• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • Mindful

Lillbumbin: åh vad tråkigt att höra. Hur blev det förra graviditeten? Kan det bli igångsättning? Skönt att inte gå upp så mycket i vikt! Hoppas det går bra, uppdatera oss efter du fått svar på odlingen.

Jag fick svar på mitt blodprov idag, lite förhöjda gallsyra värden men inte så pass höga att det kräver igångsättning. Jag blev erbjuden läkemedel mot klådan men eftersom det är bättre avstod jag. Nya prover tas nästa vecka.

• ceke

Mindful: Skönt att ha fått svar från provtagningen och hoppas det fortsätter kännas bättre!

Lillbumbin: Håller tummarna för att odlingen är ok och att det inte är nån fara med dig!

Själv har det varit en väldigt lugn "magdag" på alla sätt. Både sammandragningsmässigt och bebisrörelser. Insåg efter att ha nattat Ville att jag knappt känt bebisen idag. Ringde förlossningen och fick komma upp på en check. Att komma upp på förlossningen och sätta ctg-kurva verkar va bästa knepet för att få igång en på tok för lugn bebis, för full fart blev det Såg även att jag hade en del sammandragningar. Barnmorskan frågade snällt nog om jag ville att hon skulle känna om det hänt nåt med tappen och visst fick hon det! Tyvärr ligger den låååångt bak  och gick knappt att nå, men hon drog och hade sig en del för att försöka hjälpa igång det hela! Snällt gjort tycker jag!!! Trodde inte de var så villiga att göra sånt, men är tacksam för att hon gjorde det!

Så, bara att hoppas att akupunktur, bm:s behandling och färdknäpp tidigare idag gör sitt och får fart på det här snart...

Ville verkar nästan känna på sig att det är nåt på g. Han är så mammig på nätterna så det är inte klokt. När jag var iväg nu, vaknade han och bara grät och ropade efter mig. Blev inte lugn förrän min man ringde mig så han fick höra min röst... Så brukar han inte vara. Är jag inte hemma, brukar det gå lika bra med pappa... I o f sig var det jag som nattade honom och han visste ju inte att jag var hemifrån, men det brukar räcka med att säga att jag "jobbar", så går det bra. Undrar hur det ska gå med barnvakt om det blir över en natt, om inte farmor eller mormor & morfar hinner hit utan det blir en granne till att börja med... 

• Mamma 06 09 13

I torsdags den 31/10 fick jag en son (38+5) Han vägde 3160 gram och var 48 cm lång. Hann vara inne på förlossningen i 50 min, varav 15 min i konferensrummet eftersom det inte fanns något ledigt rum. :)

• ceke
    Mamma 06 09 13 skrev 2013-11-05 22:28:11 följande:
    I torsdags den 31/10 fick jag en son (38+5) Han vägde 3160 gram och var 48 cm lång. Hann vara inne på förlossningen i 50 min, varav 15 min i konferensrummet eftersom det inte fanns något ledigt rum. :)
    Grattis!! Va fort det verkar ha gått! Hoppas allt gick bra!
  • Mamma 06 09 13

Ja, allt gick bara bra. Det är min 3:e förlossning och har var inne i 20 min med första och 70 min med andra. Ganska skönt, men intensivt, när det går så fort. Den här gången var det 2 1/2 timme från att jag kände att något var på G tills han var ute.

• ceke
    Mamma 06 09 13 skrev 2013-11-05 22:41:40 följande:
    Ja, allt gick bara bra. Det är min 3:e förlossning och har var inne i 20 min med första och 70 min med andra. Ganska skönt, men intensivt, när det går så fort. Den här gången var det 2 1/2 timme från att jag kände att något var på G tills han var ute.

Ojoj!!! Låter minst sagt intensivt!
  • Mindful
    Mamma 06 09 13 skrev 2013-11-05 22:28:11 följande:

Stort grattis, vad härligt att höra. Konferensrummet säger du? Haha. Snabbt det gick!
  • lillbumbin

Grattis Mamma 06 09 30.. låter som vi har lika snabba förlossningar..

Mindful: med förra vart jag igångsatt med men då var jag full i vatten. Gick upp 26kg på 11 dagar. Å under den perioden åkte jag in 8 ggr innan de satt igång mig.
    Jag hoppas jag slipper bli igångsatt då de gick så fort sist. Från 1cm-att han låg på magen 1,20 min..
    I natt har jag sådan sjuk halsbränna:-/ mår riktigt skit,å svettas som jag vet inte vad.
    Jag vill ha svaret nu.. Men bm trodde att de skulle komma torsdag el fredag.. Känns ju som jävligt långt bort:-/
    Jag kan iaf fortfarande ha vigselringen så jag e nöjd i fjol när vi testade den i sep. Kunde jag ha den, men inte förns 14:e dec kunde jag ha den igen som tur va då vi gifte oss. men bara veckan innan kunde jag inte ha den å va så nervös. Hade fortfarande mkt vätska kvar då vi gifte oss:-/ å då e pojken född 17/11..

Ne nu ska ja ta å kliva upp.. Blir rastlös att bara ligga

• ceke

Helt plötsligt känner jag inte längre av foglossningarna Super skönt! liten är fortfarande högt upp och rörlig men magen verkar ha börjat sjunka i a f. Idag har jag haft första dagen då jag bara varit hemma och det har varit jätteskönt. Har suttit och sytt hela dagen och tänkte fortsätta imorgon. Måste in till stan och köpa tryckknappar dock. . jaja vill försöka hinna med en promenad också nu när det återigen är möjligt!

Har börjat ställa in mig på att det blir till att vänta tills efter bf på lillebror. Det är ju som det är med den saken...

• ceke

Lillbumbin: hoppas du får provsvaren imorgon och att de ser ok ut!

Svar på tråden Novemberbebisar 2013