• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • Mindful

Nu tror jag min slempropp gått... ska kanske inte gå in på detaljer men detta var inget jag sett tidigare, upptäckte det nyss då jag var på toa. Har druckit hallonbladste i ca en vecka och igår på promenad till affären fick jag stanna upp tre ggr och ta mig igenom rejäla sammandragningar. Vem vet, det kanske är på gång iaf?

• Kajsabet
    Mindful skrev 2013-11-09 15:51:35 följande:
    Nu tror jag min slempropp gått... ska kanske inte gå in på detaljer men detta var inget jag sett tidigare, upptäckte det nyss då jag var på toa. Har druckit hallonbladste i ca en vecka och igår på promenad till affären fick jag stanna upp tre ggr och ta mig igenom rejäla sammandragningar. Vem vet, det kanske är på gång iaf?

Hoppas hoppas! Uppdatera oss :)
  • Mindful

Har insett då jag läst runt lite på nätet att det är delar av slemproppen som lossnat och att det fortfarande kan dröja ett tag innan det sätter igång. Har känt mig konstig hela dagen och sovit mycket men nu bakar jag bullar för att fördriva tiden och tankarna. Imorgon ska jag till bm igen och ta nya gallsyra prover. Hur går det för er andra?

• ceke
    Mindful skrev 2013-11-10 15:38:01 följande:
    Har insett då jag läst runt lite på nätet att det är delar av slemproppen som lossnat och att det fortfarande kan dröja ett tag innan det sätter igång. Har känt mig konstig hela dagen och sovit mycket men nu bakar jag bullar för att fördriva tiden och tankarna. Imorgon ska jag till bm igen och ta nya gallsyra prover. Hur går det för er andra?

Håller tummarna för att det betyder att det är nåt på G!

Har börjat få en hel del kännbara sammandragningar nu på eftermiddage. Hoppas såklart att det är början på nåt, men 5 vilar. Magen har i a f sjunkit. Sover som en kratta och vill så gärna få ut vår lilla kille nu! Men har ställt in mig på att få vänta en vecka till åtminstone...
  • ceke

Kan inte sova pga förvärkar. Bara att hoppas att de är början på nåt stort...

• Mindful
    ceke skrev 2013-11-10 23:48:49 följande:
    Kan inte sova pga förvärkar. Bara att hoppas att de är början på nåt stort...

Håller tummarna! Jag är också sömnlös men beror mer på halsbränna och att jag inte hittar någon skön sovställning.
  • ceke

Halsbränna är ingen höjdare... jag somnade tillslut och allt la sig. Suck. Började ju hoppas där ett tag!

Jaja. Idag har jag fått för mig att jag ska sy ett babynest alltid nåt!

• Mindful
    ceke skrev 2013-11-11 07:50:47 följande:
    Halsbränna är ingen höjdare... jag somnade tillslut och allt la sig. Suck. Började ju hoppas där ett tag!

Jaja. Idag har jag fått för mig att jag ska sy ett babynest alltid nåt!

Skönt att du kunde somna men trist att det inte höll i sig. Duktig du är och ska sy ett babynest! Ja man får lov att sysselätta sig nu.

Jag har precis varit hos barnmorskan. Skulle egentligen bara ta prover men hon passade på att mäta och lyssna på bebisen. Hon trodde inte jag skulle hinna tillbaka något mer. Hon kände att jag hade kraftiga sammandragningar men tyvärr känner jag dem inte, förutom att magen blir stenhård.

Vi får se vad som händer. Köpte ananas på vägen hem, just nu testar jag allt skrock.
  • ceke
    Mindful skrev 2013-11-11 08:33:17 följande:
    Skönt att du kunde somna men trist att det inte höll i sig. Duktig du är och ska sy ett babynest! Ja man får lov att sysselätta sig nu.

Jag har precis varit hos barnmorskan. Skulle egentligen bara ta prover men hon passade på att mäta och lyssna på bebisen. Hon trodde inte jag skulle hinna tillbaka något mer. Hon kände att jag hade kraftiga sammandragningar men tyvärr känner jag dem inte, förutom att magen blir stenhård.

Vi får se vad som händer. Köpte ananas på vägen hem, just nu testar jag allt skrock.

Hoppas din bm har rätt Ananas är ju supersmaskigt, så varför inte.

La mig för att försöka sova men det vill sig inte. Ska nog gå upp o sy och försöka sova lunch sen istället...
  • Solrosen 83

Jag ska också ge mig på och försöka sy lite här idag eller imorgon. Var och köpte gardintyg till barnrummet i fredags så ska försöka få till en gardinkappa. Ska bara lyckas bli vän med svärmors gamla symaskin först

Har haft jättesvårt och somna ett par nätter i rad nu i helgen och somnat först vid 2-2.30 trots att jag inte har några problem med sammandragningar eller förvärkar. Tror bara att jag efter en vecka hemma utan allt för mycket sysselsättning och mycket slöande på sängen och i soffan gjort att jag var utsövd och därför inte kunde somna. Sov däremot väldigt gott på morgonen men vill ju inte vända helt på dygnet då det ju är trevligare och vara uppe samtidigt som sambon. Igår kväll somnade jag däremot som en stock strax efter 23 och sov sen gott fram till lite före 9 med bara ett par korta avbrott för att gå upp och kissa. Hade inte hunnit med och sova något alls på eftermiddagen eller vila heller så det kanske var det som gjorde det. Får försöka hålla mig igång under dagen idag så kanske jag kan fortsätta och sova tills det drar igång med förvärkar eller så här också.  

Svar på tråden Novemberbebisar 2013