• Äppelkaka

Gravida efter IVF i Umeå

Här kan vi som blivit gravida efter IVF i Umeå under  samlas och följas åt  Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-28 10:19
    Ja, slarvfel redan i första meningen, jag radera några ord och glömde ett...Här kan vi samlas i alla fall!

• Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå
  • mammaidamaria

En liten uppdatering från min sida.

Väldigt lugnt är det, inga förvärkar. Har varit hos bm idag och fick även en extra tid på fredag pga att sf inte har ökar nåt.

Fick även göra en ctg kurva och ett ultraljud och allt ser bara bra ut, bm retade även kroppen lite. Så jag hoppas verkligen att det startar snart.

Har knappt sovit någonting de senaste nätterna pga värmen och har svält väldigt mycket om fötter och händer.

• turtle01

Vi är hemma nu, tack för alla gratulationer! Börjar få lite kläm på amning iaf, och gör så gott jag kan för att slippa mjölkstockning o andra baksidor. Fick några stygn sydda så nu hoppas jag det snart läkt oxå. Lillan är snäll o glad för det mesta... Spännande att det snart är din tur mammaidamaria! :) håller mina tummar!

naturligt gravid efter misslyckad IVF-behandling, första barnet... bf 13:e maj
  • äralltupptaget

drömmer om ett barn- ja vilken lycka att det tog efter 1:a försöket! Men! Man vet aldrig vad som väntar på vägen fram till det !riktiga" målet dvs då man får hålla i den lilla som legat i magen och väntat.

Ska på min 1:a kontroll om drygt 2 veckor , för att se hjärtljud och om den har växt till sig normalt..
    Det är som att jag inte fattar det ännu  :):)

• jennyz

Grattis turtle!! Härligt att ni mår bra!!!

Själv njuter jag av värmen i Turkiet, dock inte sköna sängar så foglossningen har kommit tillbaka tyvärr... Men det är full aktivitet i magen och med alla små bebisar som är här på semester börjar det nu sjunka in att snart har vi en bebis igen vi också, har inre riktigt förstått det inser jag, med dottern hade jag mer tid att tänka på sånt, nu känns det som om tiden går bör fort, vill stanna upp tiden och njuta!!!

• äralltupptaget

hur länge in i graviditeten kan man resa?
    Om man ska tex åka med sas till USA ?
    Någon som vet så där på rak arm ?

• äralltupptaget

å så en till fråga... hur farligt är det tex att måla ett hus i sommar, dvs målarfärgen... det är utomhus , plastfärg.. så den luktar ju inte så mycket.. men man vill ju inte utsätta sig för starka saker i onödan som kan skada barnet

• jennyz

Tror att det beror på vilken typ av färg det är, men är osäker... Jag ska i alla fall låta bli att måla i år, det får bli nästa år...
    Ang flyg så är det olika beroende på vilket flygbolag man reser med så kolla upp det... Bolaget vi flyger med nu (inte svenskt) har en gräns på v35, men från v25 krävs läkarintyg som inte är äldre en en vecka för att få flyga... Så om man är borta mer än en vecka gäller det att veta hur man får läkarintyg utomlands...

• drömmer om ett barn
    heli78: Tänk att du ändå har väldigt positiva upplevelser från en förlossning som var tuff, bra jobbat måste jag säga! Kan nog vara ganska bra att vara öppen inför förlossningen och försöka ta det som det kommer. Man kan trots allt ändå aldrig veta i förväg hur det kommer gå. Härligt att ni har det bra där hemma och att amningen fungerar! Glad

mammaidamaria: Kämpigt när händer och fötter sväller. Har du varit svälld länge eller kom det mest nu på slutet? Hoppas att er gulleplutt vill komma ut snart! {#emotions_dlg.flower}

turtle01: Vad skönt att få komma hem och njuta av tiden med lillan! Solig Måste kännas overkligt att vara en till i familjen, men samtidigt helt fantastiskt!

äralltupptaget: Håller med dig, jag törs inte ta ut glädjen helt och hållet förrän den dagen jag håller knytet i min famn. Men nu när vi äntligen kommit så här långt så ska vi banne mig nå målet! Skrattande Spännande med VUL om två veckor, verkligen fantastiskt att få se det lilla livet. Hur länge blir din man bortrest i jobb?

jennyz: Sängarna i Turkiet är verkligen stenhårda! Förvånad Hemskt för den som har problem med foglossning.. Men skönt ändå att det är varmt och att ni har en trevlig semester i övrigt! Glad
  • jennyz

Har fått väldig klåda nu, och är utomlands en vecka till... antar att värmen gör det värre, har googlat en del och det verkar ju vara bråttom att ta blodprov för att kolla om man har hepatos, någon som vet något om det??? Har fått lite röda utslag på magen, men det kan ju likaväl vara värmeutslag... Borde jag ringa BM hemma tro???

• drömmer om ett barn
    jennyz: Jag har inte hört talas om Hepatos men skulle absolut ringa till min BM om jag vore i din situation. Kan vara vanliga värmeutslag och man är extra känslig under graviditeten men ring och dubbelkolla för säkerhets skull. Hoppas det går bra! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå