, vi har nog ung 25-27 grader nu...
    Men ska väl eg inte klaga, som sagt var så är det eg sömnen som stör, annars njuter jag!!!

• jennyz

Äralltupptaget: kommer att tänka på dig hela morgondagen, hoppas på positiv uppdatering från dig!!! Kram!!

• Hela85
    drömmer om ett barn skrev 2013-05-31 16:31:24 följande:
    äralltupptaget: Går det bra för dig? Inga fler blödningar eller magont hoppas jag. Skönt att du fått tid för VUL på måndag så dom kan följa upp att allt ser fortsatt bra ut.

Hela85: Jag har fått tid för RUL den 10/6 så då har vi bägge två den dagen att se fram emot! Solig Jag hade väldigt mycket molvärk i början av graviditeten. Vaknade flera gånger mitt i natten av att det gjorde jätteont och trodde då att mensen var på väg, men morgonen efter hade värken försvunnit. Detta är vanligt och inget att oroa sig för.. Glad Mår du bra annars?

jennyz och Nezzan: Är allt bra med er och dom små i magen?

Ja hoppas nu den här veckan går superfort :) Har inte haft så mycket molvärk senaste dagarna och illamåendet har blivit bättre, vilket gör mig lite orolig. De är lustigt jag är orolig när jag tex har molvärk och försvinner den sen blir jag även då orolig :) Hur mår du?
  • äralltupptaget

Nu sitter jag och väntar på att karln ska komma hem och sedan ska vi in på akuten på sunderby sjukhus :( idag började jag störtblöda mer än dom andra gångerna och sedan kom det ut en stor äcklig slemmig sak, så det är nog missfall :( tårarna rinner och jag skakar i hela kroppen , fy fan.

Var senast idag på kontroll och då sa läkaren att jag hade massa blod brevid fostret , vilket tydligen ökade risken för missfall, vi diskuterade om jag skulle sjukskriva mig, men hon sa att vi skulle ta en titt igen nästa vecka och då bestämma hur vi skulle göra ... Fan allt såg fint ut med den lilla , hjärtat slog ... Och nu ligger man här på plastpåse å handduk :(:(:(

Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå