• Äppelkaka

Gravida efter IVF i Umeå

Här kan vi som blivit gravida efter IVF i Umeå under  samlas och följas åt  Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-28 10:19
    Ja, slarvfel redan i första meningen, jag radera några ord och glömde ett...Här kan vi samlas i alla fall!

• Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå
  • jennyz

Petto83: ok, hoppas dessa två veckor går bra, så du kanske kan åka hem sen...men kanske bäst att inte hoppas på för mycket ännu, då blir man bara besviken...

3villbli4: härligt, vad glad jag blir att det funkat för dig!!! Hoppas det håller i sig!!!

• 3villbli4

Petto83: Håller tummarna för att allt går bra och att bebis vill stanna så länge som möjligt och att du kan få åka hem om någon vecka.

jennyz: ja det var skönt i alla fall, hoppas på att det fortsätter så. Jag hoppas för dig också att det kan bli så att du får sova bättre någon natt innan det är dags. Idag är det ju i alla fall mindre än en vecka kvar, snart har ni er lilla tös hos er. :)

• jennyz

Ja det känns bra!! smått overkligt dock... Känner mig konstigt nog inte så jättetrött...

• jennyz

Får dock se vad jag säger efter några timmar på fantasyland...

• Petto 83

Tack för all omtanke!! Det första vi såg när bm startade undersökningen var magsäcken så det var skönt. Allt såg galant ut :D

• Hela85

Var till min bm igår och tog blodprov och urinprov. Blodproven var helt normala och även blodtryck. Idag ringde hon om mitt urinprov som fortfarande visar på nitrater (som det gjorde vid 1a urinprovet jag lämnade för nån vecka sen). Förstår inte varför de visar det igen då det sista provet som gick till odling var bra. Hon sa även att det fanns ketoner i urinet och frågade om jag äter dåligt, vilket jag inte gör. Hon kunde inte förklara då varför jag hade de. Kort sagt fick inte mycket till svar eller hjälp. Hon är väldigt ung och det känns som jag inte alls får något stöd där. De känns så ensamt :( vad skulle ni gjort? Ska jag ringa någon annan bm på en annan vc?

• jennyz

Petto83: skönt, då är det bara att vila och avvakta för dig då...hoppas allt ser bra ut resten av tiden och att du får åka hem om en vecka eller så till familjen!!! Som du säger, vad gör man inte för de små... hoppas erat pyre växer på sig ordentligt därinne...

3villbli4: har du fått sova inatt också? Hoppas!!! Själv kliade jag som tusan igår kväll, så istället för att lägga mig så strök jag gardiner och fixade lite i dotterns rum, sedan har jag sovit ok faktiskt, ung 7 Tim med ett avbrott bara som höll mig vaken en stund, så rätt ok... Det var för övrigt jättekul på fantasyland igår, dottern var supernöjd!!!

Hela85: vad sa hon, sa hon bara att jag vet inte och släppte det sen?? Min BM kollar med läkaren på VC när hon inte kan svara, vissa saker vet ju inte BM, men hon kan ju inte skita i det bara därför??? Fråga henne igen tycker jag och fråga om det är bättre att prata med en läkare? Eller så ringer du VC, du ska ju känna dig trygg under hela graviditeten!!!

• 3villbli4

Petto83: Vad härligt att dt såg bra ut! Nu är det bara hålla tummarna att allt går bra och att du snart får åka hem och att bebis växer på sig.

Hela85: Jag håller med jennyz och att känna sig trygg och väl bemött är faktiskt viktigt för att man ska få en bra upplevelse av graviditeten. Skickade hon urinprovet på odling nu eller tog hon bara en sticka?

jennyz: vad härligt att ni hade roligt på fantasyland. Kan vara skönt att få göra något sånt där innan bebisen kommer, man kanske inte kommer orka det på ett tag framöver nu. Vad skönt att du i alla fall fått sova lite bättre. Är ju faktiskt rätt otroligt att man orkar med och ändå är människa trots dålig sömn och krämpor.

Inatt har det kliat lite mer, läkaren ringde igår och lever värdena var lite förhöjda så vi skulle ta nya prover på måndag. Tycker ändå att tavegylen funkar bra och det känns ju skönt. Har dock sovit dåligt i natt i alla fall. Lillen la sig konstigt i magen igår, längre ner och längre in känns det som så trycket på njurarna blev mycket värre satt i flera timmar och bara grät av smärta, och sen igår kväll och hela natten har jag haft mycket sammandragningar med lite tryck neråt, men även om de väckt mig så klagar jag inte på det utan hoppas att kroppen förbereder sig och ger bra förutsättningar för en igångsättning snart.

• jennyz

Stackare!!! Lider med dig, hoppas dock att det är hans tecken på att han är redo snart, så kanske det kör igång av sig själv!!!! Snart... de tyckte mina värden tidigare också var något förhöjda, detta kan dock vara tillfälligt när de inte är farligt höga, men bra att de kollar snart igen!!! Annars måste de ju sätta igång dig, höga levervärden kan tyda på hepatos, så om de höjs så kan det bli farligt för bebis om man inte håller koll, och du behöver väl inte fler faktorer!!!

• 3villbli4

Ja jag hoppas att han kommer under nästa vecka på egen hand. :) Men känner att han ligger och trycker extra mycket idag med. Får jag fler såna där anfall som igår när det gör så ont så kommer jag åka in på förlossningen och kräva att de gör någonting. Jag tycker inte man ska behöva stå ut med hur mycket smärta som helst. Ja det känns ju skönt att de i alla fall ska kolla upp det, läste någonstans att det kan ta ett tag innan det visar sig på proverna så det kan ju vara bra att ta en gång till. Det svaret hinner ju komma inför bedömningen på fredagen också.

Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå