Mindful: Skönt att ha fått svar från provtagningen och hoppas det fortsätter kännas bättre!
Lillbumbin: Håller tummarna för att odlingen är ok och att det inte är nån fara med dig!
Själv har det varit en väldigt lugn "magdag" på alla sätt. Både sammandragningsmässigt och bebisrörelser. Insåg efter att ha nattat Ville att jag knappt känt bebisen idag. Ringde förlossningen och fick komma upp på en check. Att komma upp på förlossningen och sätta ctg-kurva verkar va bästa knepet för att få igång en på tok för lugn bebis, för full fart blev det
Såg även att jag hade en del sammandragningar. Barnmorskan frågade snällt nog om jag ville att hon skulle känna om det hänt nåt med tappen och visst fick hon det! Tyvärr ligger den låååångt bak och gick knappt att nå, men hon drog och hade sig en del för att försöka hjälpa igång det hela!
Snällt gjort tycker jag!!! Trodde inte de var så villiga att göra sånt, men är tacksam för att hon gjorde det!
Så, bara att hoppas att akupunktur, bm:s behandling och färdknäpp tidigare idag gör sitt och får fart på det här snart...
Ville verkar nästan känna på sig att det är nåt på g. Han är så mammig på nätterna så det är inte klokt. När jag var iväg nu, vaknade han och bara grät och ropade efter mig. Blev inte lugn förrän min man ringde mig så han fick höra min röst... Så brukar han inte vara. Är jag inte hemma, brukar det gå lika bra med pappa... I o f sig var det jag som nattade honom och han visste ju inte att jag var hemifrån, men det brukar räcka med att säga att jag "jobbar", så går det bra. Undrar hur det ska gå med barnvakt om det blir över en natt, om inte farmor eller mormor & morfar hinner hit utan det blir en granne till att börja med...