• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • Mindful

Ceke:tycker också du gör helt rätt i att ta det lugnt, vila och fokusera på det som komma skall. Jag tycker också det det var svårt att dra ner på tempot och ta beslutet att sluta jobba men när man väl gjort det inser man hur välbehövligt det var.

Zanah: jag sover knappt något jag heller. Jag får kramp i ryggen eller så domnar ena skinka och lår bort. I natt var jag uppe fyra gånger bara för att kissa. Nu längtar jag bara tills jag känner ett tecken på att det är på gång. Trist väder ja, grått regnigt och blåsigt. Passa på att vila, du ska inte ha dåligt samvete.

• Zanah

Jag gav upp vilan efter 1,5 timme, kom inte till ro nu heller. Det kanske år bättre om man är uppe ett tag först och grejar med lite småsaker.

Jag har fått en personlig handläggare på FK och hon ringde nu på fm. Inga konstigheter utan hon har mitt ärende under bevakning och kommer göra en utbetalning när hon vet när de föds, men längst fram till den sista oktober då mitt läkarintyg går ut.  Känns bra att ha fått det bekräftat att sjukskrivningen gick igenom. Rent ekonomiskt får ju tvillingarna gärna hålla sig i magen fram tills dess så sparar man ju några FP-dagar och sambon hinner jobba in några extra kronor. Fast rent kroppsligt får de gärna dyka upp när som helst!

• greeneyes

Här är en till som inte kan sova, låg vaken mellan 02-05 imorse, var vaken när maken åkte till jobbet 05! Stört, det är ju nu man borde kunna ladda med sömn ju, knäppa kropp!

• Mindful
    greeneyes skrev 2013-10-22 14:12:46 följande:
    Här är en till som inte kan sova, låg vaken mellan 02-05 imorse, var vaken när maken åkte till jobbet 05! Stört, det är ju nu man borde kunna ladda med sömn ju, knäppa kropp!

Ja det är tokjobbigt! Blir bara att man ligger och funderar på förlossningen och andra praktiska saker. Men kanske ställer kroppen in sig på sömnlösa nätter med bebisen.
  • Langtaefterdig

Denna jävla berg-och-dal-bana. Känner bara att jag behöver skriva av mig lite..

Idag hos bm märkte bm en avvikelse på lillens hjärtljud. Något vi aldrig hört tidigare. Så hon ringde fostermedicin för att förbereda dom. Hade tid där några timmar senare. Väl där så såg läkarna att hjärtat emellanåt slår orytmiskt och nästan hakar upp sig. Läkarna förklarade att det inte är jätte ovanligt men hon ville för säkerhetsskull skicka oss till barn kardiologen. Så vi fick tid där imorgon 9:45.

Har gråtit konstant sedan ultraljudet. 60min kurator samtal endast med tårar. Nu känns det som att huvudet ska sprängas för att jag grått på mycket. När ska detta helvete sluta?

• greeneyes
    Langtaefterdig skrev 2013-10-22 16:09:53 följande:

Idag hos bm märkte bm en avvikelse på lillens hjärtljud. Något vi aldrig hört tidigare. Så hon ringde fostermedicin för att förbereda dom. Hade tid där några timmar senare. Väl där så såg läkarna att hjärtat emellanåt slår orytmiskt och nästan hakar upp sig. Läkarna förklarade att det inte är jätte ovanligt men hon ville för säkerhetsskull skicka oss till barn kardiologen. Så vi fick tid där imorgon 9:45.

Har gråtit konstant sedan ultraljudet. 60min kurator samtal endast med tårar. Nu känns det som att huvudet ska sprängas för att jag grått på mycket. När ska detta helvete sluta?

Vad kämpigt för er Jag förstår att det är jobbigt, men vi håller tummarna gör att det är ofarligt. Jag kan trösta dig med att mitt hjärta slår oregelbundet, det upptäcktes för ett år sedan att hjärtat både hoppar över slag och sedan slår dubbelslag. Jag har gjort massor av undersökningar men de hittar ingen orsak och har gjort bedömningen att det är ofarligt. Äter en medicin som minskar detta eftersom det kan kännas lite obehagligt. Så det måste inte innebära något "allvarligt". Kram på dig!
  • Langtaefterdig
    greeneyes skrev 2013-10-22 16:52:22 följande:
    Vad kämpigt för er smile4.gif Jag förstår att det är jobbigt, men vi håller tummarna gör att det är ofarligt. Jag kan trösta dig med att mitt hjärta slår oregelbundet, det upptäcktes för ett år sedan att hjärtat både hoppar över slag och sedan slår dubbelslag. Jag har gjort massor av undersökningar men de hittar ingen orsak och har gjort bedömningen att det är ofarligt. Äter en medicin som minskar detta eftersom det kan kännas lite obehagligt. Så det måste inte innebära något "allvarligt". Kram på dig!
    Gör det? Och det är inte farligt? Det känns lite lättare att höra faktiskt. Jag hoppar kardio kommer med lugnande besked i morgon. Är så trött på alla dåliga besked. Nu vill jag mer än något annat ha ut min lilla prins.

Tack för stöttning! Kram <3
  • Mindful

Åh kan ni inte bara få slappna av. Men som läkaren sa så är det inte så ovanligt? Ni får försöka hålla fast vid den tanken och att det bara är bra att göra en extra kontroll. Lider med er och önskar tiden går snabbt. Kram
  • Lifa

Jag har varit inne en del på forumet men inte skrivit tidigare. Jag har bf 19 november. Min lilla kille hade för ett par veckor sen ojämna hjärtljud då det hoppade över vart fjärde slag. Fick även gå på uppföljning på sjukhuset som visade samma sak. De sa att det kan hända men oftast försvinner i och med eller innan födseln. Var på återkontroll hos BM och då var hjärtslagen normala igen. Jag var och är ff lite orolig men enligt läkarna är det relativt vanligt. Hoppas det går bra på kontrollen!

Denna jävla berg-och-dal-bana. Känner bara att jag behöver skriva av mig lite.. Idag hos bm märkte bm en avvikelse på lillens hjärtljud. Något vi aldrig hört tidigare. Så hon ringde fostermedicin för att förbereda dom. Hade tid där några timmar senare. Väl där så såg läkarna att hjärtat emellanåt slår orytmiskt och nästan hakar upp sig. Läkarna förklarade att det inte är jätte ovanligt men hon ville för säkerhetsskull skicka oss till barn kardiologen. Så vi fick tid där imorgon 9:45. Har gråtit konstant sedan ultraljudet. 60min kurator samtal endast med tårar. Nu känns det som att huvudet ska sprängas för att jag grått på mycket. När ska detta helvete sluta?

• Langtaefterdig
    Mindful skrev 2013-10-22 17:13:48 följande:

Åh kan ni inte bara få slappna av. Men som läkaren sa så är det inte så ovanligt? Ni får försöka hålla fast vid den tanken och att det bara är bra att göra en extra kontroll. Lider med er och önskar tiden går snabbt. Kram
    Jag tycker det samma. När ska man få lugn? Vi får hoppas att det inte är något allvarligt. Blir bara så ledsen. Tack för stöttning & omtanke. Det värmer. Kram <3
Svar på tråden Novemberbebisar 2013