• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • ceke

Tack för peppet kring kortet Den dagen kände jag mig faktiskt riktigt fin och inte så svullen också Har gått upp 3 kg till sen dess. Får också höra av många att jag inte kan ha gått upp så mycket och är liten för att va så höggravid, men nu står vågen på +19 kg.... så nog har jag gått upp allt Jag tror i o f sig att mycket av ens uppevelse av viktuppgången är ju i förhållande till hur ens kropp är när man trivs i den och för mig är det rätt långt ifrån så som den är nu. 

Ska in till stan nu snart. Funderar på att köpa en till amningsbh. Måste köpa stlk 70-75 G!!! ... Hmm.. Mina bh:ar från förra amningen är för tillfället för små. Undrar jag hur detta kommer sluta dagarna efter att mjölken runnit til Nåja, de brukar ju minska efter ett tag igen!

Har en crosstrainer här hemma (som jag köpte för nån månad sedan) och ojojoj vad jag längtar efter att ställa mig på den och svettas lite! Ska bli så fantastiskt skönt att se vikten gå ner efter förlossningen igen. Förra gången gjorde jag en exelkurva där jag fyllde i vikten varje vecka. Det var en fröjd att se Tänkte försöka börja med crossen några veckor efter förlossningen, men självklart ta det lite lugnt och inte tokträna på en gång. Det brukar ju inte direkt gynna amningen och amma, det vill jag göra! Min son ammade jag ju i 14,5 månader och det blir förhoppningsvis nåt liknande med lillebror  

• lillbumbin

Hej alla tjejer!
    Här har jag haft fullt upp här hemma.. Å därför inte hunnit skriva så mkt.
    Var hos bm förra tisdagen å då upptäckte de att tjejen ligger fel. Så vi ska in i morgon på Ultraljud å sen om bebis e felvänd ska de försöka vända tillbaka bebis.
    Annars blir de snitt för mig.. Har fött alla normalt så för mig e det nervöst å jag e rädd:-/ så här har den senaste veckan varit jobbig

• ceke

Bm besök idag gick finfint. Lågt blodtryck, bra hjärtljud, urinprov utan anmärkning och hb togs inte. Vikten, tja 18,5+ ... men men.

Fick klart med chefen idag att min sjukskrivning bryts efter fredag denna vecka och nästa vecka kommer jag va ledig med flextid och komp (fick mer komp sedan tidigare än jag trodde) och har en semestervecka därefter. Känns bra både för plånboken och självkänslan och smidigare med tanke på OM den lille skulle få för sig att komma nästa vecka istället för att bråka med sjukskrivning och föräldraledghetsdagar etc!

• ceke
    lillbumbin skrev 2013-10-28 13:53:17 följande:
    Hej alla tjejer!

Var hos bm förra tisdagen å då upptäckte de att tjejen ligger fel. Så vi ska in i morgon på Ultraljud å sen om bebis e felvänd ska de försöka vända tillbaka bebis.

Annars blir de snitt för mig.. Har fött alla normalt så för mig e det nervöst å jag e rädd:-/ så här har den senaste veckan varit jobbig

Håller tummarna för att vändningsförsöket funkar!!! Förhoppningsvis hinner du annars fån massa information om kejsarsnittet och ställa i dig på det tanke massa. bättre i a f med ett planerat snitt än ett akut sådant så i a f skönt att de upptäckt att hon ligger fel redan nu! Styrkekramar till dig!
  • Mindful
    Hej alla tjejer!

Hej. Hoppas vändningsfördöket går bra. Förstår att du blir nervös, det skulle jag också vara om det skulle bli snitt men som ceke säger är det ändå bättre med planerat snitt så du hinner förbereda dig. Jag håller tummarna för att hon vänder sig!
  • Mindful
    ceke skrev 2013-10-28 20:34:04 följande:
    Bm besök idag gick finfint. Lågt blodtryck, bra hjärtljud, urinprov utan anmärkning och hb togs inte. Vikten, tja 18,5+ ... men men.

Fick klart med chefen idag att min sjukskrivning bryts efter fredag denna vecka och nästa vecka kommer jag va ledig med flextid och komp (fick mer komp sedan tidigare än jag trodde) och har en semestervecka därefter. Känns bra både för plånboken och självkänslan och smidigare med tanke på OM den lille skulle få för sig att komma nästa vecka istället för att bråka med sjukskrivning och föräldraledghetsdagar etc!

Vilken bra dag, skönt med jobbet också, ibland löser sig allt precis som det ska!
  • Solrosen 83
    lillbumbi: Håller alla tummar här med att hon vänder på sig.

Själv har jag ju än haft en väldigt lugn graviditet känns det som. Har bf 15 nov och jobbar min sista veckan nu vilket gått fint även om jag så klart är helt slut på kvällarna när jag kommer hem och inte orkar med så mycket mer då så sambon får fixa mat och diska och sånt här hemma. Men med tanke på att det är vårt första barn känns det helt ok att jag får lägga mig och vila när jag kommer hem och sambon fixar och dona. Haft en del sammandragningar de senaste veckorna men inget som gjort ont utan mer opraktiskt när magen är som en bowlingkula plötsligt och man inte kan göra någonting.

Men igår kväll trodde jag verkligen det var dags för vår lill* skrutt och komma ut. Fick plötsligt som mensvärk och sen fick jag ett par omgångar med vad jag antar var förvärkar. Kom med en dryg halvtimmes mellanrum men gjorde rätt rejält ont och varade en bra stund varje gång (typ 5-10 min) och då var det inte ett dugg skönt hur jag än satt eller låg. Sen vart det lugnt ett par timmar medan jag låg och tittade på tv men kändes fortfarande annorlunda i magen. När jag skulle lägga mig kom det en ny förvärk igen men efter det lyckades jag somna och har sen sovit ganska bra i natt och bara vaknat för att gå på toa 2 gånger.
  • ceke

Solrosen: Låter ju spännande att det börjar hända lite saker i a f! Jag hade rätt mycket förvärkar i slutet med Ville och då blev det tredje gången gillt in till förlossningen för oss... Det är ju så svårt att veta vad som är vad när man inte varit med förr! Och inför denna gången kommer det nog kännas lika svårt att veta om det är på G eller inte... hehe

Liten är fortfarande högt upp och rörlig. Förväntar mig som sagt inte att han kommer att fixera sig heller då Ville aldrig gjorde det. Barnmorskan sa samma sak, att om inte första barnet gjorde det, kommer förmodligen inte detta heller göra det. Hon tror att jag har ett ganska stort bäcken och att det kan vara därför...

Tror faktiskt att jag ska ta och försöka sätta igång det hela mha akupunktur i slutet av denna vecka. Min man har det struligt på jobbet (knäppa chefer) just nu och jag är riktigt färdig med att vara gravid och det vore underbart att vara hemma hela familjen ett par veckor snart Får se om jag vågar "ta saken i egna händer" och försöka få igång det hela! Min bm är nyfiken på det hela och har lovat henne att berätta om jag gör det och om det verkar funka Hihi!

• Langtaefterdig

Hej alla tjejer!
    Annars blir de snitt för mig.. Har fött alla normalt så för mig e det nervöst å jag e rädd:-/ så här har den senaste veckan varit jobbig smile4.gif

Hur har det gått?

Tydligen var det bara en bit av slemproppen som gick förra helgen. Idag mitt ute på lång promenad märkte jag hur det blev helt blött mellan benen. Mitt ute i skogen. Var helt säker på att vattnet var på g. Men när jag kommer hem upptäcker jag att det var slemproppen. Det gick inte att ta miste på. Väldigt stor och blodblandad. Nu hoppas hoppas hoppas jag att det kan sätta igång snart

Hur går det för er? Har flera (3st) november mammor på instagram som redan fått sina små. Man blir så avis...
  • ceke
    Langtaefterdig skrev 2013-10-29 14:27:10 följande:
    Hur har det gått?

Tydligen var det bara en bit av slemproppen som gick förra helgen. Idag mitt ute på lång promenad märkte jag hur det blev helt blött mellan benen. Mitt ute i skogen. Var helt säker på att vattnet var på g. Men när jag kommer hem upptäcker jag att det var slemproppen. Det gick inte att ta miste på. Väldigt stor och blodblandad. Nu hoppas hoppas hoppas jag att det kan sätta igång snart

Hur går det för er? Har flera (3st) november mammor på instagram som redan fått sina små. Man blir så avis...

Det verkar ju onekligen som att din kropp börjar förbereda sig ordentligt!!

På söndag kommer jag sätta nålar för att försöka få igång det hela! Spännande
Svar på tråden Novemberbebisar 2013