Hej tjejer!
Jag har varit väldigt osynlig här de senaste månaderna men jag har helt enkelt inte haft så stor behov av FL på ett tag. Har haft fullt upp här hemma med sonen och att hantera kroppens alla vedermödor och vi har ändå försökt att njuta så mycket det går av sommaren 
Stort grattis till bebisarna som är födda! Och vilken pärs EEJ! Hoppas att lillen mår bättre nu och har återhämtat sig lite.
Läser att ni är många som mår rätt dåligt nu och jag kan inte annat än att beklaga. Man kommer ju till en punkt när man bara vill att lidandet ska vara över eftersom det kan vara svårt att stå ut ens en timme i taget.
Själv är jag i v 30 nu och har just blivit sjukskriven 50% till att börja med. Har en hel del sammandragningar som känns ordentligt så nu var både läkaren och jag eniga om att det är dags att ta det lugnare. Ingen bebis på väg ut tack och lov men jag har lovat mig själv att lyssna mer på kroppen den här gången. Jag känner mig som en flodhäst med mina +13 kg i sommarvärmen och jag ökar stadigt…. När det är som varmast kan jag inte vara ute alls utan att bli alldeles yr så det känns som slöseri att det är så fint väder just den här sommaren (inte för alla andra så klart)!
Bebben är mest troligt en liten kille till och vi har snitt inplanerat i början av oktober. Jag gruvar mig något vansinnigt för snittet då jag vet hur ont det vara efteråt (har ett bikinisnitt efter en bukoperation) och för hur det ska gå att ta hand om bebis sonen efter det. Nu har vi tack och lov bett om extra mycket hjälp av anhöriga så förutom mina föräldrar i närheten så kommer farfar upp en vecka, min mans faster i några dagar samt min mans syster en vecka under oktober. Känns lite lyxigt att ha så många som kan tänka sig att komma och avlasta oss lite här hemma när vi verkligen behöver det
Min man kommer nämligen att behöva jobba väldigt mycket under just oktober men nu verkar det kunna gå rätt bra.
Ni som väntar andra barnet, hur har ni upplevt relationen till barnet i magen den här gången? Runt v 20 och några veckor framåt så mådde jag skit över att jag inte kände någon längtan efter barnet, jag hade helt enkelt fullt upp med vår trotsande 3-åring och hur jag mådde rent fysiskt. I takt med att magen växer så känns det ändå lite bättre och bebisen gör sig ju påmind allt tydligare så jag vill tro att det löser sig när han kommer ut. Funderar mycket på om anknytningen kommer att bli annorlunda med andra barnet och om det går att känna samma symbios som första.
Nu när jag har lite mer fritid så ska jag se till att följa alla lite mer här