• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • ceke

Mindful: Gävleborg sponsrar det tyvärr inte... och är benhårda på 35 år...

StrongWom3en: Även jag känner mig lite småorolig inför att berätta på jobbet. Är med och startar upp en helt ny arbetsgrupp och är lite själv om just den förkompetens jag besitter i arbetsgruppen, så det känns lite sådär... Till saken hör att när jag löneförhandlade valde jag att ta 2012 års lön istället för en lite högre lön enligt 2013 års lön utifrån att jag lite kaxigt sådär brukar göra ett så bra jobb att det tidigare alltid har visat sig till det positiva i de årliga löneförhandlingarna.. Trodde med andra ord att jag skulle tjäna på att vara med i årets löneförhandling... MEN... nu är ju inga avtal färdiga och som det ser ut kommer det dröja tills i höst. Vete fanken hur mycket som kommer satsas på mig om jag då är höggravid, även om chefen egentligen endast FÅR titta på prestationer innan april 2013...

I din sist så tror jag att det är så vanligt att föräldralediga liksom inte hinner komma tillbaka innan nästa bebis att det nog inte är någon fara... och har du redan en vikarie så är det ju rätt smidigt att förlänga vikariatet, kanske? På sätt och vis är det ju bättre för en arbetsgivare att barnen kommer tätt, så är det kanske "avklarat" sen Själv började jag jobba när vår grabb var 8,5 månader och har hunnit jobba sedan i augusti, så jag kommer att ha hunnit jobba lite drygt ett år när det blir dags igen om det här går vägen.

• hoppetlever
    Gaddis skrev 2013-04-08 13:29:03 följande:

Hej! Gör inget tidigt VUL om du inte måste. Jag var nyfiken och knallade iväg till gynakuten och drog ihop en historia om att jag hade ont i magen...trots att allt varit normalt. Inga blödningar eller något. Skäms verkligen att jag utnyttjade akutvården på detta sättet. Men i allafall fick jag ett VUL och läkaren kunde bara se en hinnsäck och gulesäck och trodde därför att jag hade fått missfall. Bara att vänta på blödingen annars skulle jag få medicin... Jag kände mig inte helt tillfreds med svaret och bokade ett privat UL. Var där idag, två veckor efter det förra, en helt liten perfekt bebbe i v 9 med starkt tickande hjärta. Men du kan ju bara tänka dig ångesten och sorgen jag gått med i två veckor och väntat på blödningen.

Så om du inte har några problem, vänta tills du är säker på att fostret syns på UL, alltså efter v8, annars kanske du inte får se något och kommer bli orolig istället.
    Vi var på planerat VUL idag och såg den lilla kroppen, men inget hjärta. Ny kontroll om en vecka, men sorgen ligger tung idag, då läkaren inte var speciellt hoppfull... väntar med att ta bort mig från alla listor tills kontrollen dock...
  • ceke
    hoppetlever skrev 2013-04-09 21:19:10 följande:
    Vi var på planerat VUL idag och såg den lilla kroppen, men inget hjärta. Ny kontroll om en vecka, men sorgen ligger tung idag, då läkaren inte var speciellt hoppfull... väntar med att ta bort mig från alla listor tills kontrollen dock...
    Neeeej... Håller tummarna för kontrollen om en vecka. I höstas var jag med om det som ni nu är och det var en lång väntan (2 veckor för oss) och tyvärr gick det skogen med den graviditeten. Håller som sagt verkligen tummarna för er att ni inte behöver få samma besked nästa vecka. OM det är så tragiskt att det är ett missfall, är mitt tips att försöka få hjälp inne på sjukhuset och inte med tabletter hemma.

Styrkekramar!!! 
  • Anna83a
    Mindful skrev 2013-04-08 17:56:36 följande:
    Är det någon som har koll på vilka landsting som inte "erbjuder" kub innan man är 35 år? Eller vilka landsting som är lite kinkiga med detta?

