• Äppelkaka

Gravida efter IVF i Umeå

Här kan vi som blivit gravida efter IVF i Umeå under  samlas och följas åt  Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-28 10:19
    Ja, slarvfel redan i första meningen, jag radera några ord och glömde ett...Här kan vi samlas i alla fall!

• Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå
  • jennyz

Tycker att du gör helt rätt, om du åker in, någonstans måste man få dra gränsen!!!!

• Hela85

Jo hon sa att hon inte visste och inget mer. Jag borde ha stått på mig mer och bett henne kolla upp det men blev väl för feg :( Hon skickade den på odling så får vänta på svaret, igen. Ringde en annan vc nyss och fick prata med en jätteduktig bm som kunde ge mig mycket mer svar så det kändes bra. Kanske borde ta och byta till henne igen för de känns ju väldigt viktigt att få någon kunnig. Min nuvarande bm går dock snart själv på föräldraledighet så tänkte avvakta och se vem som kommer efterträda henne.

• 3villbli4

Hela85: Det kan ju vara bra att vänta och se vad du får för bm sen, om det inte är allt för länge tills dess. Det är ju faktiskt så att det inte alltid känns rätt och det kan ju bara du avgöra. Men om det känns fel så tycker jag absolut att du ska byta. Hoppas du snart får svar på odlingen också.

Idag är smärtan om möjligt ännu värre än igår och nu känns den där bedömningen nästa vecka långt borta. Ännu längre bort till en ev igångsättning. Återigen hoppas jag att han väljer att titta ut innan. Vi har hämtat ut barnvagnen idag och sambon har rensat ut ett förråd vi har inne i lägenheten, så vi fått bort lite grejer från det sovrum som småningom ska bli lillens rum. Bb väskan är faktiskt packad, för säkerhets skull. Om jag orkar ska jag städa och tvätta lite här hemma imorgon. Så nu är allt klart, jag försöker tala om för lillen där inne att han gärna är välkommen snart. Helst inte innan söndag då jag går in i 37+0 dock, eftersom det är det bästa för honom. Har fortsatt haft sammandragningar hela dagen, kraftiga ilningar i livmodertappen. Bara att hoppas på det bästa.

• jennyz

Oj, hoppas verkligen att han lyssnar på dug och kommer ut söndag/måndag!!!
    Hör av dig till förlossningen snart ändå, du kan ju inte lida så här länge!!!!!!!

• 3villbli4

Ja tänk om han kunde göra det. Skulle ju dessutom kännas bäst för både honom och min kropp att slippa att de sätter igång på medicinsk väg, men samtidigt så gick jag över med dottern så känns otroligt om det den här gången skulle sätta igång redan i 37+ men man får i alla fall hoppas. Jo vi ska höra av oss till dem om det fortsätter göra så här vidrigt ont. Vill de inte sätta igång nästa vecka får de i så fall hitta på något för att jag ska stå ut sista tiden. Idag har jag inte känt mig som mig själv alls, att ha så här ont hela tiden bryter ner en psykiskt, inget tålamod längre och känner mig väldigt sur och grinig.

• jennyz

3villbli4: hoppas att det känns något bättre för dig idag?!
    Själv hade jag en konstig natt, dottern sov första natten i sitt nya rum, vaknade vid fyra och ville sova hos mig, lite trångt minst sagt i min säng... Klådan var inte så farlig i alla fall! Inskrivning imorgon!!!

• 3villbli4

Inte ett dugg bättre idag. Känns som det blir värre och värre för varje timme. :( Ska avvakta till lördag, dotter ska på kalas imorgon och ska klä ut sig så måste försöka stå ut så jag kan göra iordning henne till det. Jag har börjat kissa mycket sämre och i samband med att smärtan bara ökar kanske det är ett tecken att det samlar på sig mer i njurarna. Jag vet inte.

Skönt att klådan inte är så farlig i alla fall, och hoppas att hon sover bättre i natt. Vet hur det är när det blir trångt på nätterna, min dotter har haft en period nu då hon alltid kommer in på natten.

Åh vad spännande, nu är det verkligen inte länge kvar. :) När är det ni ska vara där?

• jennyz

Stackare!!! Det låter ju inte bra, de måste ju göra något, är du säker att du ska vänta så länge med att ringa? Förstår dig att du vill hjälpa dottern, bara det inte är något som bör åtgärdas nu???
    Ja vår dotter är otroligt mammig just nu, som om hon känner på sig att hon snart får mindre tid för mig...pappa får inte ens vara med...

• jennyz

Vi ska vara där 10 imorgon, tar ung tre timmar, då får vi också veta vilken tid snittet blir på måndag... Ja nu känns det nära, men jag är helt knäckt just nu, ska äta middag sedan hoppas jag på en vilostund!!!

• 3villbli4

En av anledningarna att jag vill avvakta är väl för hoppet att de ska stå för det som en av läkarna 2 ggr lovat, att de kan sätta igång i 37 om det bara blir värre. Då ville jag försöka vänta till jag gått in i 37. Fast är ju inte längre så säker på att det är ett löfte de kommer hålla efter det bm sa. Så förväntar mig absolut inte det.

Ja jag tror att det är för att de känner på sig det, de förstår ju så mycket mer än man tror. Min dotter kommer som sagt in varje natt och ligger klistrad på mig hela natten. Inte trångt alls. ;)

Lycka till imorgon! Ska bli spännande att höra vilken tid ni får på måndag. :)

Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå