• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • Langtaefterdig
    ceke skrev 2013-10-29 20:54:54 följande:

Det verkar ju onekligen som att din kropp börjar förbereda sig ordentligt!!

På söndag kommer jag sätta nålar för att försöka få igång det hela! Spännande smile5.gif
    Ja jag hoppas verkligen det :)

Åh vad spännande. :D
  • lillbumbin

Det har gått bra idag lillan vände sig i gårkväll. De small i hela magen å ja sa till gubben att nu vände hon nog på sig så idag när vi va in på koll så hade jag rätt
    25 dagar kvar å jag längtar sjukt mkt.
    Fick hem min nya vagn i lördags gubben köpte en present till mig för han ville pigga upp mig i all nervositet. Idag har ja inte gjort annat känns de som än att kolla in vagnen
    Jag alltid varit emot Emmaljunga. Då jag jobbat i en barnvagnsbutik. Å gubben visste det. Å även en av mina arbetskollegor som han köpte den utav men hon satt med nya chassit som jag inte sett å med de grejerna jag fick så skulle jag älska den. Å de hade rätt så nu längtar jag efter första promenaden

• Mindful

Åh vad mycket spännande som händer nu.

Vad skönt Lillbumbin att hon vände sig av sig självt, häftigt. Och vilken fin man du har som överraskade dig så.

Langtaefter dig:ja nu händer det onekligen saker där inne, du får lov att hålla oss uppdaterade. Spännande.

Ceke:sätter du nålarna själv eller går du någonstans och gör det? Låter mycket intressant. Jag har aldrig testat akupunktur men kommer göra det under förlossningen. Lycka till och även du måste hålla oss uppdaterad :)

Jag har ju som sagt blivit sjuk och varit helt sängliggande i två dagar, så enormt jobbigt och långsamt. Det värsta är att ingen ställning är behaglig så jag får ingen vidare vila heller. Jag hoppas att det snart vänder såatt man kan börja ladda!

• Langtaefterdig
    lillbumbin skrev 2013-10-29 22:42:17 följande:

Det har gått bra idag smile1.gif lillan vände sig i gårkväll. De small i hela magen å ja sa till gubben att nu vände hon nog på sig så idag när vi va in på koll så hade jag rätt smile1.gif
    25 dagar kvar å jag längtar sjukt mkt.
    Fick hem min nya vagn i lördags smile1.gif gubben köpte en present till mig för han ville pigga upp mig i all nervositet. Idag har ja inte gjort annat känns de som än att kolla in vagnen smile1.gif
    Jag alltid varit emot Emmaljunga. Då jag jobbat i en barnvagnsbutik. Å gubben visste det. Å även en av mina arbetskollegor som han köpte den utav smile1.gif men hon satt med nya chassit som jag inte sett å med de grejerna jag fick så skulle jag älska den. Å de hade rätt smile1.gif så nu längtar jag efter första promenaden smile1.gif

Åh vad skönt att lillan vänt sig!!! Det är ju toppen :)
  • Langtaefterdig
    Mindful skrev 2013-10-30 06:02:33 följande:

Åh vad mycket spännande som händer nu.

Vad skönt Lillbumbin att hon vände sig av sig självt, häftigt. Och vilken fin man du har som överraskade dig så.

Langtaefter dig:ja nu händer det onekligen saker där inne, du får lov att hålla oss uppdaterade. Spännande.

Ceke:sätter du nålarna själv eller går du någonstans och gör det? Låter mycket intressant. Jag har aldrig testat akupunktur men kommer göra det under förlossningen. Lycka till och även du måste hålla oss uppdaterad :)

Jag har ju som sagt blivit sjuk och varit helt sängliggande i två dagar, så enormt jobbigt och långsamt. Det värsta är att ingen ställning är behaglig så jag får ingen vidare vila heller. Jag hoppas att det snart vänder såatt man kan börja ladda!

Ush och fy... Krya på dig <3
  • Solrosen 83

Varit hos bm idag och tyvärr såg allt inte helt bra ut. Jag mår bra och det verkar barnet också gör men blodtrycket var lite högt först och jag hade lite protein i urinen vilket kan tyda på havandeskapsförgiftning. Hon frågade om svullnad, huvudvärk och synrubbningar vilket jag inte haft. Mätte sen om blodtrycket när jag legat ner en stund medan hon mätte magen och då var trycket ok. När jag kom hem så kollade jag på anklarna och då är de jättesvullna vilket självklart gjort mig orolig. Läste lite på 1177 och såg att man kan få ont precis under höger revben om man har havandeskapsförgiftning vilket jag har och har haft några veckor. Har trott att det varit för att barnet sparkat på revbenen men nu blev jag osäker då det inte sparkat upp där senaste dagarna. Blev ett samtal till förlossningen då bm stängt och de trodde inte det var någon fara men att jag skulle ringa min bm i morgon så jag får komma tillbaka i början på nästa vecka på kontroll igen för att se hur blodtrycket ligger. Annars är det hela 2 veckor till jag ska dit igen. Är ju antagligen ingenting men man bli ju orolig när något inte är riktigt som det ska. Imorgon jobbar jag sista dagen så sen blir det vila vilket ju är bra om jag har börjat få havandeskapsförgiftning.

• ceke

Solrosen: bra i a f att bm fångade upp det hela och du kommer garanterat få komma in för check nästa vecka, tror jag.

Skönt att jobba sista dagen dagen kommer. Samma för mig Ska bli så skönt och jag blev i stort sett klar med det mesta idag trots en enorm trötthet... Var sen på akupunktur och sen bl3v det på nåt sätt så att jag tog vaccinet för säsongsinflunsa, vilket jag ju inte tänkt göra.. hm... har läst lite om det och tog ett turné för att ställa frågor om det och det slutade med att jag tog det ändå. Ska va helt heltriskfritt för bebisen, så hoppas det är så också... samt att även bebisen får lite immunförsvar mot flunsan genom att jag får det. Jaja, nu är det för sent att ändra på!

• Solrosen 83

Ceke: Ska ringa direkt de öppnar så jag får en telefontid. Skönt att du fick undan det mesta på jobbet idag. Själv har jag massor kvar som skulle behöva fixas men får ta det jag hinner. Är det era bm som pratat om att ni bör ta vaccinet? Jag har inte hört något alls om att jag bör ta det nämligen.

Svar på tråden Novemberbebisar 2013