• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • Langtaefterdig

Hej tjejer! Hur går det för er? Några bebisar eller känningar ännu?

Idag gick slemproppen för mig. Pirrigt!! Har förvärkar men tror nog att det dröjer någon vecka till. Är i 36+0 idag.

• Kajsabet
    Langtaefterdig skrev 2013-10-19 23:58:21 följande:
    Hej tjejer! Hur går det för er? Några bebisar eller känningar ännu? Idag gick slemproppen för mig. Pirrigt!! Har förvärkar men tror nog att det dröjer någon vecka till. Är i 36+0 idag.

Wow, vad spännande! :)) jag har inte haft en enda sammandragning eller förvärk (kan ha haft två stycken för flera veckor sen, men oklart). Vi får se när min bebis vill ut ;)
  • greeneyes

Langtaefterdig: vad spännande! Med dottern gick aldrig slemproppen (ja kanske under förlossningen men det märkte jag så klart inte).

Här är det förvärkar var 5-10:e minut hela vakna tiden, sååå irriterande. Vet ju att de inte gör någon nytta heller när jag ska snittas. Igår kväll var vi på väg att åka in men jag lyckades somna och sedan dämpade de sig. Jag vill ju inte heller att det startar före snittet eftersom det blir akutsnitt i s f.

Nu sitter jag och laddar filmer till iPad:en via viaplay eftersom de på BB Sthlm inte har wifi. Nån med tips på nån feelgood-film?

• Mindful

Langtaefterdig: åh vad spännande! Längtar tills jag känner något eller får något tecken.

Greeneyes: bra tips att ladda ner lite filmer. Serier är ju något som alltid fungerar, komedier.

I fredags var vi hos barnmorskan, bebis är nu fixerad. Min barnmorska rekommenderade mig att ta influensavaccin eftersom man som gravid tillhör en riskgrupp. Detta var inget jag hade tänkt på. Har ni eller ska ni vaccinera er?

• ceke

Jag tänkte nog inte ta vaccinet. Är lite anti sådana... enda gången jaag tog va vid svininfluensahysterin och det va lite med tanken att om jag ska ta, ville jag ta innan jag ev blev gravid. Med allt ståhej som sen blev ang det vacci et vete 17 om jag vill riskera att ta nåt som gravid... men det är jag det... Är frisk o kry i övrigt o har haft flunsa en omgång tidigare o klarat det fint, så litar på min kropp...

Har röjt runt här hemma i helgen i för vintern samt städat o gjort iordning spjälsängen etc. Bra att ha fått allt gjort, men märks definitivt på fogarna. Hö tade ä en V både tors och fre på förskolan och tja... som sagt... märks att jag påfrestat dem mer igen. 2 veckor kvar att jobba nu. Känns bra men de får gärna gå FORT! Ska till frissan på torsdag vilket känns sklnt att fixa till mig lite o lyxa lite för sen öär det ju dröja innan det blir tid för sånt igen....

Spännande med slemproppen, Längtareftrdig! Inga alls tecken här. Bara en massa antagligen overksamma sammandragningar samt en hel massa flytningar! Är dock inte löngre hårt i magen utan snarare tvärt om. Så bl3v det för ligbpå slutet även förra gången

• Mindful

Ceke: lite så tänker jag också, just därför jag inte tänkt tanken på vaccin.

Spännande med små tecken, kanske ett sådant att magen ändrat sig om det var så sist.

Hoppas dina två veckor går snabbt och att du dina fogar orkar med.

• Langtaefterdig
    greeneyes skrev 2013-10-20 09:15:36 följande:

Langtaefterdig: vad spännande! Med dottern gick aldrig slemproppen (ja kanske under förlossningen men det märkte jag så klart inte).

Här är det förvärkar var 5-10:e minut hela vakna tiden, sååå irriterande. Vet ju att de inte gör någon nytta heller när jag ska snittas. Igår kväll var vi på väg att åka in men jag lyckades somna och sedan dämpade de sig. Jag vill ju inte heller att det startar före snittet eftersom det blir akutsnitt i s f.

Nu sitter jag och laddar filmer till iPad:en via viaplay eftersom de på BB Sthlm inte har wifi. Nån med tips på nån feelgood-film?

Jobbigt med alla förvärkar, speciellt när du vet att du ska snittas.. I vilken vecka ska du snittas? Hoppas inte den lilla vill stanna kvar tills dess. :)
  • greeneyes
    Langtaefterdig skrev 2013-10-21 09:58:44 följande:
    Jobbigt med alla förvärkar, speciellt när du vet att du ska snittas.. I vilken vecka ska du snittas? Hoppas inte den lilla vill stanna kvar tills dess. :)
    Ja, det är lite kämpigt, men hoppas också att hon stannar inne till snittdagen. Ska ju snittas 1 nov och det är 11 dar innan BF.

Jag har tänkt som er kring vaccinet också.
  • Zanah

Puh, vilken natt!
    Hade förvärkar från tio till klockan fyra som gjorde att jag inte kunde sova och hur jag än låg kom de med allt från 2 till 10 minuters mellanrum, om än väldigt korta. Klockan två var jag uppe och förberedde dotterns kläder till förskolan idag ifall vi skulle få ringa in någon för det kändes som att det var på gång ett tag där. Jag tog 2 Alvedon som inte hjälpte och klockan tre ringde jag förlossningen och jag fick gärna komma in om jag själv ville. Jag bestämde mig för att avvakta, det kändes inte som riktiga värkar så jag bullade upp med kuddar och täcken i sängen och försökte sova sittande och då kände jag inte av det på samma sätt.

Det lugnade ner sig skapligt och när jag lämnat dottern i morse sov jag ett par timmar när jag kom hem igen och sen har allt varit lugnt förutom att jag tror att en del av slemproppen gick nyss. Så nu är det nog på gång! Jag är bara osäker på hur jag ska göra i eftermiddag. Sista grejen som jag gärna bockar av innan förlossningen är en examination på en datautbildning som jag ska på ikväll. Jag tror i och för sig att det kommer vara lugnt tills jag ska sova igen ikväll men jag är ju inte så sugen på att vattnet går och jag måste köra hem själv 3 mil... Men än så länge är jag inställd på att åka. Tror inte sambon är så glad åt detta men, men...      

Klarade av dotterns tvåårsfirande i lördags och det var så skönt att hon fick en egen dag med fokus bara på henne. Det var fullt hus och jag var i gång mycket under hela dagen så det kan ju ligga bakom förvärkarna också!  

Spännande att det är verkar vara så mycket på gång i tråden!   

Svar på tråden Novemberbebisar 2013