• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • Kajsabet
    SoMa72 skrev 2013-04-10 13:36:55 följande:
    Hej tjejer! Jag var på vul i måndags, då var jag enligt sista mens i v 9 (8+4), tyvärr var fostret alldeles för litet (4 mm, vilket skulle motsvara v 6+1) och ingen hjärtaktivitet syntes. Fy, jag höll på att gå under där, vilken total chock det blev... Precis som för hoppetlever så var läkaren inte hoppfull utan sa att det var kört till 99,9%, men jag måste komma tillbaka på fredag för det ska konstateras till 100% med tanke på den senaste tidens skriverier om felbehandlingar osv. Hoppetlever, jag håller tummarna stenhårt för både dig och mig!!   
    ♥ ♥ ♥ Alice 18 mar 2012 ♥ ♥ ♥

SoMa72 och Hoppetlever: Jag håller också tummarna för Erik och jag tycker synd om en för oron av att inte helt veta hur det står till. Jag förstår att dessa dagar kommer att vara långa :( varför har ni gjort VUL så tidigt, har ni haft komplikationer eller har ni varit nyfikna? :/
  • Anna83a
    Hej tjejer!

Jag var på vul i måndags, då var jag enligt sista mens i v 9 (8+4), tyvärr var fostret alldeles för litet (4 mm, vilket skulle motsvara v 6+1) och ingen hjärtaktivitet syntes. Fy, jag höll på att gå under där, vilken total chock det blev... Precis som för hoppetlever så var läkaren inte hoppfull utan sa att det var kört till 99,9%, men jag måste komma tillbaka på fredag för det ska konstateras till 100% med tanke på den senaste tidens skriverier om felbehandlingar osv.

Hoppetlever, jag håller tummarna stenhårt för både dig och mig!!   

Åh så tråkigt att höra :( Jag håller mina tummar för både dig o Hoppetlever.
  • ceke
    Hej tjejer! Jag var på vul i måndags, då var jag enligt sista mens i v 9 (8+4), tyvärr var fostret alldeles för litet (4 mm, vilket skulle motsvara v 6+1) och ingen hjärtaktivitet syntes. Fy, jag höll på att gå under där, vilken total chock det blev... Precis som för hoppetlever så var läkaren inte hoppfull utan sa att det var kört till 99,9%, men jag måste komma tillbaka på fredag för det ska konstateras till 100% med tanke på den senaste tidens skriverier om felbehandlingar osv. Hoppetlever, jag håller tummarna stenhårt för både dig och mig!!   

Nej nej nej, inte du också. Det där ska ingen behöva va med on. Usch va jag lider med er och håller tummarna för er båda, SoMa och Hoppetlever. Kramar
  • Kajsabet

Erik skulle såklart vara er (autocorrect...) blir väldigt konstigt när man skriver med iPad just här på föräldraliv. Massa lagg som inte uppstår annars, vilket leder till ännu fler autocorrect än normalt.. :/

• SoMa72
    Kajsabet skrev 2013-04-10 17:08:50 följande:

SoMa72 och Hoppetlever: Jag håller också tummarna för Erik och jag tycker synd om en för oron av att inte helt veta hur det står till. Jag förstår att dessa dagar kommer att vara långa :( varför har ni gjort VUL så tidigt, har ni haft komplikationer eller har ni varit nyfikna? :/

Jag gör vul pga 4 mf på raken innan dottern och jag får progesteron och trombyl för att försöka förhindra ytterligare mf, det verkar dock inte ha hjälpt den här gången.
  • SoMa72
    Anna83a skrev 2013-04-10 17:22:12 följande:

Åh så tråkigt att höra :( Jag håller mina tummar för både dig o Hoppetlever.

Tack för stödet! {#emotions_dlg.flower}
  • SoMa72
    ceke skrev 2013-04-10 18:09:39 följande:

Nej nej nej, inte du också. Det där ska ingen behöva va med on. Usch va jag lider med er och håller tummarna för er båda, SoMa och Hoppetlever. Kramar

Tack snälla du! {#emotions_dlg.flower}
    Kramar
  • Kajsabet
    SoMa72 skrev 2013-04-10 19:00:58 följande:
    Jag gör vul pga 4 mf på raken innan dottern och jag får progesteron och trombyl för att försöka förhindra ytterligare mf, det verkar dock inte ha hjälpt den här gången.

:(( usch vad jobbigt det måste ha varit för er :( Om det inte går vägen denna gång så hoppas jag verkligen att det går bra nästa!
  • Gaddis

Ge inte upp än tjejer! Det finns en anledning att man inte ska göra VUL för tidigt. Ibland syns inget helt enkelt! Sen kan man vara tidigare i grav än vad man tror. På mig skillde det tre veckor!

• hoppetlever
    Kajsabet skrev 2013-04-10 17:08:50 följande:

Jag gjorde VUL pga att detta är en provrörsbefruktning. Då vill de att man gör ett VUL tidigt för att se hur det går. Det positiva i kråksången är ju att jag blev gravid, första gången på 3,5 år... Tack för allt stöd! Inte meningen att sprida oro till er andra :/
Svar på tråden Novemberbebisar 2013