greeneyes skrev 2013-10-23 20:29:31 följande:
Alla är ju tyvärr på kvällen och i helt skilda delar av Sthlm så jag hinner inte ens köra från en till en annan. Jag har tackat nej till två men svarat kanske på tredje. Men måste lösa barnvakt isf så det blir säkert hemmamys istället. Får nog passa på att ha en sista myskväll med dottern innan bebben kommer

Ah... ja, hemmamys är inte dumt det heller
Själv tänkte jag nog försöka lura ut gubben på en bit mat på nån restaurang. Antingen med eller utan Ville. Känns som att det inte blir så många fler möjligheter att göra sånt på ett bra tag!
Fick veta från förskolan idag att det är stenhård på att det är tis-tors kl 9-14 som gäller efter att lillebror kommit... eller efter en månad i a f. Hade hoppats på att min man kunde fortsätta lämna kl 07.30 innan jobbet och att jag sedan hämtar tidigare istället, men det var tydligen helt kört att välja tider på det sättet själva... jaja.. Det löser sig nog. Vet inte hur mycket V kommer att gå heller. Det visar sig. Förhoppningsvis kan det hända saker med mannens jobbsituation som gör att det blir perfekt för honom att lämna kl 9 också...
Har en vecka kvar på jobbet efter denna. Känns bra. Är riktigt sugen på att vara hemma nu. Har lämnat över alla mina ärenden till min vikarie. Idag fick han även ta över min jobbtelefon och nu ska jag satsa på att skriva bort allt gammalt som ligger och som inte hunnits med tidigare samt ta de möten som redan är inbokade. Känns i a f som att jag förhoppningsvis kommer hinna med det som måste hinnas med!
Imorrn ska jag till frissan. Härligt! Känner mig dock som en alltför uppblåst ballong och inte det minsta fin på något sätt och vis. De senaste veckorna har det liksom bara "poffat" till, känns det som. Har nu gått upp 18 kg från start. Kan väl erkänna att jag varit rejält hungrig på sistone och givit vika för både mat och sötsaker, så får väl skylla mig själv... Längtar så efter att få tillbaka min kropp och gå ner i vikt igen. Även om jag totalt icke gillar min viktuppgång och min kropp just nu vete 17 om jag orkar bry mig om att hålla tillbaka på mat etc just nu heller... Vet att jag kommer va mycket mer motiverad till att strunta i gosaker efter förlossningen när jag ser vågen börja gå nedåt och kan röra på mig igen.