• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • greeneyes

Zanah: vad spännande!! Jag känner precis som du att förvärkarna inte är lika som de riktiga värkarna. Men i ditt fall verkar de ju göra skillnad!

Jag tycker du ska åka ikväll, men se till att ni har en plan ifall det kommer igång etc. Men det måste ju inte det, kan ta flera veckor fortfarande.

• Zanah

Japp, kommer att åka. Ska laga lite mat till sambon och dottern först bara. Han är nog i lite zombieliknande tillstånd efter natten han också då han var vaken en hel del också.

• Langtaefterdig

Zanah: vilken kämpe du är!! Låter verkligen som att något är på gång nu. Vad spännande. Hoppas bilresan går bra & examinationen.

• Zanah

Tack så mycket alla! Är hemma igen och allt har gått bra även om bebisarna tyckte det var lite mycket stillasittande. De har levt rullan på vägen hem men inga fler förvärkar. Men nu är jag trött och hoppas få sova inatt.

• greeneyes
    Zanah skrev 2013-10-21 19:24:58 följande:

Tack så mycket alla! Är hemma igen och allt har gått bra även om bebisarna tyckte det var lite mycket stillasittande. De har levt rullan på vägen hem men inga fler förvärkar. Men nu är jag trött och hoppas få sova inatt.

Härligt att det gick bra!
  • ceke
    Zanah skrev 2013-10-21 19:24:58 följande:

Låter som att du haft ett spännande dygn! Sllnt att kväll3n gick bra och hoppas du får sova ordentligt ikväll/natt!
  • ceke

Jag känner mig mycket bättre i fogarna nu. Så pass bra att det känns lite underligt att fortsätta va sjukskriven 50 % men tom min man säger åt mig att skita i att gå upp på heltid igen utan ta tillfället i akt och vila lite extra. Så får det bli! Kommer försöka hämta V på eftermiddagarna ibland istället.

har börjat få rätt mycket sammandragningar. I morse när jag gick från bilen till jobbet va jag tvungen att stanna upp då det kändes ordentligt ända ner i underlivet!

• greeneyes
    ceke skrev 2013-10-21 20:22:13 följande:

Jag känner mig mycket bättre i fogarna nu. Så pass bra att det känns lite underligt att fortsätta va sjukskriven 50 % men tom min man säger åt mig att skita i att gå upp på heltid igen utan ta tillfället i akt och vila lite extra. Så får det bli! Kommer försöka hämta V på eftermiddagarna ibland istället.

har börjat få rätt mycket sammandragningar. I morse när jag gick från bilen till jobbet va jag tvungen att stanna upp då det kändes ordentligt ända ner i underlivet!

Skönt att du börjar må bättre! Lägg din ork på V tycker jag, helt rätt! Jag gick in i väggen i januari och direkt när jag började må Louise bättre (när jag orkat laga mat en gång och hämtat på dagis en dag) så ville jag tillbaka till jobbet. Som tur var hade jag en fantastisk läkare som sa "man ska inte bara orka jobba, sen när man kommer hem så ska man orka med livet och vardagen också". Ta till dig hans ord, om du skulle jobba heltid skulle du nog inte orka vardagssysslor eller hämta V, eller hur?

Spännande med sammandragningar också, hoppas de gör nytta och öppnar dig lite grann.
  • Zanah

Suck, det är bara att inse att nätterna med sömn en hel natt igenom är långt borta. .. inga direkta förvärkar men det är ju stört omöjligt att hitta en ställning som är bekväm längre än tio minuter! Ska försöka vila lite när jag lämnat dottern på förskolan. Fy vilket tråkigt väder, jag hör hur regnet skvalar mot taket. Lika bra att gå upp, det är ändå inte skönt att ligga kvar i sängen trots att jag nu bullat upp mig och halvsitter upp. Ceke - jag håller med övriga, använd den lilla extra energin på V! Du ska inte jobba mer än du gör. Jag var också rätt styvnackad o ville helst jobba länge men är nu glad att jag lyssnade på alla runt omkring. Jag hade inte fixat jobbet ens på halvtid nu. Och sambon tar ändå alla hämtningar och nattningar av dottern. Jag vilar så mycket jag kan och försöker att inte ha dåligt samvete!

Svar på tråden Novemberbebisar 2013