I Göteborg med omnejd blir du inte erbjuden kub innan 35 år. Vi har valt att betala för det privat, 1500 kr. Vi gjorde det inte med första barnet men i år fyller jag 30 o känner att om man har chansen att få veta att det är något fel på barnet innan så vill jag ta den. Har första ultraljudet + blodprov om 2 veckor då dom bara tittar så hjärtat slår o hur långt jag är gången. Är i v 8+4 idag enligt sista mens.
  • Anna83a
    Ila skrev 2013-04-08 09:40:19 följande:
    Hmm... I morse fick jag plocka fram en gummisnodd för att kunna "knäppa" jeansen. Känns lite tidigt (är i v 9+2 i dag), men det var stört omöjligt att typ andas när jag knäppte med knappen. Jag vill verkligen inte berätta på jobbet och så förrän efter KUB som vi gör om tre veckor så jag får hoppas att det lugnar ner sig lite och att magen inte sväller mer. Mycket beror iofs säkert på det ständiga småätandet som jag ägnar mig åt för att slippa kräkas. Illa mår jag oavsett om jag äter eller inte men om jag håller flödet av föda konstant åt ena hållet slipper jag åtminstone att det kommer upp åt andra hållet...

StrongWom3n jag har också en bror med en utvecklingsstörning vilket gör det viktigt för mig att få alla möjligheter att förbereda mig på eventuella "fel". 

Jag är i v 8+4 idag o har haft gummisnodd i byxorna en vecka redan. ;) Väntar andra barnet så då kommer tydligen magen snabbare också.
  • Anna83a
    hoppetlever skrev 2013-04-09 21:19:10 följande:

Åh nej :( Vilken vecka är du i? Det kan ju vara så att ägget fäste senare så du inte är så långt gången. Hoppas att hjärtat slår om en vecka. Det finns fortfarande hopp!
  • Ila
    Anna83a skrev 2013-04-10 05:38:04 följande:

Jag är i v 8+4 idag o har haft gummisnodd i byxorna en vecka redan. ;) Väntar andra barnet så då kommer tydligen magen snabbare också.
    Jag väntar också tvåan så det är säkert så att magen kommer snabbare. Allt är ju redan lite "uttänjt", hehe. 

• hoppetlever
    ceke skrev 2013-04-09 22:13:58 följande:
    Neeeej... Håller tummarna för kontrollen om en vecka. I höstas var jag med om det som ni nu är och det var en lång väntan (2 veckor för oss) och tyvärr gick det skogen med den graviditeten. Håller som sagt verkligen tummarna för er att ni inte behöver få samma besked nästa vecka. OM det är så tragiskt att det är ett missfall, är mitt tips att försöka få hjälp inne på sjukhuset och inte med tabletter hemma.

Styrkekramar!!! 
    Läkaren sa också det att om det blir abort ska vi göra det på sjukhuset. Det positiva är ju att oavsett resultat nästa vecka så blev jag iaf gravid. Tack för stödet!
    Anna83a skrev 2013-04-10 06:07:28 följande:

Åh nej :( Vilken vecka är du i? Det kan ju vara så att ägget fäste senare så du inte är så långt gången. Hoppas att hjärtat slår om en vecka. Det finns fortfarande hopp!
    Jag är idag v 8+0, vi får se om en vecka helt enkelt. Annars var det helt enkelt inte meningen...även om det är fruktansvärt tufft... Tack för stödet!

• SoMa72

Hej tjejer!

Jag var på vul i måndags, då var jag enligt sista mens i v 9 (8+4), tyvärr var fostret alldeles för litet (4 mm, vilket skulle motsvara v 6+1) och ingen hjärtaktivitet syntes. Fy, jag höll på att gå under där, vilken total chock det blev... Precis som för hoppetlever så var läkaren inte hoppfull utan sa att det var kört till 99,9%, men jag måste komma tillbaka på fredag för det ska konstateras till 100% med tanke på den senaste tidens skriverier om felbehandlingar osv.

Hoppetlever, jag håller tummarna stenhårt för både dig och mig!! Hjärta  

♥ ♥ ♥ Alice 18 mar 2012 ♥ ♥ ♥
  • hoppetlever
    SoMa72 skrev 2013-04-10 13:36:55 följande:
    Hej tjejer!

Jag var på vul i måndags, då var jag enligt sista mens i v 9 (8+4), tyvärr var fostret alldeles för litet (4 mm, vilket skulle motsvara v 6+1) och ingen hjärtaktivitet syntes. Fy, jag höll på att gå under där, vilken total chock det blev... Precis som för hoppetlever så var läkaren inte hoppfull utan sa att det var kört till 99,9%, men jag måste komma tillbaka på fredag för det ska konstateras till 100% med tanke på den senaste tidens skriverier om felbehandlingar osv.

Hoppetlever, jag håller tummarna stenhårt för både dig och mig!! Hjärta  
    Detsamma! Hjärta
Svar på tråden Novemberbebisar 2013