• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • Solrosen 83
    ceke skrev 2013-11-03 17:44:52 följande:
    Det blir nålar i morgon vid lunch istället Blir att betala för arbetstiden istället för att åka förbi på en fika, men det gör jag så gärna!
    Vad skönt att ni hittade en tid för akupunkturen till slut. Blir spännande och höra om det fungerar.
  • Solrosen 83

Kom på att jag glömde skriva en uppdatering efter jag hade pratat med min bm i fredags angående den misstänkta havandeskapsförgiftningen.

Var en av de andra bm på mottagningen som ringde upp mig och hon tyckte absolut jag skulle komma på en extra kontroll av blodtrycket för att lugna mig själv att det inte är någon fara. Kunde fått en tid direkt på förmiddagen i fredags men satt på jobbet 4 mil från mottagningen och gjorde sista dagen så kände inte att jag bara kunde lämna allt och åka för att mäta blodtrycket. Kunde istället göra det på min sambos jobb senare på eftermiddagen och då jag inte trodde det var någon fara valde jag att göra så och fick istället en tid hos min egen bm i morgon eftermiddag för uppföljning. Mätte trycket på eftermiddagen sen och det låg bra så är säkert ingen fara men det är klart man blir lite uppjagad och orolig när allt inte är riktigt som det ska. Anklarna har dock fortsatt och vara väldigt svullna och det har värkt i fötterna framåt eftermiddagarna och kvällarna nu sen i torsdags. Så det blir skönt och göra en extra check i morgon em och prata med barnmorskan om svullnaden och smärtan jag känt under höger revbensbåge.

I morgon är det första "riktiga" dagen på min föräldraledighet men än så länge har jag ju semester och kompledigt från jobbet men känns ändå att man är ledig nu.

Kändes väldigt skönt att göra sista dagen i fredags men samtidigt var det en väldigt konstig känsla att veta att man inte ska tillbaka till jobbet på 14 månader. Kändes på ett sätt sorgligt och jobbigt då jag trivs väldigt bra med mitt jobb och har fantastiskt bra kollegor som jag kommer sakna. Blev en extremt intensiv sista dag med mycket som skulle hinnas med så var helt slut när jag kom därifrån vilket fick känslorna att svämma över i bilen på vägen hem. Nu när jag fått vilat ut känns det dock bara skönt istället och det ska bli jättehärligt att vara hemma med liten i magen. 

• ceke

Loggade in på FK och såg att min sjukpenning beviljats Det gick fort då jag lämnade in sjuklingen i veckan som var!! Känns skönt Kommer dock bryta sjukpenningen imorgon då jag istället kommer va ledig med flex och komptid.

• Mindful

På mvc nu och ska ta prov för gallsyra för att utesluta att klådan inte beror på det...

Solrosen 83: bra att kolla upp det lite extra men skönt att blodtrycket låg bra nu.

Ceke: vad snabba de var på fk. Jag hoppas på svar denna vecka.

• ceke

Mundful: hoppas det går bra

bra

Jag såg att fk måste ha godkänt när jag gick in på Mina sidor på deras hemsida och såg att en utbetalning av sjukpenning gjordes i fredags

• Mindful
    Solrosen 83 skrev 2013-11-04 14:33:28 följande:
    Då har jag varit hos bm igen. Inget protein i urinen och bra blodtryck så det känns skönt.

Så skönt!
  • ceke

Spännande det här. Undrar om nåt börjat hända i kroppen. Har i a f börjat känna mig öm i underlivet! Har även ordentliga sammandragningar men det var ju inget nytt.. hoppas hoppas!

• lillbumbin

Idag var jag hos bm.
    Lämnade mitt urin som var hemskt grumligt. Förstod redan då att de inte stod rätt till då jag hade lika med Eddie som blir ett nu i november. 1 i protein å även blod fanns det i där:-/ blir lite smått orolig. Hon skulle skicka resterna för odling:-/
    Känns som jag vill få ut min lilla prinsessa nu. De roligast att jag bara gått upp 9kg å har två veckor kvar.

Svar på tråden Novemberbebisar 2013