• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • greeneyes

Ceke: kändes som att det kunde varit jag som skrev det där med vikten, känner exakt igen mig. Var hos frissan igår och inte så jättenöjd med att stirra på mig själv i spegeln i en timme...

Ja, det är faktiskt knepigt det där med tiderna. Min dotter går ju i skolan nu och de har lektioner dagligen 8,15-12,30. Inte riktigt optimala tider med en bebis om man säger så, hinner inte heller iväg och luncha då ju. Måste säga att delad vårdnad och varannan vecka faktiskt är till fördel i detta fall för oss.

• JaneD
    ceke skrev 2013-10-23 20:40:52 följande:
    Ah... ja, hemmamys är inte dumt det heller Själv tänkte jag nog försöka lura ut gubben på en bit mat på nån restaurang. Antingen med eller utan Ville. Känns som att det inte blir så många fler möjligheter att göra sånt på ett bra tag! Fick veta från förskolan idag att det är stenhård på att det är tis-tors kl 9-14 som gäller efter att lillebror kommit... eller efter en månad i a f. Hade hoppats på att min man kunde fortsätta lämna kl 07.30 innan jobbet och att jag sedan hämtar tidigare istället, men det var tydligen helt kört att välja tider på det sättet själva... jaja.. Det löser sig nog. Vet inte hur mycket V kommer att gå heller. Det visar sig. Förhoppningsvis kan det hända saker med mannens jobbsituation som gör att det blir perfekt för honom att lämna kl 9 också... Har en vecka kvar på jobbet efter denna. Känns bra. Är riktigt sugen på att vara hemma nu. Har lämnat över alla mina ärenden till min vikarie. Idag fick han även ta över min jobbtelefon och nu ska jag satsa på att skriva bort allt gammalt som ligger och som inte hunnits med tidigare samt ta de möten som redan är inbokade. Känns i a f som att jag förhoppningsvis kommer hinna med det som måste hinnas med! Imorrn ska jag till frissan. Härligt! Känner mig dock som en alltför uppblåst ballong och inte det minsta fin på något sätt och vis. De senaste veckorna har det liksom bara "poffat" till, känns det som. Har nu gått upp 18 kg från start. Kan väl erkänna att jag varit rejält hungrig på sistone och givit vika för både mat och sötsaker, så får väl skylla mig själv... Längtar så efter att få tillbaka min kropp och gå ner i vikt igen. Även om jag totalt icke gillar min viktuppgång och min kropp just nu vete 17 om jag orkar bry mig om att hålla tillbaka på mat etc just nu heller...  Vet att jag kommer va mycket mer motiverad till att strunta i gosaker efter förlossningen när jag ser vågen börja gå nedåt och kan röra på mig igen. 

Usch vad ledsen jag blir när man hör hur inflexibla och snåla (med tid) kommuner och förskolor är. Tycker att det är konstigt att det är så olika. Jag har tur och får ha 9-15 mån-fre. Nu är min plan att ha sonen hemma minst en dag i veckan ändå, men jag kan välja själv vilken dag och ha olika dagar olika veckor. Förskolan är inte obligatorisk utan en tjänst man köper... Hur många kunder skulle ett företag som höll på och bestämde så över sina kunders tid ha? Nej fy.
  • Mindful

Hej tjejer. Hur mår ni? Något på gång? Här händer inte mycket, inga känningar ännu. Sover katastrofalt dåligt på nätterna men försöker vila på dagarna. Brukar man förresten rekommendera att man fortsätter äta järn efter förlossningen? Mina börjar nämligen ta slut.

Idag ska vi handla det sista på apoteket, så som bindor, febertermometer osv. annars är nog allting klart nu.

Ha en härlig fredag allihopa.

• Mindful

Det hamnade visst någon ledsen lila gubbe bredvid mitt alias på förra inlägget, inte meningen.

• greeneyes

Här är det 7 dar kvar till mitt snitt, sååå nervöst allt är klart och förberett, förutom snittförberedelser dagen innan som ju inte går att göra nu.

Haft ömma bröst sedan igår, nån mer som fått det? Är orolig för att det är ett tecken på att förlossningen kan starta av sig själv, vill ju inte det!

• ceke

Jodå... mina bröst är också tokömma! Min man får knappt snudda vid dem...

• Langtaefterdig
    greeneyes skrev 2013-10-25 13:25:39 följande:

Här är det 7 dar kvar till mitt snitt, sååå nervöst smile1.gif allt är klart och förberett, förutom snittförberedelser dagen innan som ju inte går att göra nu.

Haft ömma bröst sedan igår, nån mer som fått det? Är orolig för att det är ett tecken på att förlossningen kan starta av sig själv, vill ju inte det!

Åh vad spännande!!!!!! :D

Jag har inte ömma bröst, däremot har det börjat göra ont i hela underlivet. Han är super fixerad och ligger lågt men nu känns det som att han tycks ännu ännu längre ner. Men det är tydligen normalt och bara gynnsamt inför förlossningen. Ringde fl för att check
  • Mindful

Misstänker att jag haft lite förvärkar i helgen men jag vet inte. Haft mensverk till och från under natten och igår kväll hade jag det ett par minuter men det gick över då jag reste mig upp och gick en sväng. I natt vaknade jag av huvudvärk och halsont och jag har lyckats dra på mig en förkylning, så enormt tröttsamt. Tycker att det räcker med att vara höggravid. Jag ska inte klaga, är ju hemma och kan vila så nu är det citron/honungsvatten och sängläge som gäller.

• ceke

Krya på dig, Mindful!

Ska till bm idag. . till de träffarna, känns som en trevlig stund i graviditetsbubblan... Tror liten fortfarande är rörlig och står högt upp, precis som lillebror gjorde hela tiden. . som jag förstått det är det vanligare att andra barnet ej fixerar sig första och Ville gjorde det aldrig så räknar inte med det nu heller. Är ordentligt färdig med att va gravid nu. sväller som 17 också och gillar inte alls att se spektaklet i spegeln. kan knappt ha skorna, stövlarna är bara skrattretande att försöka få på och det känns som att jag plötsligt har världens största dubbelhaka och världens största överkropp, brösten ha exploderat i storlek de senaste veckorna och nu är jag less och vill träffa lillebror!! Är även så nyfiken på hur förlossningen kommer att arta sig denna gången. hade en galet positiv upplevelse förra gången och det kan bara inte boi lika smidigt och smärtfritt denna gång...

• Mindful

Tack Ceke.

Håller med dig i allt du skriver, men börjar bli ganska mätt på att vara gravid. Jag blir nästan provocerad när någon anser att jag ej blivit så stor, jag känner mig som en flodhäst som knappt kan vända sig i sängen på egen hand.

Men på det kortet du la ut för en tid sedan såg du faktiskt jättefin ut Ceke.

Har också hört att det inte är lika vanligt att andra bebisen fixerar sig men skönt att det gick bra sist ändå och att du hade så positiv upplevelse, det hoppas jag också på och längtar till, känner mig så taggad.

Ha en trevlig stund hos bm, gillar också de avbrotten, då allt handlar om mig och man fårhhöra bebisen ;)

Svar på tråden Novemberbebisar 2013