• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • Caarin
    {#emotions_dlg.flower} BF-lista november 2013  {#emotions_dlg.flower}

Ila - 8 november 
    Caarin - 10 november
    Langtaefterdig- 12 november 
    Mindful - 13 november 
    Zanah - 13 november (tvillingar)
    Västeråsare- 14 november
    Strongwom3n - 14 november (andra barnet)
    Solrosen 83 - 16 november
    Brullan - 16 nov (tredje Barnet)
    Ceke - 17 nov (2:a barnet)
    BalchensMalin - 24 november
    Vittoria- 27 November
  • Langtaefterdig

Greeneyes: skönt att du börjar må bättre nu
    I du är i vecka 12 va? Jag går in i vecka 13 på tis-ons. Hoppas mitt illamående också går över snart

• greeneyes

Langtaefterdig: Ja då ligger vi ganska lika, jag går in i v 13 på torsdag och hoppas att illamåendet släpper helt då.. Har varit ett rent helvete.

Kub om drygt en vecka, sedan ska vi berätta för min 5-åring och då är det officiellt. Ska bli skönt!

• ceke

Tja.. och tvärtom de flesta, har jag den senaste veckan börjat må illa. Rätt ordentligt emellanåt, men hanterbart i a f... Hoppas det försvinner snart igen! Var lika med min son. Denna graviditet är än så länge en kopia på den med Ville, känns det som!

• Ila

I dag har vi fått se en så fin liten krabat på UL. En liten hen som först låg och sov och sen bjöd på både kullerbytor, sug på tummen och ett riktigt "fuck you"-finger. Vi fick låga siffror på KUB-testet också (1:3700 någonting) så nu känns det liiiite mer som att jag faktiskt är gravid på riktigt och som att det kanske kommer att blir en liten bebis till slut.

Dessutom blev vi framflyttade nästan en hel vecka så i stället för att vara i v 12+2 är vi plötsligt i v 13+1. Så nytt beräknat BF är 2 november. 

• Västeråsare
    Ila skrev 2013-04-29 17:02:36 följande:
    I dag har vi fått se en så fin liten krabat på UL. En liten hen som först låg och sov och sen bjöd på både kullerbytor, sug på tummen och ett riktigt "fuck you"-finger. Vi fick låga siffror på KUB-testet också (1:3700 någonting) så nu känns det liiiite mer som att jag faktiskt är gravid på riktigt och som att det kanske kommer att blir en liten bebis till slut.

Dessutom blev vi framflyttade nästan en hel vecka så i stället för att vara i v 12+2 är vi plötsligt i v 13+1. Så nytt beräknat BF är 2 november. 

Vad kul, grattis :)
  • Zanah

Ila: Vad kul! Skönt med låga risksiffror och en sån härlig känsla när man ser dem för första gången! Man kan inte riktigt se sig mätt  .Glad

• Västeråsare

Jag har bokat privat ultra ljud på fredag, dagarna går sååå sakta nu när det närmar sig. Är jättenervös och hoppas verkligen på att lill-fis mår bra.

Svar på tråden Novemberbebisar 2013