• Äppelkaka

Gravida efter IVF i Umeå

Här kan vi som blivit gravida efter IVF i Umeå under  samlas och följas åt  Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-28 10:19
    Ja, slarvfel redan i första meningen, jag radera några ord och glömde ett...Här kan vi samlas i alla fall!

• Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå
  • 3villbli4

Ja min bm hann faktiskt ringa till mig innan jag hann ringa till henne så detar ju bra. Hon hade pratat med spespecialiat mödravården och de har nu ändrat tiden från 13/8 till 9/8, men det är ju på en fredag så de lär ju knappast sätta igång före 12/8, men skulle det i alla fall göra att vi slipper vänta ända till 38+3 så skulld det vara skönt. Tänker då tala om precis hur jag känner, att jag nått bristningsgränsen och orkar inte mer. Hoppas att de förstår lite i alla fall. Ang klådan så dka en läkare ringa efter 14 för att förhoppningsvis skriva ut tavegyl, bm varnade dock för trötthet, men vad blir man inte av att ligga vaken hela natten då?? Ska lämna blodprov imorgon bitti för säkerhets skull. Ska ställa en hink med isvatten nedanför sängen i natt, det är ju fötterna som är värst.

Vad trist att du fått sova sämre i natt igen. Hoppas att det inte blir lika illa som tidigare. Ja tänk om en vecka kanske allt är klart, eller åtminstone nästan. Hoppas på att sista veckan blir någorlunda för dig också så du inte är helt utmattad till lillan kommer. Det är ju skönt att få ståda ordentligt, men se till att ta det lite lugnt nu, särskilt om det börjat trycka på neråt. Hoppas verkligen inte det behöver bli någon blödning innan det är dags.

• jennyz

Skönt att de ändrat lite på datumet i alla fall, om de säger fredagens datum borde de ju ta det då? Annars känns det ju meningslöst att säga annat än 12e eller???
    Hoppas det var tillfälligt med klådan, jag har också hört att man blir trött av tavegyl, men inte jag i alla fall, jag fick rådet att ta dem på kvällen så jag skulle bli tröttare, men det hjälpte inte, om man kliar så tar det överhand... men de hjälper för många, hoppas du är en av dem!! Jag fick också råd att undvika fet mat, citrusfrukter och paprika, kanske ett tips? Jag har också haft en flaska aloe Vera kräm i kylskåpet, har varit skönt att smörja in med, men om DDT bara är händer och fötter så kanske det inte funkar, har också en fotkräm från Apoteket, svalkande gel, som jag smörjer in efter mina isande fotbad... Mycket procedurer...

Imorgon är det sista kollen hos BM...känns lite överflödigt att träffa henne mer egentligen, men alltid kul att höra lite hjärtljud, sedan blir det mer koll, blodprov och träffa narkosläkare mfl på fredag, tydligen tar det ung tre timmar med förberedelser och info inför snittet, lite skillnad mot det akuta snittet förra gången, hon var född ung 2 Tim efter vi åkt in!!!

• 3villbli4

De har ju satt tid för bedömning på fredag den 9e och sen beror det väl på hur bebis mår och vad de anser bäst. Hoppas på att få komma in på måndag morgon den 12e fär igångsättning i alla fall. Självklart hoppas man ju att lillen vill ut innan det då det skulle vara bättre att slippa bli igångsatt. Ja jag hoppas också att det är bara tillfälligt, känns dock som det blir värre. Idag kliar det lite överallt, men det kanske bara är att det smittar av sig. Brukar ju kunna börja klia på andra ställen när man väl börjar klia. Har aloe vera kräm så ska prova ställa in den i kylen tills ikväll, ska även tänka på att undvika det. Oavsett så är det ju onödigt att chansa och förvärra något. Tack för tipsen. :) Jag tar ju fortfarande medicin för illamåendet som gör mig trött så jag tycker inte det spelar så stor roll, bara man får sova.

Man får i alla fall tiden att gå om man får gå på ett besök till bm först. :) Vad spännande. Hur funkar det, får du stanna över helgen eller får du komma tillbaka på måndag morgon? Har en kompis som med andra fick planerat snitt, då tog de inskrivning och info samma dag som snittet så det tog ju ett tag innan de var färdiga. Går förhoppningsvis fortare om ni tar det redan på fredag.

• jennyz

Vi får åka hem-tack o lov, trodde först att jag skulle bli kvar över helgen, fick lite ångest!!!
    Jag tror som du att när det väl börjat klia så känns det som att det kliar lite överallt... det är därför det känns bra att jag brutit trenden lite...känns dock konstigt att det helt plötsligt blivit så mycket bättre(!)

Ska vila lite nu, känns dock skönt att det är städat nu, känns lättare att vila nu när jag inte ser allt damm överallt... har jobbat lite på morgonen också, så jag vet att inget jobb är liggandes just nu, och kan ta det lugnt 2-3 veckor ung...

• Hela85

Pratade med min barnmorska men hon sa att dem brukar inte vilja lyssna på hjärtljud förrän efter rul. Så får väl så snällt vänta :( Har känt mig lite yr vissa mornar och haft huvudvärk till och från så ska iaf få komma dit idag och lämna prov och ta blodtryck.

• 3villbli4

jennyz: Vad skönt att ni i alla fall får åka hem över helgen. Hade ju kunnat blivit lite drygt att sitta där faktiskt. Man mår bättre hemma. :) Ja jag tror det kan vara så. Det smittar av sig på hela kroppen. Visst hade du för några veckor sen sämre lever världen? Jag läste nämligen att just graviditets klåda kan om man har tur bli bättre sista veckorna, hoppas på att det är så i ditt fall. Vad skönt att gjort färdigt för några veckor så du får koncentrera dig på lite annat sen. :)

Hela85: det var ju lite trist förstås, hur länge var det kvar till rul? Var ju bra att du i alla fall får komma dit och ta prov osv.

• Hela85

3villbli4: jo lite tråkigt men hade hon inte hittat hjärtljud skulle jag nog blivit himla nojjig. Rul är först 30 augusti så de känns som en evighet dit

• jennyz

Ja mina levervärden har svängt lite, de var sämre förut, men alltid inom normalt...kanske också för att jag slutat med citrus, jag o dottern är annars rätt duktiga på att dricka apelsinjuice... ;)

• 3villbli4

Hela85: ja det är sant. Och det är onödigt att bli ännu mer orolig. Ja då förstår kag att det känns långt borta. Tiden innan rul är ju faktiskt väldigt lång. Därefter går tiden lite snabbare när man känner rörelser och magen börjar växa.

jennyz: Ja så kanske det är. Det är ju dock väldigt gott med apelsinjuice. ;) Hoppas åtminstone att det inte förvärras nu innan nästa måndag. Nu ska du få spara lite energi till bebis kommer istället förhoppningsvis.

• 3villbli4

Läkaren ringde och ville inte att jag skulle vänta till imorgon och ta blodprovet, hon ville ha provsvaret imorgon så har varit och lämnat blodprov för en stund sen. Så skrev hon ut tavegyl, längtar till kvällen så jag kan ta den. Först sa hon att det inte gick skriva ut tavegyl, att den utgått. Började helt ärligt gråta och kände bara fy f*n, men sen ringde hon upp igen och sa att det är ju flytande tavegyl som utgått. Tack och lov!!

Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå